Sídlo prestižního deníku The New York Times (Ilustrační snímek)

Sídlo prestižního deníku The New York Times (Ilustrační snímek) | foto: Reuters

New York Times zachraňovali v prvním čtvrtletí předplatitelé digitálního vydání

  • 5
Americkému vydavatelství The New York Times stoupl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 8,9 procenta na 32,9 milionu dolarů (826,7 milionů korun). Deník v tomto období zaznamenal rekordní nárůst digitálních předplatitelů, který kompenzoval pokles tržeb z reklamy vyvolaný pandemií koronaviru.

Čistý zisk i tržby překonaly očekávání analytiků. 

Tržby za první kvartál vydavatelství vzrostly o jedno procento na 443,6 milionu dolarů.

Digitálních abonentů deníku za první tři měsíce letošního roku přibylo 587 tisíc a celkem jich nyní list má kolem pěti milionů. Zahraniční předplatitelé tvoří 18 procent z této skupiny. Celkově tištěnou či digitální verzi deníku na konci března pravidelně odebíralo 5,8 milionu předplatitelů.

Tržby za reklamu v prvním kvartálu klesly o 15 procenta a generální ředitel podniku Mark Thompson uvedl, že v druhém čtvrtletí očekává vydavatelství pokles tržeb za reklamu o 50 až 55 procent.

Pulitzerovu cenu dostal The New York Times za články o Putinově režimu

Koronavirová krize potvrdila podle agentury AFP strategii skupiny, která zvolila digitální předplatné za hlavní zdroj tržeb, zatímco tržby z reklamy považuje pouze za doplněk.

V březnu server The New York Times zaznamenal 2,5 miliardy zobrazených webových stránek, což znamená dvojnásobek oproti běžnému provozu.

,

Video