- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nachlazení je virové onemocnění. Klimatizace viry nevyrábí, tudíž ho opravdu z ní nelze chytnout. Nechápu, že ještě i dnes novináři vypouštějí takové blafy.
Já teda klimatizaci v autě nevypínám nikdy. Na kterou stranu auta se opře slunce, tam si přichladím, jinak mám nastaveno kolem 20°C.
"Minimálně jednou ročně s klimou do servisu". Tak to mě pobavilo Další finta, jak tahat prachy z lidí.
Tak to vyčištění stojí asi 150 korun, to normální člověk přežije a když nic jiného, tak to potom nesmrdí.
Vzhledem k tomu jak hojně je dnes zastoupena automatická klimatizace by bylo vhodnější napsat že nejdůležitější je akorát správně nastavit teplotu a pak hlavně na nic nesahat
Nejvíc se divím lidem, kteří v zimě vykládají svým známým, jak mají rádi teplo a doma si svůj byt vytápí nejméně na 24 oC ale v létě v autě si nastaví klimatizaci na 18-19 oC ... No ale proti gustu, že... = ať si v tom voze klidně mrznou.
hahááá, no to je vtipný! a že na tebe přes sklo svítí slunce, které pomáhá pocitu vedra, přičemž v zimě máš málokdy jasno, aby ti slunce svítilo do oken, navíc přímo na tebe, resp. máš od 16h tmu, to tě napadlo?
Já si nastavím požadovanou teplotu zima 20,5°C, na léto 22,5°C a víc se o to nestarám ať se to vypíná a zapíná jak chce
Pobavilo: "V servisech mají speciální zařízení, které celou klimatizaci zkontroluje. Napojí se na rozvody, v nichž obíhá chladicí kapalina, chladivo vysaje, přefiltruje a případně doplní"
ANO, to jistě. - Jinak to totiž snad ani nejde. - Zajímavé však je, když dokonce i v některých autorizovaných servisech se tváří, jako kdyby v životě o něčem takovém neslyšeli a toto zařízení neviděli - a když po nich chcete takto ošetřit klimatizaci, tak tvrdí, že nic takového neexistuje ... a nabídnou vám max. tak nějaké to prostříknutí dutin SPREJEM...
Logicky.
Protože mašina na přečerpávání chladiva je docela drahá sranda a pokud vím, tak k práci s chladivem musíte mít certifikaci, neboť chladivo je považováno za látku vysoce škodící životnímu prostředí a hlídá se každý gram úniku.
S tím už se zaobírá jen někdo, kdo to myslí se servisem klimatizací opravdu vážně.
Nejen kvůli šetrnému využití klimatizace, ale také aby nedošlo k nachlazení, by neměl být rozdíl mezi vnitřní a venkovní teplotou příliš velký. Obecně se říká, že by neměl být větší než zhruba pět stupňů
Zdroj: https://auto.idnes.cz/klimatizace-klima-a-c-0ra-/autoservis.aspx?c=A180515_092720_autoservis_fdv
Zajímalo by mě, kdo na tento údaj 5°C přišel. Když se celý den pohybuji v zimě venku (třeba lyžování), je okolní teplota třeba -5°C. Pak sednu do auta nebo jdu do hospody, kde je +20°C. A tělo ten teplotní rozdíl 25°C zvládne. Proč by ho nemělo zvládnout z 20°C v autě do 35°C venku, když je rozdíl pouze 15°C?
Nebo když přijdu v létě z venku (+35°C) do starého zděného baráku, který i v parném létě drží svých +22°C, je rozdíl 13°C. Nebo bych si radši v pokoji měl přitopit na +30°C, aby ten rodzíl byl pouze 5°C?
Jde o to, že pokud jedeš a děláš přestávky, tak máš těch teplotních skoků několik za den. A tělo to nemá rádo. Pamatuju jednoho bývalého kolegu, který jezdil s kombajnem a lebedil si v příjemných 18 stupních. A protože pochopitelně musel několikrát denně ven a zase dovnitř, skončilo to po týdnu těžkou angínou a čtyřtýdenní neschopenkou.
Zase reklamni clanek na Skoda auto tahajici lidi do servisu.
Je pravda že třeba takový Ford, nebo Hyundai reklamy podobného typu nepotřebuje. Tam ti lidi do servisu musí ať chcou nebo ne...
U moderních aut je nejlepší si klimatizace nevšímat a nastavovat jenom teplotu podle přání soudruha. Já to tak dělám a o klimatizaci se vůbec nemusím starat.
Ano, u manualni klimatizace je vzdy nejvetsi problem ji spravne nastavit a clovek s tim musi porad sibovat. Automaticka je v tomto k nezaplaceni.