Škoda 1203 může konečně na odpočinek. Pracuje se na nových dodávkách

  • 71
Poslední plnohodnotnou dodávkou značky Škoda je legendární 1203, kterou díky jednomu nadšenci z krkonošského Žacléře můžete stále ještě pořídit v podstatě novou. Podle zjištění týdeníku Ekonom se však v Mladé Boleslavi spřádají plány na výrobu nových užitkových vozů.

Ještě v devadesátých letech nabízela Škoda užitkové verze, odvozené od Felicie pick-up. Vyžilé dodávkové felicie (i jejich předchůdci favority) ovšem už po přelomu tisíciletí nedostaly plnohodnotného nástupce. Řemeslníkům dnes mohou v salonech Škody nabídnout Roomster Praktik, který je však příliš omezen svým původním určením osobního vozu.

Nesmrtelná Škoda 1203

Škoda 1203, později TAZ 1500, různého stáří, stadia rozkladu, modifikací i úprav křižuje silnice dodnes. Auto vyvinuté konstruktéry ve Vrchlabí se může pyšnit několika primáty a stále se vyrábí.

Za udržováním této legendy při životě stojí Roman Jirouš z žacléřské firmy Ocelot. Staví je na objednávku jako stylové retro dodávky, třeba pro převoz veteránské motorky. Více ČTĚTE ZDE.

Škoda by se podle nejnovějších informací měla k výrobě užitkových aut vrátit.

"Smyslem je vylepšit nabídku pro ty firmy, které ke své činnosti potřebují jak osobní, tak lehká užitková vozidla. Pro ně by totiž bylo výhodné kupovat auta na jednom místě a jezdit s nimi do stejného servisu," zjistil Ekonom.

Plán má podle ekonomického týdeníku několik verzí. Ta nejexpanzivnější počítá s nabídkou od relativně malých automobilů pro drobné řemeslníky až po vozidla odpovídající největšímu modelu VW Transporter. Větší modely by se vyráběly v některém specializovaném závodě koncernu VW. Takové továrny má Volkswagen v Hannoveru a Poznani.

Koncern má mezi dodávkami kam růst

Cestu Škodovky k dodávkám možná v rámci německého koncernu ušlapává Eckhard Scholz, bývalý člen představenstva Škody, který měl na starosti technický vývoj. Ten od loňska šéfuje značce VW Užitkové vozy (ve firmě mají VW-Nutzfahrzeuge pozici samostatné značky stejně jako Seat, Audi, Škoda, VW a další). "Užitkáče" mají podle něj pro koncern velký potenciál. Celkový tržní podíl VW je v tomto segmentu kolem tří procent, přičemž někteří konkurenti mají přes 10 procent.

Loni Scholz při svém stěhování z Boleslavi do Hannoveru prohlásil, že výroba dodávek a pick-upů by měla v příštích letech růst. "Pokud by se ukázalo, že je třeba celosvětově navýšit výrobní kapacity, určitě bych se snažil, aby Škoda mohla vyrábět některý z našich užitkových vozů. Má totiž schopné lidi, řemeslnou tradici i výrobní kapacity," prohlásil v červenci 2012 pro iDNES.cz.