Středa 11. prosince 2019, svátek má Dana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 11. prosince 2019 Dana

Pečovat o pneumatiky se vyplatí

aktualizováno 
Odstavené auto u krajnice a zaměstnaný řidič jsou většinou předzvěstí poškozené pneumatiky. Německý autoklub ADAC radí, jak se dá problémům s plášti předcházet.

Ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Auto by nikdy nemělo naložit více, než snese. Nejhorší je kombinace velkého nákladu, nízkého tlaku v pneumatikách, vysoké rychlosti a letních teplot. Proto ADAC radí přizpůsobit tlak pneumatik nákladu.

Ze zkušeností autoklubu vzniká často poškození pneumatiky při nárazu do obrubníku při parkování. Taková závada navíc nemusí být vůbec vidět.

Proto se doporučuje najíždět na obrubník, pokud je to vůbec nutné, pomalu. A po vyjetí na obrubník se nemá nechat kolo u zaparkovaného auta stát přímo na hraně, ale celou plochou na rovině.

Důležité pro dlouhou životnost pneumatik je také jejich správné skladování. Pláště stárnou ve vlhku, v teple a při kontaktu s přímým sluncem. Více jim vyhovuje chlad, sucho a tma.

Když je kolo málo nafoukané, při jízdě se přehřívá a jeho jednotlivé části se oddělují. Roste tím opotřebení i spotřeba paliva. ADAC doporučuje kontrolovat tlak v pneumatikách každých 14 dnů. Pláště musí být při měření studené.

Aby se nezhoršily jízdní vlastnosti auta hlavně na mokru, doporučuje autoklub u letních gum nejmenší hloubku profilu 2,5 milimetru a u zimních 4 milimetry.

Pneumatiky by se měly čas od času zkontrolovat, zda se na nich nevytvořily boule nebo nevzniklo natržení. V takovém případě je musí prohlédnout odborník. Maximální životnost plášťů je osm let.

Když se přesto stane, že dojde k proražení nebo prasknutí pneumatiky, doporučuje ADAC řidičům držet volant v přímém směru a pomalu auto zabrzdit.

popisek VIDEOKURZ
JAK VYMĚNIT KOLO  

Autoři:
  • Nejčtenější

Deset chyb, které by se čeští řidiči měli konečně odnaučit

Říkáte si, že je to neustálé opakování toho samého? Z jízdy na českých silnicích se však nezdá, že by se něco zlepšilo....

Kabaň je zpátky v koncernu VW, bude malovat golfy a passaty

Při rošádě na vedoucích designérských místech se koncernu Volkswagen vrací slovenská hvězda Jozef Kabaň. Po dvouleté...

Dělníci šikanovali agenturní kolegy. Dali jim projímadlo, zavřeli do bedny

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dala výpověď pěti zaměstnancům, kteří šikanovali své kolegy najaté přes...

Náhrada za TDI pro manažerský superb. První kilometry s hybridní škodou

Škody míří k zásuvce. V roce 2025 má být čtvrtina prodávaných aut české značky elektrifikovaná. První dvě škodovky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rozbalit, vyčistit a odblokovat. Nové auto je třeba probudit

Týdny od koupě nového auta utekly a prodejce vám volá, kdy si budete chtít auto převzít. Servis ho musí ještě...

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Kam dál, Slavie? Manažer Nezmar připouští obavy: Jsme na hraně

Na Dortmund má jednu bizarní vzpomínku. Po letech se jí zasměje, ale tehdy? V březnu 2002 bylo Janu Nezmarovi ouvej....

  • Další z rubriky

Jak se chránit ve tmě a v mlze: odrazka ano, blikačka jen na doplnění

Rozhlédli jste se teď někdy na zastávce autobusu či vlaku? Veselé léto je pryč. Na oblečení vládne šedá, černá, modrá a...

Osmý Golf je velkým autem stlačeným do malého. Už jsme ho řídili

Stejně jako pokaždé, i tentokrát se nová generace Volkswagenu Golf stává výkladní skříní toho nejlepšího ve své...

Karel s Anežkou míří na Rallye Dakar. Martin Macík nás před odjezdem svezl

Další dakarské dobrodružství začíná. Závodní stroje týmu Martina Macíka putují do Saúdské Arábie, kde 5. ledna...

Tesla chce v Německu vyrábět půl milionu elektroaut ročně

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje ve svém novém závodě v Německu vyrábět 500 000 vozů ročně. Uvedl to...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz