- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase jsme si trošku pohráli se statistikou? Co se týká držení řidičského oprávnění, tam je žen jen o velmi málo méně než mužů. Ale v okamžiku, kdy bychom to začali počítat na osobokilometry, vypadala by ta cisla úplně jinak.
Dneska má skoro každá žena středního věku řidičák.
Nevymlouvejte se na blbosti, ale přiznejme si, že chování muže je agresivnější.
Je to dané geny, povahou apod., Takže jedině co pomůže, naučit se to zvládat.
Clanek zase zamenuje prekroceni povolené rychlosti a neprimerenou rychlost. Za tu první se boduje, druha je pricinou nehod, a pozoruhodné na nich je, ze nemají nic společného.
Samozřejmě, že mají mnoho společného.....
Článek má minimální vypovídací hodnotu. Překročení povolené rychlosti je nejčastěji postihovaným přestupkem z jednoduchého důvodu - je nejjednodušší a hlavně nejpohodlnější tento přestupek zjistit a prokázat (prostě se někam narafičí stabilní radar a nebo se polda někde zašije do křoví s radarem a je to). Jsou ale (alespoň podle mého názoru) přestupky nebezpečnější než je překročení povolené rychlosti , které jsou postihovány jen ojediněle. Jako příklad bych mohl uvést nepoužívání blinkrů (skutečně jsem názoru, že je méně nebezpečné, když někdo jede mimo obec stodesetikilometrovou rychlostí, než když nepovažuje za nutné používat tu páčku vlevo pod volantem). Pokud se jedná o to, že mnohem víc přestupků páchají muži, přičemž počet řidičů a řidiček je takřka stejný, je potřeba rozlišovat mezi vlastnictvím řidičáku a a tím, jestli dotyčný (a nebo dotyčná) aktivně řídí a jaký má nájezd. Pokud vezmu profesionální řidiče (kteří mají nesrovnatelně větší nájezdy než "amatéři"), tak ženy mezi nimi tvoří zanedbatelnou minoritu. Podobné je to ale i u ostatních (kteří nemají řízení vozidla jako součást povolání) - když se někam jede s rodinou, řídí většinou muž a to většinou proto, že ženská se do řízení moc nehrne (moje manželka má řidičák, jezdí dle mého názoru velmi dobře, nicméně když jedeme někam spolu, tak chce, abych řídil já a podobně to má i příbuzenstvo a známí). Když to zjednoduším, tak je jen logické, že když muž jezdí nesrovnatelně víc, mají (logicky) i nesrovnatelně víc průšvihů.
Logicky je rychlost nejčastěji kontrolovaným a tedy i pokutovaným přestupkem a to z jednoho důvodu. Nejsnáze se postihuje.
Jsou horší přestupky, ale díky zákonům je nelze trestat, protože je nikdo nenadefinoval. Např. bezdůvodně pomalá jízda, předjíždění s nedostatečnou rychlostí, nedodržování rozestupů atd.
Docela mě těší vědomí, že devět z deseti řidičů jezdí podle pravidel.
Zajímala by mě statistika, jak jsou na tom bodově vinící závažných dopravních nehod. Jestli mají způsobené nehody z nějakého významného procenta na svědomí notoričtí pachatelé přestupků (i když je mi jasné, že ke způsobení fatální nehody stačí i ojedinělá chyba spořádaného a opatrného řidiče).
Budovy system uz existuje tak dlouho, ze kdyby fungoval, uz by byli dávno všichni "piráti" bez ridicaku. Jenže ono je to nejspíš jinak
Takže 93 v polích (nebo 53 u cedule) bude stejně závažných jako 70 ve městě u školy (pokud by tedy tam někdy náhodou měřili)....
Uplna blbost to co jste napsal...
Bude se taky trestat bezdůvodné "nedodržování maximální povolené rychlosti" ?
Mám na mysli na rovných přehledných úsecích (například Poděbrady - Nymburk), kde exoti (nejsou to důchodci) jedou 70-80. S jedním z nich jsem mluvil a dostala mě jeho odpověď, že "jede na spotřebu".