Nové motory, kompresorem přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec a řadový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, se začnou pod kapotou Jaguarů objevovat již s nadcházejícím modelovým rokem. Obě pohonné jednotky mají nabízet vysoký výkon a k tomu mít příjemně nízkou spotřebu paliva.
Čtyřválec se stane novou základní pohonnou jednotkou jaguarů. Přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní a točivým momentem 340 Nm nahradí stávající atmosférický šestiválec AJ-V6. A to prosím i v luxusním modelu XJ, v menší XF je jeho nasazení doslova samozřejmostí.
K dosažení co nejlepších výkonů je motor vybaven malým turbodmychadlem, přímým vstřikováním paliva a proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Předností motoru má být i nízká hmotnost pouhých 138 kilogramů. Jde o nejlehčí motor, jaký Jaguar doposud vyrobil. Automobilka se zatím nepochlubila spotřebami nových motorů, ale alespoň známe předpokládanou dynamiku.
Ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou by měly sedany XF a XJ zrychlit z nuly na 96 km/h za zhruba 7,5 sekundy a maximální rychlost obou by měla být 241 km/h. Dvoulitr se bude nabízet globálně, přijdou o něj jen američtí zákazníci.
To kompresorem přeplňovaný třílitr bude k dispozici i na trhu v USA. Jaguar nabídne motor ve dvou výkonových verzích. Slabší provedení s výkonem 340 koní opět zamíří pod kapotu sedanů XF a XJ, silnější verze bude určena výhradně pro připravovaný sportovní model F-Type.
Vidlicový šestiválec konstrukčně vychází z dosavadního pětilitrového osmiválce. Zatímco čtyřválec je motor výrazně podčtvercový (vrtání x zdvih 87,5 x 83,1 mm), šestiválec je dlouhozdvihový (84,5 x 89 mm).
Ve své výkonnější variantě nabízí dokonce větší litrový výkon než rovněž kompresorem přeplňovaná verze osmiválcového pětilitru. Ve výbavě motoru opět nemůže chybět proměnné časování ventilů a přímé vstřikování paliva. Motor také dostane stop-start systém, který prozatím čtyřválec nebude mít. Zajímavostí je, že slabší a výkonnější verze motoru se od sebe nijak konstrukčně neliší, rozdílného výkonu (a točivého momentu – 450 a 460 Nm) je dosaženo pouze rozdílným řízením obtokového ventilu kompresoru.
Jaguar také tvrdí, že nové vyvážení motoru znamená, že šestiválec nabídne kulturu chodu svého osmiválcového sourozence. Ve spojení s osmistupňovým automatem bude velmi zajímavá dynamika vozů. Maximálka leží na hranici 250 km/h (pravděpodobně elektronicky omezená), z nuly na 96 kilometrů v hodině pak sedany XJ a XF zrychlí zhruba za 5,7 sekundy. Dynamické parametry silnější verze pod kapotou chystaného F-Type zatím automobilka neuveřejnila.