Diskuze

Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur. „Odborníci ze západní Evropy říkají, že tento problém je dvakrát větší než podvody v rámci kauzy Dieselgate u VW,“ uvádí pro iDNES.cz Petr Vomáčka z ÚAMK.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

Nejčistší kamion je kamion na železnici.

1 0
možnosti
MK

M88i18l29a53n 85K49r81á97l

25. 10. 2017 20:14

nejčistší vlak je na lodi;-D

0 0
možnosti
VK

Z článku vyplývá, že ten "krám" nehlídá emise, ale jen hladinu adblue v nádrži. Vtip?

0 0
možnosti
JK

Tak já nevím, tuhle krabičku nemám, ale když se mi systém ad blue pokazil tak mi výkon motoru klesl ne na 20% ale o 20%, bez větších potíží jsem tedy dokončil jízdu a dojel do servisu.

0 0
možnosti
JK

A p.s. Ad blue se dá sehnat asi za 4 Kč /l myslím že větší problém je to že se mi to prodělalo asi 3x během 100 000 km a pokaždé to byla oprava za několik desítek tisíc Kč

0 0
možnosti
Foto

P42a88t23r50i30k 66C34h19r95z

19. 10. 2017 8:34

Jen takový dotaz - nešlo by motor upravit tak, aby místo močoviny používal běžnou moč? Pak by tankování nic nestálo :). I za cenu, že by se muselo použít větší množství (moč má jen asi 2,5 % močoviny).

2 0
možnosti

asi by to šlo upravit. Jen by při vysoké spotřebě moči tento systém mohly využívat pouze fekální vozy a vozy zajišťující vývoj ToiToi

1 0
možnosti

S pokutou ho pošlou do nejbližšího servisu ?

Není tohle náhodou nepovolená úprava/zásah do schváleného vozidla, takže provedením zásahu auto je technicky nezpůsobilé a mělo by být na místě odstaveno se zákazem další jízdy ?

To by bylo výchovné, pokud by museli pro kamion poslat odtahovku.

2 2
možnosti
KH

K10a78r63e38l 32H18o98r97á90k

19. 10. 2017 10:00

To zařízení ale není určeno k provozu na pozemních komunikacích, lze ho použít pouze k servisním účelům. !

1 0
možnosti
MG

M80i77r49e67k 97G67a46j64e27r

18. 10. 2017 19:41

Dobre, ze s tim snad hodlaji neco delat. Jen poznamku k jedne metode manipulace se ctenarem vetou: „Pokud vezmeme flotilu dvaceti kamionů jezdících po Evropě, tak vlastník jen na AdBlue za rok ušetří přes milion korun.“ -- Proc troskarit? U flotily dvouset kamionu se uz jedna o vice nez 10 milionu korun.

1 0
možnosti
VP

To že je celá ta myšlenka nesmyslný konstrukt pan odborník vůbec nebere v potaz.

1 0
možnosti
Foto

Vážení diskutující.Pokud si opravdu myslíte, že toto je malý problém, ťukněte si do vyhledávače : emulátor AdBlue.

Já použil jenom jeden.

https://www.google.cz/search?q=emulator+adblue&oq=emul%C3%A1tor+ad&aqs=chrome.1.69i57j0l5.14969j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A podle počtu odkazů to asi nebude zas tak malý problém.

2 1
možnosti
VP

No, on to není vůbec žádný problém. Například MAN montuje emulátor do svých aut v základu a zcela legálně je s ním to auto homologováno. Montáž toho emulátoru není nijak postižitelná, protože na obrovské ploše Evropy nejen že žádné Adblue nepotřebujete, ale ani ho tam nekoupíte, jde o to, že by emulátor dopravci neměli používat tam, kde se používat nesmí, to je celé.

1 0
možnosti
VP

Kam se podíváte všude se tenhle odborník na emise předvádí kolem dieselů jako kdysi Rychtář okolo Bartošové.

1 0
možnosti
LG

Pravidelná anit-diesel-masáž na iDnesu.

Dieselový motor může za to, že jsou kamioňáci šmejdi a hovada...

Argument typu: zlodějská Škoda Superb, protože s ní jezdí taxikáři. Zakázat výrobu! :-/

4 0
možnosti
MV

Jistě si to vymysleli ti, kteří točí těmi kolečky. ;-)

0 0
možnosti