Diskuse k článku

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Vložit příspěvek

I47v13a86n18a 96N87e41j11e42d37l42í82k43o30v31á

14. 11. 2019

Jak se mu podařilo mít na něm starou SPZ??? 8-o

R^

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P50e10t81r 31P62r66u56s

14. 11. 2019

Asi to preregistroval nekdy ted, SPZ se nemeni. Pokud to s tou puvodni nekde roky stalo, tak se pouzije ta puvodni.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D25a78v95i76d 25A44d12á76m16e84k

14. 11. 2019

To je Vám taková nádhera, panečku jo....

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P47e37t75r 59H97u24l62k66a

13. 11. 2019

Unikát to je, ale jinak to moc hezký neni. Nejhezčí autobusy byly RTO

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R53a51d28i79m 56P70o39l10á20š26e65k

13. 11. 2019

No, pokud tam byl tatrovácký podvozek a motor, tak to určitě mělo vyšší průjezdnost a bylo to ( podvozek T138 s předpokládám dvanáctiválcovým motorem)) přemotorované, takže v kopcovitém terénu výrazně lepší pohyblivost.

Na druhé straně byl takový autobus náročnější a dražší na údržbu, tehdejší tatrovácky podvozek sjížděl pneumatiky nerovnoměrně a díky vzduchem chlazenému motoru tam musela být proti škodováckému autobusu znatelně vyšší hlučnost.

Takže něco za něco. Ostatně jako vždy.

Pokud ty zmíněné dva busy tatrováci udělali navíc a mimo plán, tak by asi bylo velmi zajímavé znát, v době nejtvrdšího komunistického režimu, kdy obvinění z nějakého rozkrádání a sabotování socialistického hospodářství a poslání třeba do uranových dolů bylo jedna dvě, jaký oficiální status ty busy měly.

Podle mně to nejspíš byly oficiálně nějaké zkušební a testovací vývojové vzorky.

Nejspíš nějaký VIP tatrovácký soudruh po litru vodky "mluvil s nějakým sovětským VIP soudruhem z venkova, který projevil názor, že by bylo vhodné mít nějaký autobus pro ruský venkov s jeho mizernými cestami necestami" a tím se stavba těch busů oficiálně "přikryla.".

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P40e60t35r 97M88i71c28h23a32l

12. 12. 2019

T-138 měla vidlicový osmiválec.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M30i40l22a85n 61N30e85s58p48o48r

13. 11. 2019

Renovace super, ale jinak hrozne skaredy autobus :)

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D84a13n62i53e27l 10Ř15e82h57á31č89e60k

18. 11. 2019

...hrozne skaredy autobus...

až je hezký. Ale to dělá asi to stáří. ;-D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J50a69k77u38b 62Š86a11f77a70n35d94a

13. 11. 2019

Krása. Jen se mi nějak nezdají ty hmotnosti. Na štítku je zatížení 2490kg, což při 32 lidech dělá 77kg/os. A to jen když nikdo nestojí... To museli celkem rychle přetížit, ne?

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R49a44s33t21i16s92l93a50v 53P50a70l76u80š

13. 11. 2019

V tej dobe bolo asi dosť málo obéznych ľudí. :D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D36a96n81i79e88l 66Ř45e64h11á40č78e71k

18. 11. 2019

Kdo měl v té době 77 kg byl tlusťoch... ;-D

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J25a82k91u33b 70Š47a70f23a77n67d13a

19. 11. 2019

To máte oblečení, zavazadla... Auta moc nebyla, vše se tahalo autobusem/vlakem.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J35a88k29u97b 81Š68a59f83a43n92d41a

19. 11. 2019

Jo, do ruky vám ho dali. Na poště...

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J44a76n21a 58S30n78i33e15g66o58n39o77v96á

13. 11. 2019

Dobrá práce! Fakt unikátní! Ty designové detaily jsou překrásné, Ještě "naglobinovat" pneu vojenským globinem a nemá to chybu! R^R^

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M22a71r67e10k 74F90l71e72k26a80č

13. 11. 2019

Je to škoda... tento článek mohl začínat:

Příběh jednoho z největších výrobců autobusů v evropě začal psát "unikátní autobus vyrobený natruc"R^

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J44i96ř81í 28E72r41b18e17n

13. 11. 2019

No to tedy rozhodně ne. První prototyp Tatra 500 HB vznikl v době, kdy se v Karose hromadně vyráběly dálkové verze dvounápravového autobusu Škoda 706 RO.

Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M50i11c68h96a90l 82P68a12t69l70o59k39a

13. 11. 2019

Tisíce hodin práce jsou na tom vidět...NÁDHERA R^R^R^

Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Více už toho není