- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
160 000 v základní výbavě? Za tu cenu máte daleko lepší ojetá auta a k čertu s pětiletou zárukou - když si člověk vybere kvalitní ojetinu, bude mu sloužit jednou tak dlouho...
No jistě, proč chodit na oběd do závodky, když za tu cenu můžete mít natrávený oběd z Cafe Imperial.
Kdyz tohle auto vidim jima me soucit
Mám 6 let Audi 80 2.0l E 85kW rok výroby 1993. Spotřeba 7,4 na zimních a jezdím na čistý ethanol (25,50/1Litr). Stála v bazoši 40k a do běžného servisu (rozvody gufera, těsnění, brzdy, olej, filtry, silenbloky nápravy a tlumiče) jsem vrazil dalších cca 50k. Má nalítáno 300k km a to věřím, že měla stočeno dolů. Váha 1,4 tuny, jízdní vlastnosti někde úplně jinde. Nešetřím ji a jezdím s ní i do lesa na houby. Tohle mi Dačka opravdu za ty prachy nedá.
A kde kupujete čistý etanol za 25,50 - tedy bez spotřební daně?
Jinak je poznat, že máte Audi, když považujete rozvody, gufera, těsnění, brzdy, silentbloky a tlumiče za běžný servis
Loni jsem koupil "akční" Octavii II 2.0 TDi, 81 kW, 280 Nm. Výbavu jsem nehnal nijak vysoko a i s dokoupenou zárukou na 5 let jsem zaplatil 360 tisíc. Mám roční nájezd cca 15 - 20 tisíc, takže pokud ji budu po pěti letech prodávat, bude mít nájezd do 100 tisíc km a cena se bude pohybovat kolem 180 tisíc Kč (pokud auta nebudou dál zlevňovat).
A teď kdybych koupil tu Dacii - se srovnatelnou výbavou zaplatím cca 250 tisíc. Pokud to po 5 letech budu chtít prodat, dostanu za to možná 70 - 80 tisíc, tedy finančně naprosto stejná ztráta. Tady bych ovšem měl líný tříválec, na dlouhé cesty to není, má to vyšší spotřebu (jsem celkem často na dálnici a nevěřím, že ten Logan je schopen při jízdě po dálnici kolem 130 km/h jezdit za 5 litrů na 100 km jako ta Ochcávka).
No a hlavně - když se tyto dvě auta potkají při nehodě při klasickém šikmém střetu na roh, kdo má asi tak větší šanci na přežití? A to je investice k nezaplacení - do vlastní bezpečnosti (vlastní a své rodiny).
5 litrů možná tak podle palubního počítače... Zejména ty v koncernových autech jsou dost optimistický... realita je o půl až litřík větší,,,
na auto mám několik požadavků
- maximální jednoduchost, minimum elektroniky.
- solidní pasivní bezpečnost
- nemusí být vyloženě krásné, ale aby nevypadalo muzejní exponát
- musí být ochotno pít bioethanol bez nějakých složitých úprav
- musí mít pokud možno nízkou spotřebu - musí alespoň pět let nereznout, celý život bude parkovat na ulici. - jsem ochotný za auto dát maximálně 300.000 ( a není to o tom, že bych na dražší neměl) klimatizaci ani el. ovládání oken nepotřebuju, rádio si můžu koupit svoje. DAČKA tohle všechno plní, sem s ní....
Vidim pouze jednu vyhodu a to tu, ze to nikdo neukradne Jinak za tu cenu urcite sezenu lepsi ojetinu
ale na tu asi nedostanete pět let záruku?
To vies, 3 rocny syn nezvladne presun 3 km po polnacke ci lesnej ceste tam a dalsie 3 km naspat. Mestske micra ma skratka neberu. Takze zatial sa presuvame autom.
V konečném účtování na tom budou lépe, než majitel ojetiny...
To záleží na řadě faktorů. Byla/nebyla nehoda, v jakém stavu jsou záda a spoustě, spoustě dalších.
Jak říkal můj židovský kamarád: "Chudoba cti netratí, ale také nepřidá".
Nedavno som si konecne zasoferoval Sandero 1.4MPi 55kW. Motor je zdochlina, kym nema 4000 otacok, netaha, aj HTP ide lepsie. Ked ho ale vytocim na 4000, zerie ako tank a nepricetne huci. 1.5dCi ma bohuzial FAP, takze pre moje jazdenie na kratkych trasach je nepouzitelny. Jazdne vlastnosti - hmmm, v prvej zakrute zapiskali gumy, v duhej sa to naklonilo, v tretej sa aj zadne koleso od zeme odlepilo a to som nan ani velmi netlacil. Je to dan za vysoky podvozok a pohodlne odpruzenie. A to som o Sandere Stepway docela vazne uvazoval, po tejto trochu ostrejsej jazde uz o nom neuvazujem, to auto sa naozaj hodi iba tomu, co sa chce premiestnit z A do B maximalnou rychlostou 80 km/h a ako bonus s tym vdaka vyssej svetlosti moze na chalupu, alebo na ryby, v mojom pripade by to boli geocacherske vychadzky na miesta, kam s Focusom II nemozem.
Geocacher, co jezdí autem, mno...