- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podľa logiky v článku:
Keď tankujem naftu do nádrže tak mám príkon cca 35000kW a teda v danej chvíli spotrebúvam energiu pre cca 87-tisíc domácností.
Prepočítajte si, je to tak.
Kecy. Moje domácnost spotřebuje sama víc - za sto let... To jsou zase informace.
Jeden důkaz, že autoři lžou jako když tiskne i v tom navazujícím článku.
Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !
https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed
přitom je to tak jednoduché , stačí postavit hustou síť mikro jaderných elektráren , a nabíjet přímo v nich ...třeba:
https://www.euro.cz/byznys/energetika-budoucnosti-mesta-pojedou-na-jaderne-baterie-1338144
Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností.
Co je tohle za žvásty? Redakce promine. 1,6 MW je výkon. Nikoli enegie. Podle toho cancu každá domácnost potřebuje nepřetržitě permanentně příkon 400 Wattů? No to by i celkem šlo,.
Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností
Některé věty by se měly rovnou tesat do kamene. Dál už čist nemusím... stačí.... : )
Je to tak větší nesmysl jsem už dlouho nečetl. Je-li to opravdu i v originále, tak to prohlášení vydal fyzikální negramot. Teď čekám, že to redakce "opraví", a napíše tam 1,6 MWh, což je také ve vztahu k těm domácnostem také úplná hloupost. Protože není řečeno, za jakou dobu. Takže celé to prohlášení je nehodnověrný canc.
nějak jsem nepochopil, kde je v kabině sedadlo pro stopařky..
No, jedna bude sedět na klíně a druha na podlaze ?
No pořád mi přijde lepší železnice, nebo lodní doprava.
kW, kWh... hodinky, holinky.... proč někdo, kdo nechápe základní jednotky, které používá, píše takové články???
Pořád lepší elektrickej tahač než naftovej. Když elektrickej tahač nabije plnou baterii, tak využije 90% vložené energie. Když natankujete naftovej tahač, tak využije 35% vložené energie. Zbytek je přebytečné teplo, které uteče do vzduchu společně s toxickými spalinami. To mi vychází pořád lépe vyrábět elektřinu pro elektromobily z nafty v elektrárně a přebytečné teplo využít na vytápění domácností.
Nejekologičtější by bylo, kdyby jste nosil s kámoši náklad v rukou