- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co pak teprve podobné systémy v nižších třídách.
V takové i30 vás jejich adaptivní lane asist pošle do prvních svodidel, nebo dopravního kuželu, případně opustí silnici v první zatáčce.
Na dálnici je schopný uhnout v pruhu o metr jen kvůli stínu od svodidel.
Dobře zvládá jen jízdu po dálnici, když nenastanou žádné nestandardní okolnosti.
A systém který má hlídat, že máte ruce na volantu funguje tak špatně, že nevšimne i 5-10km, že ho nedržíte.
Ten korejský zázrak bych nechtěl ani zadarmo. S asistenty i bez.
Pokud to selhává a je to nebezpečné, tak to nemá v autě co dělat, reálný provoz není místo pro testování nedotažených technologií, to si tak mohou dovolit výrobci telefonů a nikoli aut.
Bohužel ani systémy lidského řízení nefungují a spoléháme na ně. Pak třeba řidič autobusu přehlédne porouchaný kamion na dálnici a vlítne do něj. Život tomu cestujícímu už nikdo nevrátí, ale třeba příště bude mít ten autobus nějakého elektronického pomocníka, který podobné tragédii zabrání. Opravdu budeme takové systémy odmítat?
Spolehlivé systémy jsou OK, ale tady se hovoří o věci, která spolehlivá není a tím je sama o sobě nebezpečná, taky budete jezdit s brzdami, které co 13 km nezabrzdí a budete je chválit, protože 12 km brzdí a tak mohou zabránit nehodě
"Zákazníci, kteří totiž získají zkušenosti s dnešními nedokonalými řešeními, se totiž podle Brannona mohou obávat o funkčnost těch budoucích plně autonomních."
......
Asistent, který řidiče upozorní na problém, případně zasáhne do řízení, to je pro řidiče plus. Ale jakmile to začne někdo vydávat za něco (byť částečně) autonomního, je to cesta do pekla. A totéž platí pro plně autonomní řízení. To bude možné až s nástupem umělé inteligence, s to je hudba vzdálené budoucnosti.
S tím zásahem do řízení bych byl hodně opatrný. Ještě tak nějaké drnčení volantu. Ale že by auto samo zatáčelo když já nechci, nebo samo brzdilo když já chci naopak přidat, to bych nechtěl.
Když řídím auto, musím být neustále ve střehu a sledovat okolí abych mohl předvídat chování ostatních. Neumím si představit stejné nasazení řidiče který jede s využitím automatizovaného řízení. Nač by ho potom měl? Pootočit s volantem žádná náročná práce není a je jedno jestli s ním řidič pootočí ručně, nebo hlídá jestli s ním správně pootočí automat.
Možná byste si to měl někdy zkusit a pak pochopíte... Řídíte to pořád vy, ale když nemusíte točit volantem a neustále hlídat rychlost, uvolní se vám pracovní kapacita. Můžete pak mít lepší přehled o okolí a lépe předvídat, taky trvá déle, než se unavíte...
Mouchy to má, ale když jedu s Pilot Assistem, cítím se 100x bezpečněji. Kdyby to používali všichni řidiči, na cestách nejsou nehody.
V článku píší že průměrně selže každých 13 km. Takže v podstatě může selhat kdykoliv. Proč bych se měl cítit bezpečněji?
Vynechat v testu hlavního tahouna autonomního řízení a prohlásit že se za dva roky nic nezměnilo? Tak na to fakt musíte mít žaludek.
Tesla používá strojové učení na neuronových sítítch ve spojení s využitím dat ze všech svých vyrobených vozů. Každá jízda kýmkoli na světě pomáhá vytvářet lepší software. Za ty dva roky se nasbíralo obrovské množství dat.
AAA jsou manipulátoři. Jde jim o to jen získat čas pro ostatní automobilky. Nic víc.
Pres to vsechno co pisete jim to nefunguje a hned tak fungovat nebude. To jsou proste fakta. Ostane v clanku je napsane de facto totez, co je od vyrobce napsane v navodu k vozidlu.
Autonomní auta jsou samozřejmě nesmysl, poloautonomní vozidla mohou pomoci, nicméně jsou náročnější na psychiku, protože řidič musí stejně kontrolovatvat činnost řízení auta na přeplněné silnici.
Hahaha miluju takovýhle teoretiky, který to nikdy neřídili. Ne, náročnější na psychiku to fakt neni. Každej, kdo jel v Tesle třeba Chorvatsko a zpět vám potvrdí, že dojel o mnoho odpočatější než ve spalováku bez Autopilota.