- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo, Ikarus, to byly nezapomenutelné cesty, pro mně tehdy konkrétně na trase Palmovka - Brandýs nad Labem. V zimě netopil, všude díry a průvan, občas jsme museli na chvíli i vystoupit, aby řidič vyjel ze sněhu na zastávce. V létě naopak topil jako ďas a zarezlá okýnka nešla otevřít. Zvuková kulisa cesty nepopsatelná . Ale závan sentimentu cítím, ne že ne
Kolik teda kW měly ty slabší stroje co jezdili u nás?
Bývá uváděno 141 kW. Stačil fakt malý kopeček a nechtělo se jim, třeba v Otrokovicích na nadjezdu. Jízdou v kopci se dokonce blížily i Pragám V3S, těm člověk i pěšo stačil.
Je vidět, že už nesehnali palubovky původní... kdo pamatuje "kulatý čudlíky" na otevírání dveří? Tyhle modetní knoflíky už nejsou ono. Ty kulatý se museli zmáčknout a to pořádně Tyhle kolíbky už jen přejížděli prstama od shora dolů. Rád jsem sedával vepředu a sledoval řidiče... Do kopce rozjezdy zásadně na dvojku, nepamatuju se, že bych v Ústí viděl, že by použil někdy jedničku. A to i do prudkýho rozjezdu, jako byla zastávka Karla IV - pod hradem. Dnes je tam kruhák a ani nevím, jestli ještě zastavka. Přilepený záda na kožence si ovšem v těch letošních vedrech naskočili hned Ale uvědomujete si, jaký "prostorový komfort byl v tom buse?? ty sedačky byly neskutečně velký... i dvěstě kilovej člověk tam nezabíral tři sedačky, ale jen svou
Já si jen pamatuji, že v létě po delší jízdě v horku uvnitř odlepení ze sedačky docela bolelo...
Dlouhé Ikarusy jsem zažil, když jimi na lince 119 nahradily naše kratší, ale mnohem modernější a lepší Karosy.
Byly to strašné střepy, v horším autobusu jsem nejel.
Do kopce to vůbec nejelo, vytočený motor řval, mělo to manuální řazení (naše Karosy měly komfortní automat), oproti Karose tam byl strašný systém otevírání a zavírání dveří (dlouho nic a pak se s prásknutím zavřely, nebo otevřely), v zimě tam byla neskutečná kosa, protože na rozdíl od Karosy to téměř vůbec netopilo.
Snad jediná pozitivní věc byla, že to na šestku umělo po rovině, nebo z mírného kopce jet hodně rychle. Někdy jel řidič u Veleslavína i přes 80 km/h.
jo tu ránu si taky pamatuju... zvonek, a pak třísknutí
Ikec byl dobré,škoda ze uz nejezdi
Párkrát jsem blaho modrého ikarusu na lince délky okolo 90km zažil. V létě k padnutí+smrad nafty, v zimě snad větší zima než venku a hlavně typicky pod vrcholem stoupání cestující vystoupit, autobus prázdný do sedla a cestující ho dojít.
Zaujalo mne i, jaké mívaly disky kol - na hlavní fotce je vidět, že vůz má modernější disky s mnoha dírkami, druhý vůz má starobylé liazácké disky a některé mívaly i disky trilex známé z vozů 706 RT.
...přesně tak byl tam "trilex", dělal jsem jich nespotečně x
...při spartakiadě 1980 určitě padl rekord v obsazenosti u těchto vozů , ranní spoje z Bohnic 200 na Florenc "nabouchaný k prasknutí", linky 180 a 174 v Praze tyto vozy důkladně prověřily, o závažných problémech nevím