Diskuze
VIDEO: Řidiči neumějí ovládat automat jeepů. Podívejte, kde je problém
Děkujeme za pochopení.
B49o81h48u43m89i29l 68P53a63l58e21č37e32k
problém těchto automobilů je pouze v jednom jediném prvku a to mezi volantem a sedačkou
M31i38r66o30s98l77a98v 60M11e92d
Z každé (i té nejjednodušší) věci jde udělat ukrutně složitá bejkárna (připadá mi že konstruktéři a designéři se v tom vyloženě vyžívají).
P61a11v28e50l 79F17ü72r64s57t
V Americe si musí automobilky hlavně ohlídat, aby v návodu bylo výslovně uvedeno, že tempomat není autopilot. Byly tam případy, kdy si řidič v jedoucím obytném voze zapnul tempomat a šel si do obytné části vařit kávu. Samozřejmě vůz havaroval. Následný soud pak uznal vinným výrobce vozu, protože nebylo uvedeno v návodu, že se toto nesmí...
Tak se nedivme, že Amíci už neumí ani s automatem
D91e12n16i30s 72W32i40t13z88k85u
hele a proč dávají v Česku do návodu k mikrovlnce nebo pračce,že tam nemáš strkat zvířata?
J68o69s57e10f 88K87a55r78f46í64k
Dofám, že mají v návodu, že se nesmí strkat přirození do výfuku. Pokud ne, předpokládám brzo žalobu nějakého amíka s popáleným ptákem
R75u10d50a 87P79á30s92e19k
Musím dár za pravdu, že toto nové řešení mi nějak nesedí. 18 let jsem jezdil s Explorerem z konce 90-ých, kde byla páka automatu napravo na volantu a jaksi "stále na očích". Tyto novoty asi nejsou pro nás z "Old School".
K21a95r88e15l 65N18o31v12o57t16n35y
Ktery dement tohle ovladani vymyslel?? Kontrola zarazene rychlosti nebo jizdniho rezimu "poslepu" rukou, tj. tak, aby clovek mohl koukat porad na silnici pred sebou, je prece bezna vec. Designer, ktery mi tohle znemozni a bude me nutit koukat na nejake kontrolky nebo displaye na pristrojovce, misto abych se venoval sledovani situace pred sebou, by mel letet na hodinu...
J26a20n 91T39a89r52a91b72a
BMW používá podobné řešení už léta, Audi také.... a autobusy Karosa z 80. let měly dokonce řazení tlačítkem na přístrojovce... Jestli nebude problém spíš na opačné straně než auto..
V23á71c70l42a52v 95Z64e17l14i31n85k36a
Pan "dizajnér", který tohle vymyslel by měl za takovou hovadinu letět na hodinu a jít dělat něco, na co mentálně stačí. Která hlava cihlou políbená tohle proboha mohla vymyslet? V technice platí zásada, že takzvaný man-machine interface neboli rozhraní člověk-stroj by mělo vždy být konstruováno s ohledem na maximální jednoduchost a jednoznačnost. Čím složitěji probíhá předání informace například o poloze ovládacího prvku, tím větší je šance, že něco selže na zařízení anebo pod tlakem situace udělá chybu lidský činitel. Nerespektování těchto zásad vede k tomu, že havarují chemické provozy nebo jaderné elektrárny, padají letadla anebo v tomto případě ujíždějí zaparkovaná auta.
Z20d43e24n82ě30k 60G47o55l52d82b61e39r67g
Z mých zkušeností s automatickou převodovkou po najetí několik desítek tisíc km:
1) U BMW je to vyřešené s "procvaknutím" joysticku o několik pozic v závislosti na zařazené rychlosti, parkovací poloha tlačítkem na vrchní straně joysticku. Nikdy se mi nestalo, že bych špatně zařadil (z boku pojistka pro volbu režimu). Při vypnutí motoru automaticky přeřadí z D na P.
2) Škoda s DSG (a zbytek koncernu) používá klasickou páku, nemám s ní problém ale strašně mě vytáčí režim "S". Rychlosti mi přijdou prostě opačně. Od sebe řadíte nahoru, k sobě dolu. BMW má naopak a přijde mi to logičtější.
J35a85n 56T58a25r66a58b31a
No vidíte, co jedinec, to názor. Mně naopak připadá opačné a nelogické řešení BMW, kde se pákou pohybuje proti pocitu setrvačných sil. Podobné polemiky můžete vést na téma zda u páček pod volantem řadí dolů levá nebo pravá.
K elektronickému voliči automatu: U každého řešení (nakonec i u manuálu, i u pseudomechanického vícepolohového voliče DSG a dalších automatů) lze při absenci mozku opustit auto s běžícím motorem a zařazeným D nebo S nebo R nebo N. Pravdou je, že například Audi v takové situaci spustí hodně hlasitou zvukovou výstrahu v okamžiku kdy pootevřete dveře řidiče a ještě samo zajistí parkovací brzdu, takže tam jistou blbuvzdornost implementovali.
M75a68r10e33k 97K60l85u45f75a
Na houby, celá automatika. Navíc se prý nedá vyndat klíček, když je zařazen neutrál. To jsou pěkné zhovadilosti. S automatem jsem pár let jezdil, je to někdy příjemné, to se dá uznat, ale i tak preferuji manuální řazení.
J93a94n 91T12a37r70a78b51a
Nová auta už v mnoha případech klíček nepoužívají.....a manuál mě otravuje, i když jsou i automaty, jejichž konstruktéry bych nejraději nakopal do.....
Ale těch už není tak moc.
F49i89l60i41p 13V87a26l19d18e58r
To mi připomíná kombinovaný play/pause u webových videopřehrávačů.
Když se zrovna ocitnete offline (video se načítá do bufferu) a snažíte se zrovna něco dělat pomocí play/pause, není zřejmé, jestli ten symbol zrovna znamená aktuální stav, nebo naopak stav, kterého chcete stisknutím docílit.
Na co mít dvě jasná tlačítka, když lze mít jedno kombinované, tj. matoucí?
F88i64l36i14p 86V50a43l90d84e68r
Mimochodem k řadicí páce: Filozofie joysticku mohla i tak trochu za pád letu AF 447. Jakmile nemá člověk *přímo* od řídicí páky zpětnou vazbu, je to na pendrek. Ale bohužel "joystick je in".
A na co v autě zatěžovat jinak nevyužívanou pohybovou soustavu/hmatové vjemy, když lze řidiči přitížit na nejvíce zatěžovaném smyslu - zrakovém.
Ergonimie je přece OUT!
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
RECEPČNÍ
Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
30 550 - 30 550 Kč