Diskuze

Čabajka funící do kopce je legenda českých měst. Progresivní Ikarus slaví

Před 70 lety vyjel první evropský autobus se samonosnou karoserií. Nesl označení Tr3,5 a šlo o malý městský vůz od firmy, která se brzy stala známou jako Ikarus a později se prodrala mezi největší výrobce autobusů na světě. I díky u nás dobře známým „harmonikám“. Vše o nich ví přední český ikarusolog Milan Jiroš, dokonce se kvůli nim naučil maďarsky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J83a46n41a 70R69u19s29o84v74a

10. 8. 2018 11:18

Jo, Ikarus, to byly nezapomenutelné cesty, pro mně tehdy konkrétně na trase Palmovka - Brandýs nad Labem. V zimě netopil, všude díry a průvan, občas jsme museli na chvíli i vystoupit, aby řidič vyjel ze sněhu na zastávce. V létě naopak topil jako ďas a zarezlá okýnka nešla otevřít. Zvuková kulisa cesty nepopsatelná ;-D. Ale závan sentimentu cítím, ne že ne ;-D

1 0
možnosti

Kolik teda kW měly ty slabší stroje co jezdili u nás?

0 0
možnosti
Foto

Bývá uváděno 141 kW. Stačil fakt malý kopeček a nechtělo se jim, třeba v Otrokovicích na nadjezdu. Jízdou v kopci se dokonce blížily i Pragám V3S, těm člověk i pěšo stačil.

0 0
možnosti

J51a17k16u90b 54R94o61u20s

2. 10. 2018 1:18

Ježiš to je úžasné video :-) Díky!

0 0
možnosti

Je vidět, že už nesehnali palubovky původní... kdo pamatuje "kulatý čudlíky" na otevírání dveří? Tyhle modetní knoflíky už nejsou ono. Ty kulatý se museli zmáčknout a to pořádně ;-) Tyhle kolíbky už jen přejížděli prstama od shora dolů. Rád jsem sedával vepředu a sledoval řidiče... Do kopce rozjezdy zásadně na dvojku, nepamatuju se, že bych v Ústí viděl, že by použil někdy jedničku. A to i do prudkýho rozjezdu, jako byla zastávka Karla IV - pod hradem. Dnes je tam kruhák a ani nevím, jestli ještě zastavka. Přilepený záda na kožence si ovšem v těch letošních vedrech naskočili hned ;-DAle uvědomujete si, jaký "prostorový komfort byl v tom buse?? ty sedačky byly neskutečně velký... i dvěstě kilovej člověk tam nezabíral tři sedačky, ale jen svou ;-)

1 0
možnosti

Já si jen pamatuji, že v létě po delší jízdě v horku uvnitř odlepení ze sedačky docela bolelo...:-)

0 0
možnosti

Dlouhé Ikarusy jsem zažil, když jimi na lince 119 nahradily naše kratší, ale mnohem modernější a lepší Karosy.

Byly to strašné střepy, v horším autobusu jsem nejel.

Do kopce to vůbec nejelo, vytočený motor řval, mělo to manuální řazení (naše Karosy měly komfortní automat), oproti Karose tam byl strašný systém otevírání a zavírání dveří (dlouho nic a pak se s prásknutím zavřely, nebo otevřely), v zimě tam byla neskutečná kosa, protože na rozdíl od Karosy to téměř vůbec netopilo.

Snad jediná pozitivní věc byla, že to na šestku umělo po rovině, nebo z mírného kopce jet hodně rychle. Někdy jel řidič u Veleslavína i přes 80 km/h.

3 0
možnosti

jo tu ránu si taky pamatuju... zvonek, a pak třísknutí ;-D

2 0
možnosti

Ikec byl dobré,škoda ze uz nejezdi

0 0
možnosti

Párkrát jsem blaho modrého ikarusu na lince délky okolo 90km zažil. V létě k padnutí+smrad nafty, v zimě snad větší zima než venku a hlavně typicky pod vrcholem stoupání cestující vystoupit, autobus prázdný do sedla a cestující ho dojít.

1 0
možnosti
Foto

Zaujalo mne i, jaké mívaly disky kol - na hlavní fotce je vidět, že vůz má modernější disky s mnoha dírkami, druhý vůz má starobylé liazácké disky a některé mívaly i disky trilex známé z vozů 706 RT.

0 0
možnosti
Foto

...přesně tak byl tam "trilex", dělal jsem jich nespotečně x

0 0
možnosti
Foto

...při spartakiadě 1980 určitě padl rekord v obsazenosti u těchto vozů , ranní spoje z Bohnic 200 na Florenc "nabouchaný k prasknutí", linky 180 a 174 v Praze tyto vozy důkladně prověřily, o závažných problémech nevím

0 0
možnosti