Vodíkové i-BLUE postavené na základech hyundaiů do přírody (SUV) má spíše stěhovavé choutky. Do velkoobjemového interiéru se leze proti sobě otevíranými dveřmi, vejdou se tam ale pouze čtyři lidé, víc sedadel v i-BLUE není.
Nechybí klasické atributy konceptů bez ambicí na výrobu: rozmáchlé oblouky, velkorysé prosklení střechy, LED diody namísto žárovek a futuristický interiér hodný mezigalaktické dodávky s head-up displejem promítajícím řidiči důležité údaje na čelní sklo do zorného pole řidiče.
Palivové články živí elektromotor s maximálním výkonem 100 kW, který se přenáší na všechny čtyři kola. 115 litrů vodíku je v nádržích stlačeno tlakem 700 barů. Na "plnou" ujede vodíkový hyundai až 600 kilometrů, maximálně pojede 165 km/h. Nula je zapsaná v kolonce úrovně škodlivých emisí, z výfuku odkapává nejvýš voda.
Pohon je rovnoměrně rozložen pod podlahou auta, konstruktéři ve vývojovém centru v japonské Chibě tak dosáhli ideálního rozložení hmotností 50 na 50 mezi přední a zadní nápravu.
Hyundai i-BLUE v číslech | |
délka x šířka x výška x rozvor (mm) |
4850 x 1850 x 1600 x 2850 |
pneumatiky | 285/50 R20 |
pohon | palivové články |
maximální výkon elektromotoru | 100 kW (napětí 450 V) |
dojezd (km) | 600 |