Modus: nedorostlý Renault Scénic

  15:00aktualizováno  15:00
S neobvykle umírněnou studií přijeli do Ženevy inženýři a designéři francouzského Renaultu. Na základě modelu clio postavili malé MPV, které se sice tváří sympaticky a velmi "městsky", po designérské stránce (nota bene Renaultu) je ale až příliš "při zdi".
Renault Modus

Renault Modus - Renault Modus: zboku jako by z oka vypadl novému scénicu | foto: Renault

Designéři "obrousili" výrazné a nekonvenční tvary stávající sériové nabídky a vytvořili Renault Modus. Zboku jako by z oka vypadl novému scénicu, zepředu naopak vypadá jako ten starý, vše se ovšem odehrává v o něco menších měřítcích.

Modusu nechybí nic z toho co zdobí Renaultova "MPVéčka": velké prosklené plochy, dynamický vzhled a chytrý interiér. Nechybí ani "kapka sportu" v podobě povytažených lemů blatníků a 17 palcových kol. Pocit prostoru v interiéru navozuje skleněná střecha.

Uvnitř najdeme renault-styl vlastní vozům MPV francouzského výrobce. Obliny, kruhy, množství odkládacích prostor na všech myslitelných místech, nebo centrální umístění kapličky přístrojové desky. Analogové přístroje jsou ovšem pro auta typu MPV přežitkem (alespoň podle Renaultu), digitální ukazatele už také nikoho neohromí, Francouzi proto dali pod "stříšku" LCD displej.

Auto narostlo sice pouze do formátu mini MPV (délka 3792 mm), nerezignuje však na ambice nabídnout pohodlí a bezpečnost pěti pasažérům. Co se Modusu nedostává do délky, vynahradil si ve výšce. S 1589 milimetry se do něj vejdete i s kloboukem na hlavě.

Nejzajímavější však je zadní řada sedadel, která se posouvá až o 17 centimetrů. Inženýři vymysleli čtyři základní polohy pro pohodlné cestování ve dvou, nebo stísněnější ve třech. Samozřejmostí je možnost sklopení 1:2 děleného opěradla, které umožní převoz rozměrnějších zavazadel.

Jako největší inovaci na (jinak celkem nevýrazné) studii lze vidět konstrukci pátých dveří. Do kufru se dostanete buď klasicky, vzhůru výklopnou celou zadní stěnou. Pro parkování "nárazník na nárazník" je pak určena "dvoudílná" varianta, kdy se spodní díl (po hranu okna) vyklopí dolů.

Zvlášť pro modus u Renaultu zkonstruovali Velofix. Jak už sám název napovídá, jde o speciální nosič kol, který je uchycen na zádi vozu. Složený se vejde do zavazadelníku.

Modus by rozhodně nepatřil mezi brzdy provozu. Pod kapotu dostal 115 koňovou (85 kW) šestnáctiventilovou "jedna-šestku", která jeho záběr rozšiřuje. Mimo městského využití by tak měl být i příjemným společníkem pro delší cesty a výlety.

Tisková zpráva hovoří o tom, že nezůstane jen u studie. Dá se tedy očekávat, že letošní podzimní pařížský autosalon uvidí jeho premiéru. Automobilka "staví" miniMPV v nabídce lehce výše, než momentálně stojí clio.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Najdete na iDNES.cz