Montecarlo Automobile Rascasse | foto: Quattroruote.it

První monacká automobilka nabízí sporťák s retromotorem z rolls-royce

  • 1
Všeobecně téměř neznámá monacká automobilka Montecarlo Automobile letos slaví 30 let existence. K výročí si nadělila roadster se zajímavou motorizací. Auto pohání dvanáctiválec Rolls-Royce z roku 1998 upravený na pohon LPG v kombinaci s vodíkem.

Novinka se jmenuje Rascasse podle jedné ze zatáček městského okruhu v Monaku, kde se každoročně jede jedna z nejzajímavějších velkých cen formule 1. Montecarlo Automobile je malosériový výrobce, kterého založil v roce 1983 Fulvio Maria Ballabio a všeobecně si velkou slávu nedobyl. Jeden z dřívějších prototypů dostal od firmy i monacký kníže Rainier III. Dnes je však z Monaka rozhodně známější značka Venturi.

Montecarlo Automobile Rascasse je designově docela povedený roadster, který se ovšem nemůže měřit s nejnovější produkcí Ferrari nebo Lamborghini, tedy extraligou v daném segmentu. Design auta spíš patří do konce minulého století, řešením přídě nápadně připomíná špičkové Ferrari F50 z roku 1995.

Podle potřeb si majitel může na auto nasadit pevnou střechu, ale složenou si ji neodveze, musí ji nechat doma v garáži. Auto je dvoumístné, motor je uložen před zadní nápravou a poháněna jsou zadní kola. Detailní parametry firma neuvádí, pravděpodobně nejsou až tak podstatné. Zákazníci mají především ocenit špičkové jízdní vlastnosti a také luxusní interiér, který však neoplývá žádnou extra výbavou.

Montecarlo Automobile Rascasse

Spíš zaujme zpracováním. Kokpit připomíná luxusní jachty, což je v Monaku docela logické. Nikde v Evropě asi větší koncentraci luxusních jachet a lodí nenajdeme. Interiéru vládne kůže a všudypřítomné dřevěné dekory. Přístrojový štít nese poněkud nezvyklé budíky, opět v lodním stylu. Naopak v interiéru nenajdeme žádný multimediální displej a vlastně ani autorádio a dokonce ani klimatizaci.

Na modelu Rascasse je nejzajímavější pohonná jednotka. Výrobce si ji vypůjčil poněkud netradičně z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998. Původ dvanáctiválcové jednotky je samozřejmě u BMW, pod které Rolls-Royce nyní patří. Původně měl motor výkon 240 kW, u Montecarlo Automobile se ho podařilo poměrně výrazně zvýšit na 368 kW.

Zajímavé je také palivo, které motor spaluje. Vedle obvyklého benzinu si motor poradí i s LPG sycené vodíkem. Jak již bylo uvedeno, značka se nechlubí ani zrychlením a ani maximální rychlostí. Je však jasné, že obojí bude víc než dobré. Firma plánuje vyrobit limitovanou sérii 15 vozů. Cena by se měla pohybovat okolo částky 13 milionů korun. V bohatém Monaku by u Montecarlo Automobile neměli mít potíže se získáním solventních zájemců.