- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejsem odborník, ale řekl bych, že se potopila...
Tyto transportní lodě se sestavují z článků, které do sebe zapadají a na spojích se šroubují a svařují. 300 metrů, to je už výška televizní věže, na ty spoje působí obrovské momenty. Nemusí to být ani tsunami, ale u špatně udržovaných plavidel třeba prorezivělé sváry, nebo zkrátka odbytá svářečská práce. Pokud se jim loď rozlomila v půlce, nepomohly ani uzávěrkové stěny uvnitř trupu. Podle toho, že mužstvo nebylo ve člunech, ale na voru, to muselo jít velmi rychle.
Krehky lom oceli v mistech spatne (tepelne neupravene zony) provedenych svaru. Viz. lode Liberty za II svet. valky.
Člověka napadne, zda nejde náhodou o nějaký pojišťovací podvod nebo jiný zločin?
Samozřejmě to nelze vyloučit, to by ale hlásili explozi. Loď vyrobila Mitsubishi v roce 1992, takže má už čtvrt století za sebou. Jak vypadá třeba Mitsubishi Pajero po 25 letech?
Oni se uz nevyrabeji zachranne cluny, ale vory?
Kazda lod ma zahranne cluny. Vory jsou na palube prave pro pripad nahle katastrofy. kdy neni cass pustit cluny.
Chapu, ze Cesi jsou "smejici se bestie", ale pokud neslo o nejaky podraz jako pojistny podvod, tak tam pravdepodobne zahynuli lidi, takze zesměšňovat to není moc na miste.
kdyz se plavidlo potopi, tak se mluvi o potopidle!
Nebo o ponorce, že... Boha to je logika...
Je legrační, jak se redakce elegantně zbavuje nepohodlných příspěvků čtenářů.
Už je viac-menej dokázané, že z času na čas sa aj na relatívne pokojnom mori dokážu vytvoriť obrovské, vyše 30 metrové vlny. Spory sa vedú len o to, ako často tieto vlny vznikajú - či niekoľkokrát za mesiac či za rok.
Princíp vzniku je z fyzikálneho hľadiska pomerne jednoduchý - za určitých podmienok - výška vĺn, rýchlosť vetra a pod. - sa môžu sčítať amplitúdy inak neškodných vĺn a vznikne vlna obrovská. A taká nepredvídaná vlna môže potopiť aj tie najväčšie lode.
Uvidíme, aké budú svedectvá zachránených námorníkov.
Jedno tohle plavidlo zasviní svými splodinami vzduch jako několik miliónů aut za rok.
A proto bychom měli otevřít důl na železnou rudu tady v ČR. Abychom železnou rudu nemuseli dovážet.