- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je pravda, že na návrhovou rychlost 130 se projektuje až po změně normy, bylo by ale dobré také dodat, že se požadavky celkem zásadně snížily, takže dálnice na 120 dle původní normy je komfortnější než na 130 dle nové normy.
Limit na dálnici by měl být počítaná hodnota podle počasí, intenzity dopravy, omezení apod.
Přeměřit=zjistit u cca 5.5 mio řidičů, jestli to zvládnou. Pak zjistí, že bezpečná rychlost je 40 km/h.Kdysi dávno běhala před vozidlem osoba náležitě poučená a mávala červeným praporkem.
Je to věc technického stavu vozidel. Když už v Německu je to pro majitele při vyšších rychlostech nebezpečné prodají to do Čech. A tady si z toho děláme hlavu přísnější TK a jezděte si neomezeně.
Řekni mi, které starší auto je nebezpečné při 150 km/h.
Zajímalo by mě, co se stalo s těmi penězi na "chytré silnice".
V Německu jsou stovky kilometrů dálnic řízené dopravními značkami, které upravují rychlost a režim podle dopravní situace. Dokáží otevřít i odstavný pruh pro normální provoz.
U nás je takových značek pár (a o otevření odstavného pruhu pro provoz se nám může jenom zdát). A informační tabule říkají občas taková moudra jako "mlha".
U nás v odstavným pruhu chrápou profitočvolanti, takže je to docela nebezpečný nápad.
Problém jsou pomalí řidiči a lidi, kteří neumí používat tempomat, takže neustále mění svou rychlost. Dokud se neudělá nějaká osvěta, nemá cenu zvyšovat limit.
Někteří už přeměřili, a valí to tam přes 250.
Nemyslím, že to je dobrý nápad. Ano, vozidla i některé části dálnic to bez problémů zvládnou a asi i vyšší rychlosti ale my se neumíme k sobě ohleduplně chovat. Dokážu si představit jak se předjíždějí dvě pomalejší vozidla a přiletí velké SUV na pár metrů, začne troubit a blikat místo toho aby už z dálky reagoval a nechal vůz zpomalit. Zvýší se rychlostní rozdíly což bezpečnosti nepřidá.
neni nad to kdyz se nam k tematu vyjadri nejaka cepicka.
Jen tak mimochodem je tady rec o 130 na 140, ne 130 na 280
Doporucuji radsi jit zkontzrolovat novy slevy do Kauflandu a vyrazit na dalkovou a nezapojovat se do diskuze, ktera se te ani netyka, protoze dalnicka znamka je prece moc draha.
Kdyby se raději vláda starala o to, aby se na těch dálnicích vůbec dalo jezdit! Proč na nových betonových úsecích D1 mi volant vibruje při 130 km/h v ruce ? za takového hluku, že musím zesílit rádio, abych slyšel zelenou vlnu hlásící zase další uvízlé vozidlo ve zúžení přede mnou ? Proč ŘSD, nebo kdo to má na starosti, není schopno ani za 3 hodiny odstranit nepojízdné osobní auto na konci zúžení u Velkého Meziříčí ? Proč po nás chce stát peníze za dálniční známku, když by nám spíš měl proplatit ušlý zisk, který prostojíme díky jejich neschopnosti ?
Mně teda volant v ruce nevibruje. Kde ti to dělá?
Polaci maj taky 140km/h na dalnicich a jde to.
Ovšem kvalita povrchu je někde jinde.