- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zní to zajímavě. Ale zajímalo by mě, jak chtějí dosáhnout toho, aby vznětový motor na benzín měl při srovnatelném výkonu nižší spotřebu než motor spalující naftu, když nafta má poněkud vyšší měrné spalné teplo než benzín. On někde parlament zrušil fyzikální zákony?
Někteří by si měli raději koupit kolo.
Zdar nafťáci!
Nene, nésu žádné zapřísáhlé benzíňák, i když, obojí má svoje výhody. Svýho času jsem jezdil starým dieslem (tenkrát to mohl byt jedině MB, byl to ještě ten se stojatéma světlama vpředu), a ten byl ideální na dlouhý cesty. OVŠEM to se tenkrát fakt ještě jezdilo na naftu. Dnes tam máte přimíchanýho 20 % biooleje, aby novodobí papaláši zbiozničili co se dá, a ten bioolej smrdí takovým způsobem, že se alespoň mně z toho votevírá kufr. Celé svět smrdí, jako kdyby každý druhý dveře byly vstup do smažírny hambáčů té nejposlednějši kvality. Ergo: udělejte si se svým bioautomobilem poslední výlet. Na vrakoviště, prosím. Děkuju předem.
Jestli bude časem benzím levnější než nafta, tak by to mohlo jít na odbyt.
Na čem ale chtějí ušetřir, když má diesel pro benzin všechny komponenty jako diesel pro naftu, to nechápu.
Určitě má už teď smysl diesel na CNG a diesel na LPG !
"Určitě má už teď smysl diesel na CNG a diesel na LPG !" - to v žádném případě neplatí takhle paušálně. Záleží na mnoha faktorech (roční nájezd, spotřeba, pořizovací a prodejní cena, plánovaná životnost auta atd.), jestli je to pro konkrétní auto a pro konkrétního člověka výhodnější nebo ne.
Nejsem velký odborník ale nafta v dieslu působí ve vstřik čerpadle v segmentech a a ve vstřikovačích jako mazadlo,benzín tuto vlastnost ale nemá,takže bude to jiný princip ? ? ?
a jak myslíte, že to vstřikuje benzín do moderních benzínových motorů?
Mnoho povyku pro nic. Prostě vznětový (dieselový) motor, který místo motorové nafty spaluje palivo založené na benzínové frakci. Rudolf Diesel u svého prototypu vznětového motoru používal arašídový olej.
Tak tak.
Navíc tenhle motor spolehlivě zabíjí všechny výhody benzínového pohonu (kultivovanost, vysokootáčkovost, hlučnost, charakter...)
Zase plná diskuze "odborníků". Jedni vychvalujou naftu, jiní benzín a navájem si pomlouvají to druhé. Každá verianta má své výhody i nevýhody a záleží na tom, k čemu auto potřebujete a podle toho dospějete k jednomu nebo druhému. Tak nevím, proč se tu tak hádáte...
Nicméně je faktem, že díky tomu, že diesely prošly celkem velkým vývojem v posledních 10 letech a benzíny vývojově zaostávaly, nyní se situace docela obrací a onen vývojový skok nyní prodělaly benzíny. A díky tomu se víc výhod přesunulo na stranu benzínových motorů.
Mě by spíš zajímalo přímé srovnání GDCI a "obyčejného" benzínového motoru turbo+kompresor se stejným objemem, hmotnost, výrobní náklady, kroutící moment atd. Zatím je to jen plácání do vody a použitelný výsledek může vypadat trochu jinak.
Těmi maximálními otáčkami 4500 rpm je pravděpodobně myšleno otáčky nejvyššího výkonu. Protože ty moderní turbodiesely je sice překonávají, ale většině z nich už za hranicí 3800 rpm klesá značně výkon. Jestli chcete oponovat, tak si račte nejdřív prohlédnout výkonové diagramy.
Píšete o výkonu nebo kroutícím momentu?