Diskuze

Emise z pneumatik jsou 1300x horší než z výfuku. Škodí i otěr brzd

V souvislosti s emisemi se veškerá pozornost soustřeďuje na to, co proudí z výfuků automobilů. Nezávislá studie ale ukázala, že existuje mnohonásobně horší zdroj znečištění, který nikdo nereguluje. Jsou to emise vzniklé opotřebováváním pneumatik.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

Zpátky ke koním!

0 0
možnosti
Foto

Nesporně dosud to opotřebení pneumatik a brzd ušlo pozornosti. Emise komínů, spalujících třeba dřevo, začíná být také předmětem zájmu, hledají se nové zdroje poplatků a daní.

Pneumatiky, které se méně opotřebují, brzdí hůře na mokré vozovce nebo na sněhu. Jenomže i asfalt se opotřebuje stejně, jako ty pneumatiky. Obsahuje i pevné částice, přispívající k mikroprachu. Tak i tady je optimalizace plná rozporů. Opotřebení brzd však radikálně sníží rekuperace.

0 0
možnosti
JK

J31a11n 75K22u41d98e38r63a

16. 3. 2020 17:50

Takže u elektromobilů začnou platit emise z pneu? 8-o ;-D

0 0
možnosti
PHH

Ten člýánek, je blábol. Kde je zdroj? Cit wiki: Co se týče pevných částic vypouštěných vznětovými motory, norma Euro 1 jejich prahovou hodnotu stanovila na 140 mg/km, zatímco norma Euro 6 už na 4,5 mg/km.

Norma Euro 6 stanoví počet částic v emisich z výfukových plynů na 4,miligramu na kilometr. Nikoli 4,5 mikrogramu, tj . v přepočtu 4 500 mikrogramů na kilometr. Jasně, že se to stane, ale založit na takovém hrubém omylu celý článek a ještě to dát do titulku? 8-o

Kde je zdroj, a jaké jsou skutečné hodnoty???

0 0
možnosti
EN

E46m94i47l 63N79o86v35á96k

16. 3. 2020 19:32

Zdroj je tady: https://www.emissionsanalytics.com/news/pollution-tyre-wear-worse-exhaust-emissions

Skutečné hodnoty jsou tady: "Using a popular family hatchback running on brand new, correctly inflated tyres, we found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles. Compared with regulated exhaust emission limits of 4.5 milligrams per kilometer, the completely unregulated tyre wear emission is higher by a factor of over 1,000."

Nejde o emise z pneumatik, ale tzv. "Non-exhaust emissions (NEE) - particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage"

0 0
možnosti
PM

5,8 gramu na kilometr? To by auto po ujetí něco přes 6 tisíc km jezdilo po ráfcích.

0 0
možnosti
PHH

Udělal jste stejnou chybu jako zdroj, jenom opačným směrem. Je to 5,8 miligramu (ty mikrogramy tam jsou pro větší zmátnutí ;-D) na kilometr, tj. 5,8 gramu na tisíc kilometrů. Tomu se dá věřit. Vyplývá z toho, že v roce 2030, kdy bude zřejmě jezdit už hodně vozů na Euro 6 vypustí hatch back asi 10mg PM/km, zatímco elektomobil asi polovinu, protože nemá výfuk. Takhle vznikají hoaxy. Už se těším, jak ten nesmysl někteří budou do nekonečna papouškovat. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
MH

Velke teze SUV a elektroauta, hm.

A co az si autori studie povšimnou existence autobusu a kamionuc:-P

0 0
možnosti
PM

SUV asi neodveze 40 lidí nebo 20 tun nákladu.

0 0
možnosti
PL

Větší pitomost jsem už dlouho nečetl. A ještě článek míchá jablka s hruškami. CO2 je neškodný sodovkový plyn.

Z pneumatik je otěr naprosto minimální, když jsem na letních jezdil 10 let (odhadem 80 tisíc km). Horší jsou brzdové destičky, z kterých mám za rok zcela černé elektrony. Ale za to mohou přechody pro chodce a křižovatky.

0 0
možnosti
JS

Já bych zakázal všechny auta a vrátil se ke koňům a žebříňákům!!!:-) A bude dobře!;-D

2 0
možnosti
PB

P54e87t28r 90B41í15l66e56k

13. 3. 2020 20:40

Dalsi na řadě bude obuv..ten oter podrazek na horách...tohle bude na zavření

0 0
možnosti
Foto

Přestane tedy Greta jezdit na kole? Měla by se zamyslet... ;-D

0 0
možnosti
PHH

Při tomhle otěru nestačí měnit galusky.

0 0
možnosti