- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak jsem se dival tady na toho cruze u dealera v Melbourne, jmenuje se to tu Holden Cruze, sedel jsem v tom i jel a musim rict ze to tak nejak porad drncelo a ve volantu jsem citil chveni od kol, plechy jsou mekci nez u octavie a interier korejsky, plasty tvrde ne moc kvalitne slicovane, stoji to tu 22 tis dolaru, myslim model s 1.8 l a skoda octavia combi elegance se tu da poridit za 27tis dolaru s motorem 1.4 TSI, tak jsem si tu nakonec koupil octavii i kdyz je o 5tis AUD drazsi, ale je kvalitnejsi a praktictejsi. Cruze se da porovnavat s Kiou nebo Huyndaiem ale ne s evropskou konkurenci a Chevrolet to jsou Shit auta ne jenom motoricky ale i designem, Kdyz uz neco z Asie tak asi jen Japonce.
jiní snobové v "golfovém klubu", o této značce asi nebudou uvažovat. Ti ostatní, co si "značkou" auta léčí mindráky, ti jsou prostě odsouzeni zaplatit cokoli co si řeknou tzv. prémiové značky.
Snad i tato skupinka nešťastníků brzy zjistí, že v dnešní době snižování prodejních cen VŠECH značek aut to prostě výrobci někde nahnat musí. Dnešní auta jsou z valné části skládačky jako LEGO. Stahovačky oken, zrcátka, reflektory, ABS, ESP, klimatizace, posilovače řízení, atd... vše dodávaají 2-3 světoví výrobci kteří opanovali trh a vyrábí ve stamilionových sériích. Motory, převodovky a složitější mechanické díly zhusta vyvíjejí specializované firmy a automobilky z důvodu "prestiže" tyto agregáty vydávají jako svůj výrobek (rozuměj vývoj i výroba). nicméně to zdaleka není pravda. A pokud se mají vejít do cílové výrobní ceny, kvalita je jaká je. Místo festovní konstukce plastové nacvakávací heftíky, atd... Životnost záměrně srážená na minimum. Doby, kdy BMW nebo Mercedes najely milion km?
Tak takové doby jsou dávno pryč.
Kdo má možnost porovnat, jaká technická řešení (tzn. v jakých cenových kategoriích) byla používána dříve a jaká dnes, tak jasně vidí že ta životnost rapidně klesá díky lacinější výrobě.
Prostě čep s ložiskem a na tom kovový váleček je pořádné řešení a ocelový trn se silonovým válečkem jako náhražka věc druhá. Je jasné, že první technické řešení vás přežije a max. za 20 let do toho kápnete olej a to druhé řešení se zadře/rozpadne do max. 10 let. Ale protože to druhé řešení stojí půlku, tak ji najdeme ve sém autě všichni. I majitelé tzv. "prémionvých" značek.
A bohužel proti tomu není obrany. Ale nezoufejte, radujte se. Až výrobu převezmou ťamani z Šanghaje a dovedou šizení technologií k dokonalosti (tak, jak to umí jen oni), budete rádi, když s tím vehiklem dojedete po vlastní ose na první garančku po 5000km...
...téměř naprostého laika /// jak vychází v cenové politice a životnosti motorů, srovnání vozidel fabie-octavka proti cruzu //// myslím tím třeba přeplňovaný motory (1,2 +1,4) - životnost motoru 150-200tisíc km ---- to pak náklady na "luxusnější" škodky vyskočí poměrně vysoko. jak to je?
Benzinove motory nemaju turbo, takze zivotnost bude celkom slusna. Diesel je klasicke 2.0 Turbo, pricom 163k verzia je prepracovana,takze by mala byt o trochu trvanlivejsia ako starsi 150k Diesel. no oba su Euro5,takze pre ne plati to iste ako pre ostatne podobne motory - filter pevnych castic a jeho rekuperacia robi z dieselu nie prave najvhodnejsi na iba mestsku prevadzku... ja mam zatial na 163k nabehane 18k km, co znamena ze ten motor este nie je ani zabehnuty (pri dieseloch to trva cca 25-30 000km). kazdopadne, motor taha skvelo, akceleracia je super (z 0 na 100 za 8.5s), spotreba sa drzi dole (mimo mesta mam 5-6L v meste 7.5L)
Mám pocit že kdo tomu říká Daewoo si tak trochu něco kompenzuje, většinou svojí Fóbiji HTP. Věříte že v době tak tvrdého cost-cuttingu dostanete od těch slovutných automobilek auto ze zlata? Má snad "Daewoo" nějaké výrobní vady (jako třeba VW)? Já na Cruze slyšel co do spolehlivosti a praktičnosti jenom chválu. Sedan se mi vyloženě líbí, nový hatchback se jim zezadu moc nepovedl ale je to praktické auto. Kombík myslím čechy vyloženě osloví. Ještě by měli trochu pořešit motory, benzíny jsou letargické (díky EURU, ne výrobci) a jediný motor který se mi líbí je 120kW diesel.
To i RUMUNSKÝ kombík Logan MCV je lepší a stojí pouhých 159.000,- Kč se čtyřválcovým motorem 1.6 benzín.
PS : Logan combi kufr : 750 litrů / 2580 litrů, tomu říkám kombík a rozvor 2900 mm.
přečti si příspěvek níže od JmX1977...třeba pochopíš že se mýlíš
asi nějaké vyrazim obhlédnout, před třemi roky mi to přišlo jako hrůza hrůz ty nové vozy. I když, lepši než Dacie, ale horší než korejské duo kia/hnujdaj
Korejský kombík Daewo Cruze není lepší kombík, než Dacia Logan kombi.
PS : ten Logan kombi má kufr 750 / 2580 litrů a to je to, co dělá slušný kombík kombíkem. LITRY v kufru
No konečně snad někdo pochopil že Češi chtějí pořádný kufr protože Octavie ho má dost velký ale zase auto dost drahé a s cenou opatrně protože i Renault má docela dobré ceny u Megána a dělají ho snad ve všech variantách i když se jmenuje jinak.Jinak kombi vypadá dost dobře.
že pětistupňové převodovky patří minulosti?
Sousedi, vlastní dva Cruze - jak sedan, tak i hatchback a nemůžou si je vynachválit. Jeden je s dieslem a druhý s 1,8 benzínem. Vypadá to fakt pěkně, crashtesty taky výborný, cena a výbava velmi slušné. Ten kombík taky nevypadá vůbec zle. Když se k tomu přidá ještě nová i30 od Hyundai, která taky brzy přijde i v kombíku, pak se Škodovka se svojí cenovou politikou může docela začít obávat. Skalní příznivci ohrnou nos, ale většina ekonomicky přemýšlejících řidičů tyhle auta zcela jistě do užšího výběru dá.