Bezejmenná miniKia

  • 10
Po velkém luxusním korábu jménem opirus, který se premiérově přestavil na autosalonu v Ženevě, přichází korejská automobilka s vozem z opačného konce automobilové škály. Pětidveřový prcek od Kie, jehož jméno automobilka prozradí až ve Frankfurtu, by mohl zaujmout příznivou cenou a pohlednou a usměvavou tváří.

Kia svým novým modelem vstoupí do pro ni prozatím neprobádaného segmentu nejmenších vozů. Prozatím v kategorii nejlevnějších automobilů korejskou automobilku reprezentoval model rio, to ale patří do nižší střední třídy.

Nový vůz se má designem více přiblížít chutím evropských zákazníků. Pětidveřový model bude dostupný v čtyř a pětimístném provedení. Základní objem kufru bude 157 litrů, po sklopení sedadel nabídne malá Kia objem 882 litrů.

Konstruktéři Kie se v případě, prozatím bezejmenné "nákupní tašky", zaměřili na dostatek prostoru a pohodlí pro posádku, i dobré jízdní vlastnosti. Nebývalý zájem byl věnován minimalizaci emisí CO2, které dva motory v nabídce (1,0 a 1,1 litru) produkují.

Litrový motor se může pochlubit 120 gramy oxidu uhličitého na kilometr. Verze 1.1 produkuje 130 gramů CO2 na kilometr ve verzi s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a 153 g/km se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Kia chce "svému nejmenšímu" vybudovat image nejen pouhé nákupní tašky, ale i sportovního dynamického vozítka pro mladé řidiče. K tomu má, mimo velkých "očí světel", nebo linií boků a střechy, napomoci i nabídka 14'' a 15'' litých kol.

Dá se předpokládat, že mimo přátelskosti bude nový přírůstek do rodiny nejmenších automobilů moci nabídnout i rozsáhlou základní výbavu.

S orientací na nejmladší klientelu slaví automobilka úspěchy ve  Spojených státech, kde je téměř 16% vozů Kia prodáno zákazníkům ve věku 18 až 25 let. Podobný trend prý automobilka zaznamenává i v Evropě.

Kia chce s novým minivozem zabodovat zejména na evropském trhu, kde by měl významně přispět k firemnímu cíli ztrojnásobení prodejů do roku 2005 a růstu povědomí o značce. Od roku 2005 by měl tomuto záměru napomoci i nově zavedený moderní dieselový motor.

„V současné době zahrnuje modelová řada Kia Motors 35% evropských segmentů.

Kia Motors Corporation, založena v roce 1944, je nejstarší korejskou automobilkou. Jako člen automobilové skupiny Hyundai produkuje v současnosti asi   1 150 000 vozidel a exportuje okolo 600 000 vozů ročně.

Do roku 2005 by mělo pokrytí vzrůst na 85% a jednotlivé vozy by se měly ještě více přizpůsobit potřebám evropských zákazníků,“ sdělil výkonný ředitel Kia Motors.

Výrobu nového mini vozu bude provádět Donghee Auto Company v nové továrně v Suhsanu několik kilometrů od závodu Kia Motors Hwasung. Počáteční produkce je plánována na 150 000 kusů za rok, přičemž 88 000 je určeno pro exportní trhy. Evropská poptávka by měla být uspokojena 60 000 vozy.

Automobilka bude motoristickou veřejnost napínat až do 12:30h dne 9. září, kdy se dozví "příjmení" nového automobilu.

Malá Kia v číslech:

Motor

typ

vodou chlazený čtyřválec

objem

* 999 ccm (1,0 litr)            

* 1 086 ccm (1,1 litr)

výkon (kW/k) 

* 1,0: 44,8/60 - 5 500 ot/min

* 1,1: 47,7/64 - 5 500 ot/min

točivý moment (Nm)

* 1,0: 86,3 - 4 000 ot/min

* 1,1: 96,1 - 4 000 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h (1,1) 15,8 s
Maximální rychlost (1,1) 152 km/h
Brzdná dráha 100-0 km/h 41 m
Spotřeba kombinovaná

* 1,0: 5,0 l/100 km

* 1,1: 5,4 l/100 km

Emise CO2

* 1,0: 120 g/km

* 1,1: 130 g/km - manuální převodovka

* 1,1: 153 g/km - automatická převodovka

rozměry VNĚJŠÍ
délka 3 495 mm
šířka 1 595 mm
výška 1 480 mm
rozměry VNITŘNÍ
prostor pro hlavu (vpředu/vzadu) 1 003 mm/966 mm
prostor pro nohy (vpředu/vzadu) 1 041 mm/872 mm
prostor pro ramena (vpředu/vzadu) 1 290 mm/1292 mm


Pětidveřový "prcek" od Kie, jehož jméno automobilka prozradí až ve Frankfurtu, by mohl zaujmout příznivou cenou a pohlednou tváří.

Design vozu se má přiblížít chutím evropských zákazníků.

Automobilka bude motoristickou veřejnost napínat až do 12:30h dne 9. září, kdy se dozví příjmení nového automobilu.