Aston Martin DBS Coupe Centennial

Aston Martin DBS Coupe Centennial | foto: Zagato

Unikáty na objednávku. Zagato udělala z krásných astonů ještě krásnější

  • 9
Slavná karosárna Zagato upravila pro sběratele dva modely Aston Martin. Jsou to zcela unikátní vozy, které budou existovat pouze v jediném exempláři.

U příležitosti letošního stého výročí založení automobilky Aston Martin vytvořila italská karosárna Zagato dva unikátní vozy. Oba modely vznikly na zakázku sběratelů, běžně tedy v prodeji nebudou. 

Kabriolet DB9 Spyder Centennial si objednal americký sběratel automobilů Peter Read. Ten už se podílel na financování předešlého Aston Martinu DB7 Zagato v roce 2001. Model DB7 Zagato byl velmi úspěšný, všech 99 kusů bylo prodáno na pařížském autosalonu ještě před zahájením výroby.

Karosárna Zagato oblékla Aston Martin DB9 do zcela nového kabátu, který připomíná původní model pouze vzdáleně. Čtyřmístný kabriolet má klasickou plátěnou střechu. Design upraveného otevřeného astonu je unikátní, vlastník si tak může být jistý, že nic podobného na silnici nepotká. Jedinečný aston však spíše skončí ve sběratelově garáži a na silnici se jen tak nepodívá.

Druhý aston upravený Zagatem si objednal nejmenovaný mladý japonský podnikatel. Design modelu DBS Coupe Centennial je opět unikátní, zcela nepodobný původnímu Astonu DBS, na jehož základech je postaven. Zpracování přední a zadní části je u obou upravených astonů shodné. 

Výrazným prvkem upraveného kupé je tvar střechy se dvěma boulemi, což je tradiční prvek používaný Zagatem, který italská karosárna představila v 50. letech minulého století. Podle šéfdesignéra Norikiho Harady bylo překarosování složité, protože už původní Aston DBS je krásné auto. U Zagata se snažili vozu propůjčit "středozemský luxusní styl Grand Turismo".

Aston Martin DB9 Spyder Centennial

Technické parametry nebo položky výbavy ani u jednoho z vozů Zagato nespecifikovala. Technika by tak měla být shodná s původnímu vozy. Důležitější než oslnivé výkony nebo opulentní výbava jsou u obou aut ovšem jiné aspekty. Oba vozy jsou naprostými originály, jejichž cena časem poroste. Oba upravené astony tak lze považovat za dobrou investici.

Historie milánské karosárny Zagato sahá až do roku 1919. V dílnách Zagato vznikla spousta unikátních vozů, které jsou ozdobou těch nejprestižnějších sbírek. V poslední době Zagato zaujala vlastním zpracováním například BMW Z4 nebo modelem Alfa Romeo TZ3 Stradale, postaveného ovšem na základech Dodge Viper. Zagato si vzala do parády i malý Fiat 500.

Zagato také upravila Aston Martin V12 Vantage, který původně vznikl jako vytrvalostní závodní koncept při příležitosti 50. výročí spolupráce obou značek. Nakonec došlo i na silniční provedení, které vzniklo v počtu 150 kusů. Jeden Aston Martin V12 Zagato vyšel na osm a půl milionu korun bez daně.