Jako když vaří pejsek a kočička: hatchback, kupé a SUV v Infiniti Q30

  • 9
Chcete si koupit nové auto a hatchback vám přijde příliš obyčejný, kupé nepraktické a SUV ne vždy využitelné? Pak se pokochejte Infiniti Q30, které v sobě obsahuje od každého něco. A není to náhoda, přesně tak si totiž japonská prémiová značka představuje auto pro mladé zákazníky.

Crossovery jsou v posledních letech doménou Nissanu. Vzpomeňme lehké SUV qashqai nebo ulítlý model Juke. Nissan totiž v Evropě vypustil klasické modely jako hatchbacky nebo sedany a vydal se cestou těchto crossoverů. A bylo to milionové rozhodnutí, protože obě auta se prodávají výborně. A jelikož Infiniti je luxusní divizí Nissanu, tak nepřekvapí, že její první pokus v nejnižším segmentu jde stejnou cestou.

Nové Infiniti Q30 bude nejmenším modelem značky, která se dosud soustředila na vyšší třídy. Ostatně, stejný posun směrem dolů nedávno provedl i konkurenční Lexus (divize Toyoty) s modelem CT. Německá konkurence přitom podobný krok směrem k malým autům provedla již před mnoha lety, a to velmi úspěšně.

Malé infiniti, které se představilo na autosalonu ve Frankfurtu, ještě není produkčním autem, ale má k němu blízko. Prý tak velmi, že se z 90 procent již nic měnit nebude. Když tedy odmyslíme velká kola, futuristické prvky v interiéru a několik dalších drobností, vidíme produkční Infiniti Q30. V prodeji však bude až za rok, výroba se plánuje od roku 2015 v britském závodě v Sunderlandu.

Zajímavostí je, že auto bude postaveno na platformě MFA od Mercedesu. Ano, jde o vzájemnou spolupráci koncernů Mercedes a Renault-Nissan, kdy Mercedes používá například malé dieselové motory 1,5 pro menší modely a od Renaultu si převzal i dodávku Citan. Obráceně si naopak francouzsko-japonský koncern vypůjčil v Německu platformu pro prémiové kompakty. Mercedes staví na platformě MFA nové "Áčko" včetně čtyřdveřového kupé CLA a ve Frankfurtu představeného SUV GLA.

Infiniti Q30 Concept

A nové infiniti je tak trochu od každého něco. Mírně zvýšená karoserie připomíná SUV, základní tvar karoserie patří hatchbacku, dynamické proporce s dlouhou přídí a vysokým pontonem v kombinaci s nízkou kabinou zase odkazují na kupé. Design karoserie je docela futuristický a jasně se inspiruje u většího modelu Q50, který se již prodává. Hlavním prvkem jsou dramatické prolisy na bocích karoserie, agresivní čelní partie a také zadní část s avantgardním C sloupkem ve tvaru bumerangu.

Interiér je zatím nutné brát s rezervou, i když základní tvary by se měly přenést i do produkčního auta. Zůstat by měla kůží obšitá palubní deska i tradiční fialové podsvícení přístrojů. Naopak se do sériové produkce zřejmě nedostanou atraktivní keramické a měděné doplňky a i sedadla asi dostanou konvenčnější tvar a i potah. Na přípravě auta Infiniti spolupracuje s formulovým mistrem světa Sebastianem Vettelem ze stáje Red Bull.

Infiniti Q30 Concept

O pohonných jednotkách je zatím brzo mluvit, protože výrobce tyto detaily nesdělil. Auto bude poměrně velké, běžné konkurenty v nejnižší třídě prémiových vozů přeroste. Velikostí se tak bude spíš porovnávat s nejmenšími SUV, jako jsou BMW X1, Audi Q3 nebo se vzdáleným příbuzným Mercedesem GLA.