Zástupci ostrova Giglio požadují po společnosti Costa Cruises, která provozovala nechvalně proslulou Concordii, vyplacení odstupného v astronomické výši 80 milionů eur (asi dvě miliardy korun). Argumentují tím, že havárie lodi způsobila ostrovu "nevratné poškození".
Právní zástupce ostrova Alessandro Maria Lecci uvedl, že "nehoda poškodila identitu ostrova Giglio ve světě, který je nyní výhradně spojen jen s touto tragickou událostí". Dodal také, že kvůli tomu může být dotčena i ekonomika Giglia, píše server guardian.co.uk.
S nečekaným požadavkem přišli právníci na právě probíhajícím předběžném slyšení s kapitánem Concordie Francescem Schettinem v italském Gossetu.
Soud by měl během slyšení rozhodnout, zda má k dispozici dostatek důkazů, aby mohl být zahájen regulérní soudní proces nejen se samotným kapitánem, ale i čtveřicí členů posádky a krizovým manažerem společnosti Costa Cruises.
Ve hře je i zabití z nedbalosti
Státní zástupci však uvádějí, že klíčovou roli v havárii Concordie sehrál Schettino, který by podle nich měl být souzen za několikanásobné zabití z nedbalosti a ublížení na zdraví, ale také za způsobení havárie a za předčasné opuštění potápějící se lodi.
O možném zahájení procesu by měl soud rozhodnout v horizontu několika měsíců, zejména kvůli výslechům stovek pasažérů, píše server foxnews.com.
Výletní Loď Costa Concordia ztroskotala 13. ledna 2012 u toskánského pobřeží ostrova Giglio. Na palubě bylo v době nehody více než 4 200 lidí, 32 z nich při nehodě zahynulo (vše o havárii Concordie čtěte zde).
Vyprošťování potopeného plavidla, které najelo na mělčinu a částečně se převrátilo, trvá dodnes. Vrak, který se stal lákadlem pro turisty, by měl od ostrova Giglio zmizet nejpozději na podzim (více o vyproštění čtěte zde).
Podívejte se do útrob potopené Concordie:
19. ledna 2012 |