Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce s cisternou uhořel člověk, a k tomu byl těžce zraněn policista. O situaci na českých silnicích mluvil v diskuzním pořadu Rozstřel zástupce šéfa dopravní policie Michal Hodboď.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P55e85t75r 25H67e83j35h44a98l

21. 10. 2019 9:14

Nechybí nám vyšší pokuty, ale prostá přítomnost policie. S mým původním autem jsem byl za 340tis zastaven 3x. Se současným za 45tis 1x. Mimo to jsem byl chycen a zaplatil pokutu v jedné pražské pasti u Smíchovského nádraží. Takže pokud k tomu připočtu i služební auta, vychází mi to méně než jedna kontrola na ujetých 80tis km. Mám-li štěstí pak hlídku policie vidím 1x měsíčně. Inflační les značek kolem silnice ničemu nepomůže bez prosté přítomnosti policie je už naprosto ničemu. Navíc mě nezajímá že mám jet 50, když potřebuji vědět, že nejbližší je zatáčka vpravo.

1 1
možnosti
MK

Český řidič je vzorem nekázně, ale české silnice jsou plné alivizmu a zbytečných omezení. Například na mnoha místech chybí přerušovaná řára dovoljící předjíždění jen pro tem směr, kterému začíná přehledný úsek. Prostě na to kašlou a zakážou předjíždění pro oba směry.

V místech kde by stačila upozorňovací značka, je né k ní, ale namísto ní, rychlostní omezení, často bez jakéhokoli vysvětlení. Na místech kde by stačila značka s doporučenou rychlostí, je opět natvrdo, rychlostní omezení.

V křižovatkách bývají pruhy a šrafy nakreslené tak, že kdyby to člověk chtěl projet podle nich, ukroutí si ruce a úplně zbytečně. Na místech kde býval záliv pro trolejbus, se při rekonstrukci udělá bez zálivu a s ostrůvkem uprostřed aby trolejbus nešel objet. Na místech, kde bylo šikmé napojení na hlavní silnici, které sloužilo jako přirozený připojovák, se udělá komé, aby to nešlo projet plynule, ani když jste široko daleko sám.

Argumentuje se věcmi, které se přebírají ze zahraničí a které tam dobře fungují. Ptám se tedy: Kde jsou semafory u přechodů, kterým po chvíli červená začne blikat a znamená to že pokud nejde po přechodu chodec, může už řidič jet, jako je to v Anglii. Kde je pravidlo, že i na červenou se smí odbočit pravo když dáte přednost všem co mají zelenou, jako je to v USA. Kde je stovka na silnicích mimo obec, která je normální v Rakousku. Mnoho zdejších silnic by to sneslo. '

Bohužel se u nás, podobně jako v jiných zemích zanedbává jedna věc a to je průběžné dovzdělávání a přezkušování řidičů a to by podle mě vedlo k o mnoho většímu zvýšení bezpečnosti, než většina omezení, kterých už je tolik, že i slušní řidiči už na ně v těch očividně nesmyslných místech často kašlou.

V případě většiny řidičů bez profesáku, je situace taková, že udělají řidičák a pak se následujích skoro padesát let nikdo nezajímá, jestli se vůbec naučili jezdit (z autoškoly nevyjde řidič ale větší nebo menší nemehlo, co se ještě musí 90% doučit praxí) Občas někdo udělá e-learning jako referent.

0 0
možnosti
DV

Takže v noci jedete po dálnici max. 60 km/h, abyste stačil zastavit před překážkou? Asi ne, že? A vy nás budete poučovat, jak jezdit?

2 1
možnosti
MK

Taky si to vždycky říkám, když někdo teoretizuje o bezpečnosti a úplně ignoruje onen kompromis, který na silnicích úplně samozřejmě řeší jak zákon, tak každý řidič a to kompromis mezi bezpečností a použitelností. Protože nejbezpečnější je samozřejmě sedět na pwdeli a nikam nejezdit a cokoli jiného už je kompromis.

0 0
možnosti
JK

J76a90n 70K98r64p17e73c

17. 10. 2019 10:30

noooo... jestli nahodou ten pan neni policajt. dost mu to policajtsky pali... ten jeste udela karieru.

0 0
možnosti
MK

Zvýšení postihů jako prevence proti nehodám je kravina jak troky.

Jednak pán sám jako nejčastější příčinu nehod uvádí nepřizpůsobení rychlosti a za to jsem ještě neviděl že by někdo dostal pokutu. Možná až potom co někam vlítnul, ale za samotné nepřizpůsobení rychlosti asi padají fakt výjimečně. Ono to jde taky dost těžko dokázat, že ta rychlost byla nebo nebyla přiměřená, pokud byla nižší, než maximálna v daném místě. Pokutuje se právě maximálka a ta často nemá s přiměřenou rychlostí skoro nic společného. Navíc se nejčastěji měřívá tam, kde by ona přiměřená rychlost mohla být klidně daleko vyšší, než maximální povolená. Měšťáci jsou na to specialisté. V životě jsem je neviděl měřit na rušné ulici plné chodců, nebo u školy. To spíš na široké silnici na konci obce ideálněvečer kdy je menší provoz a nejlépe směrem ven.

Další z jenčastějších příčin nehod, nepozornost/nevěnování se řízení, přejetí do protisměru. Tady by šlo postihovat asi jen telefonování a podobně zjevné věci. Jinak taky není jak to postihovat, protože většinou se řidič takto do protisměru při hustším provozu podívá jen jednou. Takže se policie zaměří jednou za čas na postihování přestupků, které sice nejsou nebezpečné, ale dají se snadno dokumentovat a dokazovat, aby měli vykázáno, jak ty řidiče umravňují. Ale protože řidič který stokrát udělá přestupek dostane trest možná tak jednou, možná ani to ne, nebude mít vyšší pokuta žádný dlouhodobý účinnek, možná chvilku po změně sazebníku a to ještě jen u řidičů, kteří si to někde přečtou. Ano, je to jednodušší, než hlídkovat a postihovat přestupky častěji a hlavně jednodušší než postihovat ty nebezpečné namísto těch snadno dokumentovatelných přestupků.

0 0
možnosti
MN

Ona vám každá rychlost přijde jako přiměřená, dokud nedojde ke ztížení podmínek. Například ve zúžení dvou pruhů, kde bývá 80, sám můžete jet klidně bezpečně třeba 140, při obou obsazených pruzích můžeme jet všichni 100, ale běda, když tahle kolona potká odstavené auto, hasiče, bordel na silnici, bílou tmu nebo i připojující se auto. A na to fantazie většiny řidičů už nestačí (jeden tomu říká, že je to osud, on už se pozná)

0 0
možnosti
Foto

Hlavní problém D1 je, že už dááááávno měla být šestiproudá z Prahy až do Ostravy. Jinak provoz normálně vypadá tak, že v pravém pruhu jedou kamiony a v levém je kolona osobáků, tempo 90-110, nějaké uvolňování levého pruhu "rychlejším" vozidlům se tím pídem dostalo do kategorie bájí a pohádek!! ;-D;-D

0 3
možnosti
FM

Vy asi po dálnicích vůbec nejezdíte ;-D

1 0
možnosti
MJ

Je fakt, že český řidič je vzorem naprosté nekázně. Když u povolené rychlosti v obci 50km/hod, jedete tedy 50km/h max. 55km/h, tak se na vás stejně každý trouba lepí a připadáte si jako hlupec, že se vůbec snažíte dodržovat rychlost a pak tihle lepiči nebezpečně předjíždějí a klidně to udělají i kousek od policejní hlídky a ta vůbec nic, asi má zrovna pracovní přestávku. Naopak jsem zažil situaci a to doslova pozdní noční lov několika aut Policie na řidiče, které braly i za naprosto banální přestupky, jako je jízda v levém pruhu na zcela prázdné dvouproudové silnici v obou směrech, protože zde často v noci šmatlají neosvětlení turisti a hrozí zde i střet se zvěří. Prostě sprostý výběr daně za průjezd obcí, krytý zákonem, který se tady náramně hodí. Pak se cajti a všichni ostatní diví, že to tady vypadá, jak to vypadá.

1 1
možnosti
DS

Mám opačnou zkušenost, řidiči jedou 38 - 45 km/h. Když jednou takového experta přijel, (musel jsem na přehledný úsek) pak se dívám do zpětného zrcátka, a policisté dotyčného zastavili. Zřejmě za neodůvodněné pomalé ježdění.

Já jen když se napíše A, mělo by se napsat i B.

1 0
možnosti

J97a15n 79Š63v47e31c

16. 10. 2019 15:50

Já tomu moc nerozumím, ale něco mě napadlo. Mohlo by pomoci zakázat dopravní nehody? :-)

0 0
možnosti
MH

M29a60r64e56k 25H25r14u15b33y

16. 10. 2019 15:40

Desitky kilometru zbytecnych uzavirek, nedostatecna kapacita, neexistence trvaleho policejniho dohledu a problem jsou nizke pokuty?

Ten pan to u policie dotahne daleko.:-P

1 0
možnosti

Tak samozřejmě, ideální hlídka jsou 2 policajti a hypoteční specialista... pokuty vyšší než v Německu jsou prostě málo

3 0
možnosti
JJ

K těm bezpečnostním pásům, jak o nich mluví v čase 23:38:

On to soud v případě nehody taky tak vyhodnotí: Nehodu zavinil řidič vozidla A, ale následky si do velké míry zavinil poškozený XY z vozidla B, který porušil povinnost být za jízdy připoután.

je o tom judikatura.

2 0
možnosti
Foto

J94i58ř31í 35E80r78b36e38n

16. 10. 2019 16:08

Ovšem neznalá veřejnost nedávno div nelynčovala doktora Weisse, když zavinil nehodu, při které zemřeli dva lidé - jenže ti dva zemřeli právě kvůli tomu, že pasažérka vzadu nebyla připoutaná.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Nejdůležitější elektrická kia přibzučí už na podzim. Prošmejdili jsme ji

23. května 2024

EV3 bude jedním z nejdůležitějších modelů značky Kia. Relativně malý, jen 430 centimetrů dlouhý...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...