- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty jo, co jsme těch potvor na obrázku 5 měli... Dělali jsme s nima závody z kopce, hlavně bylo potřeba je pořádně zatížit. Tatrovku jsem neměl, měl jsem 706 trambud valník, o něco menší než Tatra.
Tatra 138 či 148, oblíbený oranžový kolos na šesti kolech, i jejich modernější nástupce 158
Jednoduchý ten novinářský svět. Když byl model 138 a 148, následovník byl 158 a předchůdce 128 a 118
Mam jeste doma puvodni tatrovku a ta nova zkracena mozna uveze 100 kg, ale ta stara (delsi) je proste lepsi, uz jen kvuli tomu, ze ma realisticky vypadajici proporce, jelikoz neni zkracena.
A já mám ve stejném měřítku sklápěčku Mercedes, r.v. 1972. A ty detaily, to je paráda. Heč!
Je skvělé, že se Tatra zase objevuje na pískovištích, byť je kratši
Hračkářství za socíku bylo plné hraček, až jsem se divil, co všechno se u nás vyrábělo.
Myslím si, že v tom jsme za světem nezaostávali, když vezmete malé patnáctí milionové Československo, proti celému světu. Potom existovaly prodejny pro modeláře, Mladý technik, které zanikly bez náhrady, kde bylo možné zakoupit od vláčků, všech velikostí, až po modely letadel, lodí, raket, raketové motory atd.
Dnes taky existuji modelarske prodejny, kde se tento sortiment dostane.
Modely sice byly, ale kvalitni delalo jen OEZ Letohrad, napr. modely z Kovozavodu Praha staly za houby, tam dily vubec nepasovaly do sebe, kvalita byla otresna. Pokud to clovek chtel rozumne slozit, tak musel vsechny ty licovaci vystupy upilovat a slepit to bez nich.
Dalsi problem byl s barvami, jelikoz v praxi se vyskytovala jen domaci sada Unicol Model, ktere mely par odstinu a kvalitou povrchu se zahranicnim barvam Humbrol ci Revell ani nepriblizovaly. Zahranicni barvy se sice oficialne v omezene mire dovazely, ale v praxi slo o nedostatkove zbozi, podobne jako zahranicni modely ze zapadu, ktere se tez v omezene mire dovazely.
Já měl Tatru 138 kterou vyráběl Technoplast Chropyně n.p..
Měl jsem Tatru i Moskviča. Byla tam plochá baterka, aby svítila světla.
Tak na konci fotogaLERIE NA LEGENDY PÍSKOVIŠŤ MI NASKOČILA REKLAMA NA CHLAST - inu, stárneme
(sorry, omylem jsem zapnul Capslock a nechce se mi to přepisovat )
Tatra 158 ???Čo to je?Tatru 613 beriem v akejkoľvek farbe i keď sám vlastním klasicky čiernu.
Také moc nechápu. T158 samozřejmě existuje, ale je to současný produkt s budkou DAF. Ten skutečně za dob totáče neexistoval.
Autor asi čerpal z čínského trhu. Pod originálním článkem byl odkaz na zbrusu nové boty Nake nebo Adihas
Upřímně t 613 si dovedu predstavit v zelené barvě neb ji vlastnim