Absolutním vítězem LEMUR – České ceny za Public Relations 2019  (LEMUR) se stal...

Absolutním vítězem LEMUR – České ceny za Public Relations 2019 (LEMUR) se stal projekt "Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby" vytvořený agenturou Creative ADison pro společnost ONKO Unie, (5. června 2019) | foto: Asociace Public Relations Agentur

Ceny LEMUR 2019 vyhrál projekt na podporu moderní onkologické léčby

  • 0
Absolutním vítězem čtrnáctého ročníku oborové soutěže LEMUR – České ceny za Public Relations 2019 (LEMUR) se stal projekt "Nejsem na odpis – boj za úhradu moderní léčby" vytvořený agenturou Creative ADison pro společnost ONKO Unie. Cenu za přínos oboru Public Relations si odnesl Václav Pavelka.

Cílem vítězného projektu bylo umožnit pacientkám s metastatickou rakovinou prsu dostupnost moderní léčby, která rozhoduje o kvalitě i délce života. Projekt získal, kromě ceny pro Absolutního vítěze, i první místo v kategorii Farmacie, zdravotnický sektor a druhé místo v kategorii Sólokapr/Media placement. Bodoval v konkurenci dalších sto dvacet tří soutěžících, kteří podali celkem 251 přihlášek do 22 kategorií, uvedla pořádající Asociace Public Relations Agentur (APRA).

Letošní ročník soutěže byl v mnohém přelomový. „Dosavadní název soutěže, který byl mezi odborníky na public relations a marketing známý jako Česká cena za Public Relations, se změnil na LEMUR – Česká cena za Public Relations (LEMUR),“ komentoval letošní ročník předseda Výkonné rady APRA Patrik Schober.

Další novinkou tohoto ročníku bylo i místo, kde se slavnostní večer uskutečnil. „Po mnoha letech se vyhlášení vítězů stěhuje do nového prostoru, Centra současného umění DOX v pražských Holešovicích. Ten nabízí větší kapacitu a také velkolepější formát slavnostního večera,“ doplnil Schober.

Ocenění za přínos oboru Public Relations udělila APRA Václavu Pavelkovi, který v oblasti PR působí od roku 1993. Je specialistou na tvorbu strategií, krizovou komunikaci a budování vztahů s veřejnou správou. V letech 1996–2011 byl členem Výkonné rady APRA, z toho čtyři roky jejím předsedou. 

„V této roli se významně podílel na formování profesních a etických standardů oboru PR v České republice,“ uvedl k ocenění člen Výkonné rady APRA Michal Hoblík.

Nejvíce bodovali v Ogilvy

Z PR agentur bodovala nejvíce Ogilvy s deseti oceněními. „Když se podívám na kampaně, které získaly ocenění, mají několik společných momentů. My i klienti máme chuť posouvat komunikaci dopředu, vymýšlet nové formáty, riskovat, využívat nových médií. Ogilvy má obrovskou výhodu v tom, že máme pod jednou střechou profíky všech disciplín marketingové komunikace,“ poznamenala k výsledkům Managing Directorka Ogilvy PR & Influence Dita Stejskalová.

O druhou příčku se dělí agentury a Bison & Rose a Ewing Public Relations s šesti umístěními, těsně následovány agenturou AMI Communications s pěti trofejemi.

K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Business to Consumer (25 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (19 projektů) a Sólokapr/Media placement (17 projektů). Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno sedm hodnotících komisí složených z odborníků na Public Relations a komunikaci z agentur, firem a státních a neziskových organizací. Porotci hodnotili projekty přihlášené do jednotlivých kategorií ve třech kolech.

APRA vznikla jako odborné sdružení v roce 1995. Hlavním posláním asociace je mimo jiné reprezentovat obor PR veřejnosti, kultivovat činnost agentur a budovat dobré jméno oboru. Členové procházejí opakovaně procesem certifikace.


Video