- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tesla Model 3: USD 54000, EPA 330mi, 4WD, 0-100km/h 4.5s, po 5 letech degradace baterky 5-10% (Model S).
Jaguar I-Pace: USD 70000, EPA 220mi, 4WD, 0-100km/h 4.5s, po 5 letech degradace baterky - bůh ví.
Pro Teslu na našem domácím trhu je nejtvrdším konkurentem Dacia Sandero.
Všechna autíčka na baterky jsou daleko míň ekologická, než dnešní šestiválce. Elektro nikdy nebude hlavním zdrojem pohonu. I když o ní všichni mluví, tak se žádná revoluce nekoná. Baterie jsou pořád těžké, kapacita podobná, takže reálný dojezd pořád minimální.
Další absolvent vysoké školy života.
Porovnání na dráze
Jaguar I-Pace vs Tesla Model X 100D & P100D - DRAG RACE, ROLLING RACE AND BRAKE TEST
Takový trapně tichý závod. Tolik koní na dráze a není slyšet žádný řehtání.
Jen se zastavím u té ceny Tesly Model S 75D - cena 2,7 mega je od Alzáka, to je trapárna. Když mrknu na německé stránky Tesly, tak je tam cena 70 tisíc euro včetně jejich DPH. Dobře odečetli 2000 euro bonus životního prostředí. Takže 72000 euro, to je dnes necelých 1,9 miliónu. Proč bych měl dávat Alzovi 2,7 mega, jsem snad blázen. A s tímhle cenovým srovnáním pak běžte do háje.
Tak někdo se musí najít, kdo jim zaplatí náklady na reklamu a ty jsou u nich astronomické.
Proboha, "pár let zpátky"? naučte se česky. Což takhle před pár lety?
Na některých trzích nechceme prodávat tyto vozy, protože jsme chytřejší než zákazníci, kteří si je chtějí pořídit. Fuj!
Tak ono prodavat to na trhu kde by si to koupili 3 lidi je torchu nesmysl ze jo....
Bohužel Tesla auta moc dělat neumí. Umí software, umí elektroniku, ale zbytek jedna velká tragédie.
Abych řekl pravdu, tak vlastně nechápu pro koho je to auto určeno. Pokud jde o výkon, pak by to odpovídalo rychlé dálniční jízdě, ale do hodiny byste byli na suchu tedy vlastně spíš bez elektronů. Pokud by to mělo být do města, pak nedává smysl ten výkon. Pokud by to mělo být na pohodovou jízdu pak zase nedává smysl ten extrémně krátký dojezd.
Asi tomu prostě nerozumím, já kdybych dělal elektromobil, tak bych to viděl na výkon kolem 90kW maximálně, klasický sedan, aby to nemělo moc velký odpor vzduchu, baterie v celé podlaze, motory přímo v kolech. Cena by musela být pod půl mega, aby to mělo smysl pro lidi.
do městských rychlostí ten odpor vzduchu není zas tak kritický, lepší je podle mě kratší a vyšší auto typu i3 - baterie v podlaze drží těžiště nízko i pro vyšší auto, snadno se do toho nastupuje, něco se vejde dovnitř a naopak to auto se vejde do města lépe než dlouhý sedan.
Se zbytkem souhlasím. Kolegyně koupila ojetý Leaf za 300K a to auto dává smysl - bydlí na kraji Prahy, dojíždí každý den do práce krátkou štreku. Samozřejmě to má hodně much, velká část té koupě byl "cool faktor", protože libovolné malé auto by dávalo ekonomicky větší smysl, ale není to na rozdíl od tohohle nepochopitelné v principu.
Bohužel dnes už to máme jako druhé auto na dosloužení manželce po najetých 360tis.km, ale s láskou vzpomínám na naše 80k Clio 1.5 dCi, se kterým jsem standardně dělal na 50l nádrž přes 1200km a rekord jsem měl (neuklepl jsem se) 1800 najetých km bez tankování. Rovná tuna živé váhy, odvezlo nás to všude po Evropě i s výbavou na dva až tři týdny pobytu (bez dětí) a odevšad nás to přivezlo v pořádku. To už dnes, přes veškerou snahu o pokrok, zní pomalu jako sci-fi.
Nemůžu si pomoct - jste pidilidi. Jinak to není možný.