Jaguar F-type Coupé: hvězda letošního roku má 550 koní

  • 15
Jaguar F-Type je opravdovou hvězdou letošní automobilové sezony. Jeho kvality si pochvalují odborníci i spokojení zákazníci. Pravověrný sporťák nyní burácí také v uzavřené kupé verzi, která doplňuje už prodávaný roadster.

Roadster postavený jen a jen pro zábavu si Jaguar nadělil letos a udělal radost nejen sobě. Skvělé a vyvážené jízdní vlastnosti i charakterní motory opěvuje celý automobilový svět. Teď přišel čas kupé, které má být ještě ostřejší. Vrcholová verze R má 550 koní, což je o 55 víc, než má nejsilnější roadster.

Konstruktéři se chlubí, že karoserie z hliníku je nejtužší, jakou kdy Jaguar pro sériové auto vyrobil (pro techniky: 33.000 Nm/rad). Museli se při tom vypořádat s chybějícím středovým sloupkem. Poradili si tak, že celý boční panel je lisovaný z hliníku vcelku za studena.

Jaguar F-Type Coupé

Díky tomuto řešení může F-Type Coupé dostat i prosklenou střechu. Za zmínku rozhodně stojí, že všechny díly karoserie jsou lepené, nebo nýtované a polovina použitého hliníku pochází z recyklátu.

Kufr se oproti roadsteru, kde ho celý vyplní rezervní kolo, zvětšil na 407 litrů. Na jeho víku je pak servomotorky ovládané křidélko zvyšující přítlak na zadních kolech.

Nabídka nové verze bude kopírovat tu u roadsteru. Všechna tři provedení dostávají kompresorem přeplňovaný motor a osmistupňový automat. Třílitrový šestiválec má dvě výkonová provedení, vrcholem je pětilitrový osmiválec.

Jaguar F-Type Coupé

Základní F-Type Coupé pohání 340 koní, na zadní kola putuje 450 Nm, které ho rozjedou na stovku za 5,3 sekundy. Pod osmnáctipalcovými ráfky jsou 354milimetrové kotouče vepředu a 325milimetrové vzadu, zakusují se do nich stříbřitě lakované brzdiče.

V F-Typu S má šestiválec o 40 koní a 10 Nm víc. Na stovce je za 4,9 sekundy a elektronika zarazí ručku rychloměru na 275 km/h. Jízdě dává říz mechanický samosvorný diferenciál a pod devatenáctipalcovými ráfky jsou zvětšené brzdové disky, brzdiče jsou červené. Za příplatek jsou karbokeramické kotouče brzd (398 mm vpředu, 380 mm vzadu) se zlatavě lakovanými brzdiči a dvacetipalcové ráfky.

F-Type R je vrcholem nabídky. Nejsilnější provedení má 550 koní a 680 Nm. Osmiválec rozparádí kupé na stovku za 4,2 sekundy a elektronika povolí uhánět až třístovkou. "Erko" už má diferenciál řízený elektronikou, která spolupracuje se systémem vektorování síly. I v této verzi jsou karbokeramické kotouče za příplatek.