V autě se Gross během ani ne hodinové návštěvy automobilky stihl i projet. Tatrováci teď doufají, že se zasadí, aby jejich firma získala kontrakt na dodávku více než tisícovky těchto aut pro českou armádu.
Armáda má do roku 2015 obnovit celý svůj park vozů střední třídy, jde o obchod za víc než miliardu korun.
"Loni jsme věřili, že kontrakt dostaneme, ale teď ministerstvo obrany signalizuje problémy. Už jsme si nevěděli rady, protože sypeme peníze do testů a dokončování vývoje a nemáme žádnou jistotu. Chtěli jsme s tím projektem proto seznámit premiéra," vysvětlil ředitel prodeje vojenských vozidel Tatry Jan Vala.
Gross se ale k šancím Tatry na výměnu armádního vozového parku nechtěl moc konkrétně vyjadřovat.
"Obecně řečeno mám zájem, aby vláda - tam, kde to pravidla hospodářské soutěže dovolují, podporovala domácí průmysl. Nedovedu si ale představit, že by armáda České republiky měla jako páteřní vozidlo jiné vozy, než vyrobené v České republice - zvlášť při takové tradici automobilového průmyslu," prohlásil Gross na krátkém brífingu po návštěvě Tatry.
K otázce, která kopřivnické nejvíc zajímá - a sice jestli armáda dá přímo zakázku na výměnu svých vozů Tatře nebo jestli vypíše výběrové řízení, otevřené i pro jiné konkurenty, se Gross nevyjádřil: "Jsou tu pravidla, která je třeba dodržet. A vláda není ten, kdo rozhoduje o tom, co v tomto případě lze a nelze."
Tatře Gross ale věří: "Jsem přesvědčen, že Tatra umí dělat výrobky konkurenceschopné na světových trzích, kde se její šance ještě před čtyřmi až pěti lety zdály být obtížně prosaditelné, takže má dobré předpodklady," řekl.
"Máme z té návštěvy dobrý pocit," komentoval Grossovu vstřícnost Jan Vala z Tatry.
Vláda už téměř před rokem přímou dodávku Tater pro armádu schválila, po vstupu do Evropské unie ale ministerstvo obrany začalo pochybovat, zda by to neznamenalo porušení hospodářské soutěže. Stále tak není rozhodnuto, zda nebude nutné uspořádat na tento kontrakt výběrové řízení.
"Jsme přesvědčeni, že to není nutné, protože jde o vojenský materiál, na který se vztahuje výjimka," řekl Vala.
Tatra v minulých letech dodávala větší počty vojenských terénních speciálů do Indie, do Spojených arabských emirátů či prostřednictvím své sesterské firmy v USA do Izraele.
Tatrováčtí manažeři i Gross se shodli, že rozhodnutí je třeba přijmout rychle, aby se stihl plánovaný termín zahájení první dodávek pro armádu už v polovině roku 2006.