Diskuze

Hyundai chystá diesel na benzin. Novinka bude levnější a úspornější

Korejská automobilka Hyundai se momentálně příliš nehrne do downsizingu a má pro to možná významný důvod. Firma totiž chystá motory zcela nové koncepce. Benzinový agregát má být úspornější než výkonem odpovídající diesel. Přitom bude výrobně levnější a méně náročný na údržbu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P29e31t21r 71M49i34c67h39a37l

30. 11. 2013 1:08

Zní to zajímavě. Ale zajímalo by mě, jak chtějí dosáhnout toho, aby vznětový motor na benzín měl při srovnatelném výkonu nižší spotřebu než motor spalující naftu, když nafta má poněkud vyšší měrné spalné teplo než benzín. On někde parlament zrušil fyzikální zákony?

0 0
možnosti

Někteří by si měli raději koupit kolo. :-)

0 0
možnosti

Zdar nafťáci!

Nene, nésu žádné zapřísáhlé benzíňák, i když, obojí má svoje výhody. Svýho času jsem jezdil starým dieslem (tenkrát to mohl byt jedině MB, byl to ještě ten se stojatéma světlama vpředu), a ten byl ideální na dlouhý cesty. OVŠEM to se tenkrát fakt ještě jezdilo na naftu. Dnes tam máte přimíchanýho 20 % biooleje, aby novodobí papaláši zbiozničili co se dá, a ten bioolej smrdí takovým způsobem, že se alespoň mně z toho votevírá kufr. Celé svět smrdí, jako kdyby každý druhý dveře byly vstup do smažírny hambáčů té nejposlednějši kvality. Ergo: udělejte si se svým bioautomobilem poslední výlet. Na vrakoviště, prosím. Děkuju předem. :-)

0 0
možnosti

Jestli bude časem benzím levnější než nafta, tak by to mohlo jít na  odbyt.

Na čem ale  chtějí ušetřir, když má diesel  pro benzin všechny  komponenty jako  diesel pro  naftu, to nechápu.

Určitě  má už teď smysl diesel na CNG a  diesel na  LPG !

0 0
možnosti

"Určitě  má už teď smysl diesel na CNG a  diesel na  LPG !" - to v žádném případě neplatí takhle paušálně. Záleží na mnoha faktorech (roční nájezd, spotřeba, pořizovací a prodejní cena, plánovaná životnost auta atd.), jestli je to pro konkrétní auto a pro konkrétního člověka výhodnější nebo ne.

0 0
možnosti
Foto

I91v35a64n 23M56a58r23e57k

27. 11. 2013 20:28

Nejsem velký odborník ale nafta v dieslu působí ve vstřik čerpadle v segmentech a a ve vstřikovačích jako mazadlo,benzín tuto vlastnost ale nemá,takže bude to jiný princip ? ? ?  8-o

0 0
možnosti

P32a90v91e81l 21N30o17v97á37k

27. 11. 2013 22:47

a jak myslíte, že to vstřikuje benzín do moderních benzínových motorů?

0 0
možnosti

27. 11. 2013 18:58

Mnoho povyku pro nic. Prostě vznětový (dieselový) motor, který místo motorové nafty spaluje palivo založené na benzínové frakci. Rudolf Diesel u svého prototypu vznětového motoru používal arašídový olej.

2 0
možnosti

Tak tak.

Navíc tenhle motor spolehlivě zabíjí všechny výhody benzínového pohonu (kultivovanost, vysokootáčkovost, hlučnost, charakter...)

2 0
možnosti
Foto

Zase plná diskuze "odborníků". Jedni vychvalujou naftu, jiní benzín a navájem si pomlouvají to druhé.  Každá verianta má své výhody i nevýhody a záleží na tom, k čemu auto potřebujete a podle toho dospějete k jednomu nebo druhému. Tak nevím, proč se tu tak hádáte...:-P

1 0
možnosti

Nicméně je faktem, že díky tomu, že diesely prošly celkem velkým vývojem v posledních 10 letech a benzíny vývojově zaostávaly, nyní se situace docela obrací a onen vývojový skok nyní prodělaly benzíny. A díky tomu se víc výhod přesunulo na stranu benzínových motorů.

0 0
možnosti

Mě by spíš zajímalo přímé srovnání GDCI a "obyčejného" benzínového motoru turbo+kompresor se stejným objemem, hmotnost, výrobní náklady, kroutící moment atd. Zatím je to jen plácání do vody a použitelný výsledek může vypadat trochu jinak.

1 0
možnosti

Těmi maximálními otáčkami 4500 rpm je pravděpodobně myšleno otáčky nejvyššího výkonu. Protože ty moderní turbodiesely je sice překonávají, ale většině z nich už za hranicí 3800 rpm klesá značně výkon. Jestli chcete oponovat, tak si račte nejdřív prohlédnout výkonové diagramy.

0 0
možnosti

Píšete o výkonu nebo kroutícím momentu?

0 0
možnosti