Dodnes vyjíždějí stroje z továrny Mandellu del Lario na břehu jezera Como, kde před stoletím značka vznikla. V modelech Moto Guzzi se spojuje tradice italské motocyklové školy s moderními technologiemi. Nejstarší motocyklová značka vyrábějící nepřetržitě motorky v Evropě patří od roku 2004 do koncernu Piaggio.
Pro znalce motocyklové historie upřesněme, že starší (založen 1901) je původně britský Royal Enfield, který ovšem v Evropě začátkem 70. let zanikl a vyrábí se dnes v Indii.
Závodníci na strojích prastaré značky dobyli mnohá vítězství. Guzzi pomáhalo motorizovat Itálii po druhé světové válce. V padesátých letech patřilo v Mandellu k nejprogresivnějším značkám, jako první z těch motocyklových mělo svůj vzduchový tunel pro ladění aerodynamiky. Vrcholem této éry byl legendární zvodní osmiválcový půllitr.
Guzzisté přísahají na jedinečné motory s tradičním kardanem přenášejícím výkon na kolo namísto řetězu nebo řemenu. Dnes je značkou labužníků, produkce odpovídá prémiovému zaměření značky, počátek sedmdesátých let, kdy vyráběla skoro padesát tisíc motorek ročně, je pryč. Dnes jsou výrobní čísla asi čtvrtinová.