Diskuze

Elektromobilní pravěk: Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit. Uvnitř najdete známý volant a pod ním nezaměnitelnou hranatou palubku. Jde však o unikát, který vás zaveze do elektromobilního pravěku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H88o41n25z59a 78T46a89r

7. 6. 2020 18:09

20 000 Km FAVORITEM PŘES CELOU AMERIKU!

https://www.youtube.com/watch?v=XsqtOLLiCG8

0 0
možnosti

V63í92t 66O54ž52a45n72a

13. 5. 2020 7:47

Chápe někdo ten titulek? "Škoda Favorit na baterky, do které lijete benzin", do Eltry se žádný benzín nelije!

0 1
možnosti

Má benzínové topení

5 0
možnosti

DC motor se samozřejmě umí točit i na opačnou stranu, stačí ho přepólovat. Problém byl spíš v tom, že tam nechali původní převodovku.

8 0
možnosti

J96i64r63i 81D82o54b75r10ý

14. 5. 2020 13:32

To neni tak uplne pravda. To co rikate plati pro motor s permanentnimi magnety pripadne s cizim buzenim.

Tehdy pred prichodem magnetu ze vzacnych zemin do trakcnich motoru bylo nutne pouzivat budici vinuti (feritovy magnet nestaci). Prelozeno to znamena prepolovat jen komutator, ale ne buzeni.

Navic je komutator z vice duvodu (ucinnost, zivotnost komutatoru, ruseni), pootoceny z neutralni polohy, takze i kdyz se to vyresi, funguje lepe v jenom smeru nez opacnem.

Proste cely seznam duvodu, proc dnes uz trakcni motory pouzivaji vyhradne elekronickou komutaci (stridac).

1 0
možnosti

V galerii je zbytečně přes dvacet fotek na první pohled zcela obyčejného Favorita. O mnohem zajímavější variantě Shortcut je jen zmínka a žádná fotka. Tak jsem si vygůglil článek o této variantě - a vypadá to zajímavě a zvláštně. Vůbec jsem nevěděl, že krátký Favorit existoval ještě v kratší třídveřové variantě.

0 0
možnosti

Jj, dokonce byl i sedan.

0 0
možnosti

Asi není úplné fér psát o elektromobilním "pravěku" v souvislosti s autem z roku 1990, když první elektromobil byl vyroben už v roce 1835, tedy cca o 50 let dříve, než auto se spalovacím motorem. Jedná se spíš o pičátek novověku. Mimochodem, dojezd jako tento Favorit, cca 60 km, měl už v roce 1899 elektromobil ruského elektrotechnika Romanova, tedy za 90 let nic moc progres, vše viselo a dodnes visíí na těžkých a drahých akumulátorech. Ostatně vznik lithiových akunulátorů je vlastně jediným výrazným pokrokem, který umožnil zvýšit dojezd elektromobilů, ale stále je to z hlediska hmotnosti a ceny velmi limitující faktor. Chybí tomu ještě jeden podobně výrazný krok.

13 0
možnosti

Taky jsem si říkal, že si autor dělal prostor pro starověk, který trval stopadesát let.

S tím pokrokem bych se hádal. Co se přímo elektromobility týče, obrovský skok je i v konstrukci elektromotorů a jejich rekuperačních schopnostech. Právě efektivní rekuperace je to, co otevřelo dveře hybridům ze začátku tisíciletí.

Navíc elektromobily značnou dobu trpěly neduhem, který je okrajově zmíněn i v článku - vycházely z konstrukce aut se spalovacím motorem. To je strašné prokletí, které elektromobilitu poškodilo. Myšlenka, že místo motoru dáme elektromotor a do kufru baterie, je zkratkovitá a diletantská.

Teprve tehdy, když se zásadní součástky umístily tam, kam patří - baterie pod podlahu a motory mezi kola, se plně projevil jejich potenciál. Musel se postavit podvozek určený k nesení nízkého těžiště a baterií. Jakmile se vyřešily tyto věci, mohlo se pokračovat dál.

Revoluce v bateriích bude. Samozřejmě nikdy nebudeme mít fúzní reaktor v krabičce od zápalek. Můžeme ale očekávat nárůst výdrže na desetitisíce cyklů a dvojnásobnou kapacitu. Nebude to revoluční ale postupné. Do dvaceti let budeme mít elektromobily, jejichž baterie budou moci sloužit celý život, nebo budou levné, že jejich výměna jednou za deset let vadit nebude.

6 1
možnosti

U koncernu VW zrovna moc s vývojem nepostoupili. Pánové z Boleslavi, podívejte se, jak to dělá Hyundai nebo Tesla! Tak vypadá elektromobil.

Vy zatím máte jen herku s polovičatým softwarem. Ale je super, že jí pěkně lícují plechy, to Tesla neumí, to je fakt.

5 4
možnosti

Stejně vám tu za chvíli někdo napíše,že Musk prodává nemovitosti a celá Tesla je ohňostroj marnosti ;-D Na autoforu je těhle inteligentů přímo líheň.

3 1
možnosti