1952 Studebaker Type 542
Prototyp, který byl čtyřdveřovou verzí modelu Porsche 356, vyvinula firma Porsche pro americkou automobilku Studebaker, která se na začátku 50. let potýkala s propadem prodejů. Záchranou měl být sedan s motorem V6 od Porsche. Jenže vedoucí inženýr Studebakeru John Z. De Lorean kritizoval jeho jízdní vlastnosti a údajně naprosto nenáviděl design. Ani po výměně motoru se to nezlepšilo a prototyp putoval jen do depozitáře.
1953 Volkswagen EA-48
Dnes je mini z roku 1959 automobilovou designovou ikonou. Podobné auto už o pár let dřív chystal Volkswagen, nakonec se ovšem na trh nedostalo.
V roce 1953 se ve firmě VW intenzivně jednalo o tom, který vůz by mohl nahradit legendárního brouka, jehož prodeje začaly stagnovat. Vznikl o něco menší prototyp městského vozu s označením EA-48. Měl motor vpředu a pohon předních kol. Experimentovalo se s benzinovými motory o objemu 700 a 600 cm³, uvažovaný diesel byl šéfem Volkswagenu Heinzem Nordhoffem odmítnut hned zpočátku.
Vůz byl už testován i v běžném provozu, ale prodeje brouka se opět začaly zvedat, takže v roce 1956 projekt EA-48 automobilka zastavila.
1967 Ford Comuta
Britská divize Fordu přišla v roce 1967 s ideou malého elektrického autíčka do městského provozu, jakéhosi předchůdce dnešního smartu. Dvojice elektromotorů o celkovém výkonu deset koní a olověné baterie měly umožnit dojezd kolem šedesáti kilometrů. Vůz měřil na délku sice jen 2032 mm, měl však i zadní lavici, tedy prostor pro čtyři pasažéry.
Olověné baterie ovšem nebyly ideální, lepší technologie nebyly tehdy ještě k dispozici, stejně jako nabíjecí stanice, takže vývoj vozu byl ukončen.
1974 Citroën CV Super
Legendární „kachna“, neboli Citroën 2CV oslavil v roce 1974 už 26. narozeniny. Výrobce zvažoval, jak dlouho ještě může trvat jeho popularita, a pro jistotu začal vyvíjet nový model s retro designem inspirovaným Tractionem Avant a čtyřválcovým motorem z vozu GS, kvůli kterému byla příď auta výrazně delší než u 2CV. V pokročilé fázi vývoje byl ovšem projekt ukončen a „kachna“ se nakonec vyráběla až do roku 1990.
1989 Porsche 989
Porsche bylo dlouho spojeno s výhradně sportovními vozy, zejména s modelem 911. Už na konci 80. let ovšem vyvíjelo rodinný čtyřdveřový vůz, a to pod označením 989.
Šlo o luxusní kupé s 8válcovým motorem vpředu, které však potřebovalo novou platformu s rozvorem 2 828 mm. Vedení firmy se zaleklo velkých nákladů a také zájem zákazníků v té době směřoval spíše k menšímu modelu 911 než k tehdejší vlajkové lodi 928, takže od výroby nového vozu ustoupilo.
Velký čtyřdveřový vůz se do nabídky Porsche dostal až o dvacet let později v podobě modelu Panamera.
1991 Mercedes-Benz C112
Mercedes v osmdesátých letech dvacátého století úspěšně startoval v MS sportovních prototypů skupiny C. Ve vývoji byla i silniční verze pro řadové zákazníky. Model C112 měl být nástupcem původního modelu 300SL s dvojicí nahoru otevíraných dveří a výkonem super auta, což měl obstarávat 12válcový motor o síle 400 koní.
Našlo se dokonce sedm stovek zájemců, kteří na auto složili zálohu. Generální ředitel divize Mercedes-Benz Werner Niefer, který vůz prosazoval, ale odešel v roce 1993 do důchodu a nové vedení projekt zařízlo.
1995 Lamborghini Cala
Značku Lamborghini vlastnil do roku 1994 Chrysler, pak ji prodal společnosti Megatech. Noví majitelé začali s vývojem nejmenšího a nejlevnějšího modelu, který dostal název Cala a pod kapotou měl čtyřlitrový desetiválec. Vývojové práce už byly velmi daleko, když značku v roce 1998 koupil Volkswagen a cala skončila jen jako exponát v muzeu.
1997 Volkswagen W12
Jedním ze symbolů éry Ferdinanda Piëcha v čele Volkswagenu je model W12. Značka do té doby žádný ani vzdáleně podobný super sportovní model nevyráběla. Osazen měl být 12válcovým motorem uspořádaným do W. Na okruhu v Nardo vytvořil vůz světový rekord, když během 24 hodin ujel trasu o délce 7086,7 km s průměrnou rychlostí přes 290 km/h. Sériová výroba nakonec ani nezačala, Piëch se rozhodl, že supersport bude vyrábět další koncernová značka Bugatti, a tak se zrodil Veyron.
2018 Range Rover SV Coupé
Na autosalonu v Ženevě představil Range Rover třídveřový vysoce výkonný model Range Rover SV Coupé, který měl být vyroben v limitované edici 999 kusů. Nešlo sice o úplně kompletně nově vyvinutý model, s běžným roverem měl společnou jen přední a zadní část karoserie. Třeba přední sklo bylo více skloněné, okna ve dveřích bezrámová, jiný byl i čtyřmístný interiér. A především motor, pětiválec o výkonu 565 koní.
Automobilka však byla v té době ve velké provozní ztrátě, takže o pár měsíců později oznámila velké škrty v nákladech, které odneslo i toto sportovní SUV.
2021 Jaguar XJ EV
Jaguar letos v únoru slavnostně oznámil, že do roku 2025 chce být jen čistě elektrickou značkou. O to větším překvapením bylo, když zrušil projekt elektrické limuzíny XJ, která měla mít premiéru ještě letos. Výrobce pouze uvedl, že model „neodpovídá budoucí vizi automobilky“.