- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesporně dosud to opotřebení pneumatik a brzd ušlo pozornosti. Emise komínů, spalujících třeba dřevo, začíná být také předmětem zájmu, hledají se nové zdroje poplatků a daní.
Pneumatiky, které se méně opotřebují, brzdí hůře na mokré vozovce nebo na sněhu. Jenomže i asfalt se opotřebuje stejně, jako ty pneumatiky. Obsahuje i pevné částice, přispívající k mikroprachu. Tak i tady je optimalizace plná rozporů. Opotřebení brzd však radikálně sníží rekuperace.
Takže u elektromobilů začnou platit emise z pneu?
Ten člýánek, je blábol. Kde je zdroj? Cit wiki: Co se týče pevných částic vypouštěných vznětovými motory, norma Euro 1 jejich prahovou hodnotu stanovila na 140 mg/km, zatímco norma Euro 6 už na 4,5 mg/km.
Norma Euro 6 stanoví počet částic v emisich z výfukových plynů na 4,miligramu na kilometr. Nikoli 4,5 mikrogramu, tj . v přepočtu 4 500 mikrogramů na kilometr. Jasně, že se to stane, ale založit na takovém hrubém omylu celý článek a ještě to dát do titulku?
Kde je zdroj, a jaké jsou skutečné hodnoty???
Zdroj je tady: https://www.emissionsanalytics.com/news/pollution-tyre-wear-worse-exhaust-emissions
Skutečné hodnoty jsou tady: "Using a popular family hatchback running on brand new, correctly inflated tyres, we found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles. Compared with regulated exhaust emission limits of 4.5 milligrams per kilometer, the completely unregulated tyre wear emission is higher by a factor of over 1,000."
Nejde o emise z pneumatik, ale tzv. "Non-exhaust emissions (NEE) - particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage"
5,8 gramu na kilometr? To by auto po ujetí něco přes 6 tisíc km jezdilo po ráfcích.
Udělal jste stejnou chybu jako zdroj, jenom opačným směrem. Je to 5,8 miligramu (ty mikrogramy tam jsou pro větší zmátnutí ) na kilometr, tj. 5,8 gramu na tisíc kilometrů. Tomu se dá věřit. Vyplývá z toho, že v roce 2030, kdy bude zřejmě jezdit už hodně vozů na Euro 6 vypustí hatch back asi 10mg PM/km, zatímco elektomobil asi polovinu, protože nemá výfuk. Takhle vznikají hoaxy. Už se těším, jak ten nesmysl někteří budou do nekonečna papouškovat.
Velke teze SUV a elektroauta, hm.
A co az si autori studie povšimnou existence autobusu a kamionuc
SUV asi neodveze 40 lidí nebo 20 tun nákladu.
Větší pitomost jsem už dlouho nečetl. A ještě článek míchá jablka s hruškami. CO2 je neškodný sodovkový plyn.
Z pneumatik je otěr naprosto minimální, když jsem na letních jezdil 10 let (odhadem 80 tisíc km). Horší jsou brzdové destičky, z kterých mám za rok zcela černé elektrony. Ale za to mohou přechody pro chodce a křižovatky.
Já bych zakázal všechny auta a vrátil se ke koňům a žebříňákům!!! A bude dobře!
No jo, ale ty taky prášej.
Dalsi na řadě bude obuv..ten oter podrazek na horách...tohle bude na zavření
Přestane tedy Greta jezdit na kole? Měla by se zamyslet...
Při tomhle otěru nestačí měnit galusky.