Diskuze

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra 500 HB, ovšem ve verzi 138. Proč unikát? Protože vznikl v době, kdy neúspěšné horské autobusy houfně putovaly do šrotu. Navíc si ho postavili zaměstnanci Tatry jako vzdor proti nadvládě autobusů Škoda.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IN

Jak se mu podařilo mít na něm starou SPZ??? 8-o

R^

0 0
možnosti
PP

P62e34t62r 24P82r58u70s

14. 11. 2019 15:41

Asi to preregistroval nekdy ted, SPZ se nemeni. Pokud to s tou puvodni nekde roky stalo, tak se pouzije ta puvodni.

1 0
možnosti
DA

To je Vám taková nádhera, panečku jo....

5 0
možnosti

Parádní veterán. Skvělá práce!

5 0
možnosti
PH

P18e69t86r 55H28u56l62k20a

13. 11. 2019 21:55

Unikát to je, ale jinak to moc hezký neni. Nejhezčí autobusy byly RTO

1 0
možnosti
PL

P32e24t41r 31L91a42n32g31e70r

21. 1. 2020 11:42

ze předu mě hrozně připomíná ruskou buchanku.

0 0
možnosti
RP

No, pokud tam byl tatrovácký podvozek a motor, tak to určitě mělo vyšší průjezdnost a bylo to ( podvozek T138 s předpokládám dvanáctiválcovým motorem)) přemotorované, takže v kopcovitém terénu výrazně lepší pohyblivost.

Na druhé straně byl takový autobus náročnější a dražší na údržbu, tehdejší tatrovácky podvozek sjížděl pneumatiky nerovnoměrně a díky vzduchem chlazenému motoru tam musela být proti škodováckému autobusu znatelně vyšší hlučnost.

Takže něco za něco. Ostatně jako vždy.

Pokud ty zmíněné dva busy tatrováci udělali navíc a mimo plán, tak by asi bylo velmi zajímavé znát, v době nejtvrdšího komunistického režimu, kdy obvinění z nějakého rozkrádání a sabotování socialistického hospodářství a poslání třeba do uranových dolů bylo jedna dvě, jaký oficiální status ty busy měly.

Podle mně to nejspíš byly oficiálně nějaké zkušební a testovací vývojové vzorky.

Nejspíš nějaký VIP tatrovácký soudruh po litru vodky "mluvil s nějakým sovětským VIP soudruhem z venkova, který projevil názor, že by bylo vhodné mít nějaký autobus pro ruský venkov s jeho mizernými cestami necestami" a tím se stavba těch busů oficiálně "přikryla.".

0 1
možnosti
PM

P64e18t52r 82M73i64c34h30a52l

12. 12. 2019 9:56

T-138 měla vidlicový osmiválec.

0 0
možnosti
Foto

Renovace super, ale jinak hrozne skaredy autobus :)

0 0
možnosti

...hrozne skaredy autobus...

až je hezký. Ale to dělá asi to stáří. ;-D

0 0
možnosti

Krása. Jen se mi nějak nezdají ty hmotnosti. Na štítku je zatížení 2490kg, což při 32 lidech dělá 77kg/os. A to jen když nikdo nestojí... To museli celkem rychle přetížit, ne?

0 0
možnosti
RP

V tej dobe bolo asi dosť málo obéznych ľudí. :D

5 0
možnosti
JS

Dobrá práce! Fakt unikátní! Ty designové detaily jsou překrásné, Ještě "naglobinovat" pneu vojenským globinem a nemá to chybu! R^R^

5 0
možnosti
MF

Je to škoda... tento článek mohl začínat:

Příběh jednoho z největších výrobců autobusů v evropě začal psát "unikátní autobus vyrobený natruc"R^

0 0
možnosti
Foto

J30i18ř50í 51E46r51b31e77n

13. 11. 2019 10:40

No to tedy rozhodně ne. První prototyp Tatra 500 HB vznikl v době, kdy se v Karose hromadně vyráběly dálkové verze dvounápravového autobusu Škoda 706 RO.

2 0
možnosti