Diskuze

Naftu, benzin, nebo elektřinu? Srovnali jsme Superby se všemi druhy pohonu

Škoda Superb. Stejné auto, tři různé motory včetně nového hybridu. Otestovali jsme, se kterým se nejlépe a nejúsporněji jezdí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J12a26n 32M14a35c35h58á60č

3. 9. 2020 21:11

To je všechno fajn,ale kdy už někdo otestuje auta tak,jak třeba jezdí poměrně velkou dobu-při plném zatížení.Kamarád jí dostal jako služebák,a navrhnul nám,že jí prubnem.

Tuhle 1,5 jsme před dvěma měsíci zkusili při cestě z Prahy do Šumperka a zpět. 4 chlapáci,v průměru 100 kg,flinty,výbava,nějaký jídlo a pití(jeli jsme na střelecký závody).

Na rovině,na dálnici,docela dobrý.Na okresce za Hradcem,menší kopečky,a už se točí otáčkoměr do červených (byl to automat) ,dynamika tatam.

A spotřeba ? Najeto přes 500 km,a spotřeba 11 litrů.....

Nevím.Prázdný auto jede super,ale ta nafta je asi pořád nejlepší volba.

4 1
možnosti

MN1999

3. 9. 2020 21:40

Tak ale benzín pracuje ne? Musí se točit, i když je to turbomotor.. Co teprv atmoseféra, svůj dvoulitr musím točit furt :-)

1 0
možnosti

Tvé doporučení jsem moc nepochopil, mám Toyotu Aurise 1.8hybrid - tažné max. na 350 KG. Čili tak asi na nosič na kola. Jinak to je jediné co mi na tom autu vadilo. (nájezd cca 80K, denně mix 15km dálnice / 10km ucpané město, výsledná spotřeba 4.8l, minulý měsíc to byly 4 roky co jsme ho kupovali, naprostá spokojenost) Ale ano, je to druhé auto do rodiny.

0 0
možnosti

Mělo být pod Petra Vinše.

0 0
možnosti
Foto

To chce dosti přemýšlení a zrovna na to nemám náladu. Benzín a těžší složka nafta se natankují za pár minut. Elektromobil , který má ujet 1000 km, to vyžaduje tak minimálně 10 hodin. Ale jak jsem psal, je potřeba dosti přemýšlení a vzetí v potaz spoustu různých faktorů. Nechci dělat žádné závěry.

2 2
možnosti

Ale o elektromobilu se tady nikdo nebaví, srovnává se nafta, benzín a hybrid. Zkuste možná fakt popřemýšlet. :-)

1 0
možnosti

"U nájezdu 90 tisíc km za tři roky, což je standardní kalkulovaný nájezd u firemních vozů, vyjde servis na zhruba 34 tisíc korun. Diesel vás za stejnou dobu vyjde na cca 22 tisíc, benzin jen na 18 tisíc korun."

Hmm, tak asi dělám něco špatně, diesel 140kW, najeto 110tkm a servisní náklady zatím 12000Kč, další prohlídka mě čeká za nějakých 13000km.

3 0
možnosti

A delate ten servis v autorizaku? Kde? Jestli ate za sebou 4 servisy, tak fakt vysel jeden na 3000 v prumeru? (tolik vem jsou bezne schopni nauctovat jen za samotny olej....)

0 0
možnosti

No svete div se 160 kW plugin s automatem je o dost drazsi nez 110 kW benzin nebo diesel s manualem. Na druohou stranu stoji presne stejne jako 140kW diesel s automatem....

9 0
možnosti

Pár poznámek k článku autorovi.

1. Ačkoliv se to nezdá, u hybridu bych uváděl na prvním místě spotřebu paliva bez nabité baterie. Tím by se ukázala realita v plné nahotě. Současné testy využívající maximálně elektřinu na prvním místě jsou zcela zavádějící. U hybridů bych proto navrhoval dvě srovnání - s nabíjením a bez nabíjení.

2. Vzhledem k tomu, že jsou hydridy často kupovány s dotacemi, primárně dobíjení část lidí nezajímá. Z toho plyne, že baterie dobíjí jen rekuperací. Ze studií jiných zemí se ukazuje, že ve firemních flotilách hybridů je až 50% vozů bez pravidelného nabíjení.

3. Nic není zcela zdarma. Kalkulovat s tím, že elektřinu někde nabiji zdarma, je mediální a politická utopie. Vždy za ni musí někdo zaplatit. Pokud je elektřina zdarma u stojanů, je dotovaná - platí se z dotací - reálně z daní nás všech.

13 0
možnosti

V54í79t 39O47ž55a49n78a

3. 9. 2020 9:04

Dotace jsou jen na výstavbu nabíjecí stanice, nikoli na její provoz (elektřinu).

0 4
možnosti

dokud auto nebude mít dojezd 70 km a nebudu mít šanci jej dobít do 50km, tak si toto nepořídím. nic na tom nemětí fakt že to SUV Enyaq - nebo jak se to jmenuje - je vizuálně dost povedený. Ale je to stále škodovka a to je primárně leasing pro firemní zákazníky. pro vyvážení příspěvku : jedinou škodawagen jsem měl taky služební, jedničku, v kombíku a to byl držák, na něj se nemuselo sáhnout 200 000 km.

2 0
možnosti
Foto

P47e91t87r 76V90i36n94š

3. 9. 2020 6:38

Hybridy jsou jen pro lidi, kteri casto pouzivaji prives. Jinak je to prekomplikovana, predrazena hracka. Hybrid kombinuje nevyhody spalovaku (drahy provoz) a nevyhody elektromobiku (dojezd). K tomu vsemu kybl kurvitek pod kapotou. Dekuji nechci.

16 0
možnosti

Ale mají nepřímovstřikové motory, dají se přestavět v pohodě na LPG takže třeba Toyota může jezdit na 3 různá paliva:-).

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/motor-toyota-prius-lpg-usporne-auto.A200619_100506_automoto_mama

0 0
možnosti

Benzin je pro lidi,

Diesel pro flotilovky

Hybrid na dojení dotací...

25 0
možnosti

Na hybridy jsou nejake dotace? :-D

1 1
možnosti