Srovnání veyronu a od zrcátek po čepičky ventilků upraveného viperu uspořádal americký magazín Road & Track
Dvakrát přeplňovaný desetiválec porazil 16válec. V konečném účtování mu při sprintu z nuly na dvě stě mil v hodině (320 km/h) nadělil čtyři sekundy.
Henessey Viper nemá kulaté číslo ve jméně náhodou, právě tolik koní se skrývá pod kapotou, veyron má o jednu koňskou sílu navíc a stejně to bylo málo. Vítězovi stačilo na dosažení rychlosti, kterou normální smrtelník nikdy neokusí, 20,3 sekundy, druhé místo si veyron odváží za 24,2 sekundy.
Road & Track také měřil, na jakou rychlost se za jednu míli auta rozjedou, u veyronu to bylo 204,4 mil/h (329 km/h), viper se rozjel na 220,9 mil v hodině (355 km/h).
Podívejte se, jak takový rozjezd z nuly na 355 kilometrů v hodině vypadá z kabiny řidiče:
Hennessey Venom 1000 Dodge Viper | Bugatti Veyron | |
motor | desetiválec 8,4 litru osazený dvěma turbodmychadly | 16válec, 7999 cm, čtyři turbodmychadla |
max. výkon (kW/k) | 735/1000 | 736/1001 |
max. kroutící moment (Nm) | 1356 | 1250 |
maximální rychlost km/h | 410 (255 mil/h) | 407 |
zrychlení | 0-100 km/h: 2,9 s 0-160 km/h: 5,8 s 0-240 km/h: 10,9 s 0-320 km/h: 19,6 s |
z 0 na 100 km/h: 2,5 s z 0 na 200 km/h: 7,3 s z 0 na 300 km/h: 16,7 s |
plánovaná produkce (kusů) | 24 | 300 |
cena (Kč) | 4,7 milionu (225 000 dolarů) | 37 milionů |