Diskuse k článku

Huawei je nebezpečná firma, osočil Trump čínského výrobce telefonů

Americký prezident Donald Trump ve čtvrtek označil čínskou firmu Huawei za velmi nebezpečnou. Zároveň však naznačil, že by americké výhrady vůči telekomunikačnímu gigantovi mohly být vyřešeny v rámci americko-čínské obchodní dohody. Americká vláda minulý týden zařadila firmu Huawei na černou listinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i87r43o29s34l77a92v 97K97a86š43p30a30r 3512927571311

Jejda, Donald se prořek, když podepíše s Čínou obchodní dohodu tak Huawei už nebudou špioni:-)

+1/0
24.5.2019 21:57
Foto

J59i31r50i 65B44i59l34i11n70a 5768560857

U oligarchy, ktereho cely zivot zajimaly penize, penize a nic jineho nez penize, to neni nic prekvapujiciho.

Docela lituji ty, kteri ho dodnes povazuji za vlastence, nebo dokonce za zastance svobody a demokracie. 8-o

+1/0
24.5.2019 22:29

J67a41n 67J10á12n94o10š75í13k 2792373778571

Asi takto.

Huawei má asi 120 patentů v 5G sítích, takže dřív nebo později Trump vychladne.

+2/0
24.5.2019 16:47

J57i41r94i 47D85v32o59r48a90k 5527400145663

No, ze bych veril vic I-Phonu nez Huawei nemuzu potvrdit...

+2/−1
24.5.2019 15:32

D32a21n 86P43e66s46t35l 3960952911438

1. Kde všichni berete to, že vsechno Čína ukradla? Ano je pravda, že některé jejich produkty jsou kopiemi, ale většina takových produktů zůstává v domovině, takže co je Vám do toho, když se k vám takové produkty dostanou jen pokud je opravdu hledáte a chcete je.

2. Jediné co se musí řešit tak ekologie, ale tu tento rozpor nezmění spíše naopak

3. On nedostal odvahu on chce dominantu

4. Když nejde o Huawei tak proč se stal terčem?

5. To radši vlastní smrt než přát štěstí vrahovi

Řekl bych že si neuvedomujete, že nebýt Huawei tak by jsme tady tak rychle neměli tak obrovské pokrytí 4G sítí, dostupné telefony ... Je to jedna ze společností, která donutila ostatni firmy srážet ceny a tudíž urychlit vývoj

+1/−1
24.5.2019 15:12

M53a27r71t65i78n 73P12e89t54v27a57d 4360739617792

"Podíváte se na to, co udělali z bezpečnostního hlediska, z vojenského hlediska, je to velmi nebezpečné," říká Trump.

Je v tom ale nepatrný háček: nemáme se na co podívat - nikdo nám nic neukázal. O tom, jakých nekalostí se Huawei dopouští, nevíme vůbec nic. Jediné, co jsme kdy slyšeli, jsou jakési tajemné spekulace o tom, co by se mohlo stát, kdyby... O kontaktech Huawei s čínskou vládou víme zhruba totéž, co o kontaktech dejme tomu Intelu s vládou americkou.

Čína ze svobodného světa profituje tím víc, čím je ten svět svobodnější. Trump si ovšem čínské vedení podle všeho představuje jako tlupu zákeřných idiotů, kteří z nepochopitelných důvodů plánují zničení trhu, z něhož jim plynou obrovské zisky. Tuhle vidinu nám servíruje s vážnou tváří, a vyzývá k nesmyslnému bojkotu jedné firmy, která se patrně provinila jenom tím, že se dostala do světové špičky v oboru.

Británie už prohlásila, že Huawei nijak omezovat nebude, a mám dojem, že stejně se vyjádřilo i Německo. Naše republika bohužel zatím patří k těm, kteří stále ještě bez jakýchkoliv důkazů přežvykují Trumpova jaková "varování".

Svět je plný nepřátel, kteří jsou čím dál agresivnější - ukazuje americký prezident osvoboditel. Aby to nikdo nepřehlédl, vyslal jen tak pro radost deset tisíc mariňáků do Perského zálivu, a nechal letadlovou loď okázale projet mezi Čínou a Tchajwanem. Někdo to holt začít musí. Kdo, když ne my, a kdy, když ne teď?

+9/0
24.5.2019 14:57

M33i25l80o10s18l56a23v 68S38e63d50l15á82č45e44k 6134404684391

Levná konkurence je vždy nebezpečná firma.

+1/0
24.5.2019 13:09

J67a21n 30H69y93n72e93k 5134407140529

USA jsou nebezpečné pro celý svět.

+8/0
24.5.2019 12:18

M86a70r61t65i37n 77K83r36a62l 7783130213877

Zdá se, že komouši začínají konečně opatrně nadávat na amerického prezidenta. Už bylo načase.

+1/−3
24.5.2019 11:32
Foto

J29i44r70i 71B30i24l59i45n15a 5138670167

Vetsina Donikovych akci se jim zamlouva, ale i on slapne cas od casu "vedle". Vetsinou na natlak svych poradcu ci zakonodarcu. :-)

0/0
24.5.2019 18:17

J39a21n 50J94e64n68i51c 1164714357714

Tak si čtu zdejší komentáře a dost silně nechápu.

Je veřejným tajemstvím, že USA v rámci národních zájmů má zadní vrátka do technologii svých firem. Asi by bylo naivní a pod hranici vnímatelného IQ, pokud by si někdo myslel, že v komunistické Číně tomu bude jinak.

Co mne zaráží je fakt, že my jsme v NATO, kde je i USA, zatímco Čína v NATO není. Tak se jen ptám, jakou logiku má obhajovat špionážní technologii z Číny v zemích NATO. Až budeme čínskými spojenci, tak můžeme otázku otočit, ale chovat se dnes jak hlupáci, kterým nevadí, že je sleduje někdo kdo není členem NATO, ale vadí mu, že ho sleduje člen NATO je na zamyšlení. Přece není možné, aby měl Eman takové schopnosti a vymyl lidem hlavy až natolik...

+2/−1
24.5.2019 11:25

O55n81d64ř10e28j 80Z19e33m50a58n 5490784238579

a tedy kde jsou? Lidi jako vy o nich jen mluví a nikdo vás nebyl nikdy schopen být konkretní.

0/0
24.5.2019 11:35

J97a36n 46J46e57n58i21c 1704724187414

Kde je co? Nevím nač se ptáte.

0/0
24.5.2019 12:19

T30o90m53á40š 89L41a47n78g 2692529497147

Obyčejní lidé mají obyčejné telefony, nic tajného v nich. Hlavně že máme kvalitní telefon za příjemnou cenu. To je opravdu nebezpečné. V telefonech to není, ale je to tlak na obyčejné lidi,jednoduchý a pro většinu lidí průhledný. Vlny výkřiků politiků jsou přesně takové, jak jim voliči neskáčou na špek. Bohužel jejich vlny spláchnou naše peněženky. A to je jejich cíl.

+1/0
24.5.2019 10:48

J94a56n 63J88e91n80i23c 1244584287214

Kéž by to s těmi levnými telefóny bylo tak nevinné... A hlavně, aby to těmi telefony končilo...

+1/−2
24.5.2019 10:51

T92o94m11á62š 62L87a35n89g 2212689377487

Myslím, že ty telefony od HW jsou svoji výbavou a výdrží v porovnání s cenou v pohodě. Ale určitě se najde hodně lidí co nebudou souhlasit. Počty prodejů napoví. Co se týká serverových komponentů a jiných zařízení od HW, jen málo lidí ví, jak je to s hrozbou. Bojovat proti telefonům pro lidi vládními strukturami je z hlediska čisté konkurenční schopnosti výrobků velmi podivné.

0/0
24.5.2019 10:56

M53a80r16t10i73n 87Š62i50m72e56k 4540754448965

Trošku znalosti by neškodilo. Huawei vyrábí i síťovou infrastrukturu, ať už LAN/WAN, tak telekomunikace. V ČR byl i vítězem výběrového řízení na státní infrastrukturu. Co dále telekomunikační infrastruktura, kterou využívá i policie, armáda a jiné složky státu?

0/0
24.5.2019 11:16

O21n54d96ř48e35j 89Z90e76m11a15n 5560674108249

A tím básník chce říci co? Že důkazu netřeba?

+1/0
24.5.2019 11:38

M10a42r80t23i50n 62Š24i14m27e72k 4500114728455

Tím chtěl básník říct, že telefony je to poslední o co jde

0/0
24.5.2019 11:42

O57n97d88ř18e65j 49Z10e10m30a91n 5350424248859

a důkazu netřeba?

0/0
24.5.2019 11:46

J79a90n 98J40e16n48i10c 1194414497574

O jakých důkazech to mluvíte? Vy si myslíte, že špionážní sw lze dohledat obyčejným smrtelníkem?

0/−2
24.5.2019 12:21

P71a55v19e80l 60J90i36n10d81ř21i61š15e56k 3460185886660

Obyčejným ne, ale snažili se o to i ti lepší smrtelníci a nikde zatím nic kromě slov a jedněch starý routerů, které mají "díry". Ani ty důkazy od USA nejsou, vždyť by bylo jenom užitečné ty vrátka ukázat, aby se lidi mohli bránit opravou úpravou vyhozením apod. Nebo je chce používat NSA na nás? Bezpečnostní mezery se v IT vždy zveřejňují, aby vznikaly záplaty, protože pak těch děr může využít kdokoli.

+1/0
24.5.2019 13:26

J28a94n 43J58e62n83i97c 1784714417694

Obvykle se HW označuje hardware, ale pro Vás je to patrně Huawei. A servrová a jiná zařízení z Číny obecně? Pokud má dnes USA zadní vrátka u svých výrobců, tak jsem si jistý, že totéž platí v Číně. Co na tom chcete řešit?

+1/0
24.5.2019 11:18

T33o86m84á51š 79H37a14a57s 7721987472801

Dobrý den. Rád bych se zeptal na jednu věc. Mnohokrát jsem tu četl, že nemáme mít rádi Čínu proto, že kopíruje a "krade" technologie. Na druhou stranu prakticky všichni kupujeme v obrovském množství jejich výrobky. Kdo je bez viny, ať hodí kamenem. Mě to přijde asi tak, jako kdybych nenáviděl své dítě, protože se ve škole (od někoho...) naučilo počítat, a zároveň byl rád (a využíval toho) , že to umí. Přijde mi to absurdní. Myslím, že jsme dost alibistická společnost. Zajímal by mě váš názor.

0/0
24.5.2019 10:44

J72a37n 66J48e70n12i42c 1224204147514

Nejsem si vědom, že bych kupoval ve velkém množství čínské výrobky. Pro mne osobně je to s čínskými výrobky jako s čínským česnekem a už můj děda říkal, že není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci.

Jinak Čína je ekologický barbar. Už jen skutečnost, že 50% baterek se spotřebuje v Číně, ale zatím nemají platný zákon na jejich recyklaci je zarážející. No zkuste si tipnout co s tím dělají. Sypou to na hromadu nebo do oceánu...

0/−1
24.5.2019 10:50

T55o57m51á78š 10L24a49n57g 2732169847307

Bohužel bez Číny a jejich produkce se neobejde většina výrobků a pokud někdo umí poslat člověka do vesmíru a na měsíc sondu, tak technologicky asi není dole. Kvalita je něco jiného i u nás jsou výrobky od českých výrobců kvalitou hodně pod úrovní. Jinak Čínu nepovažujte za bazar, za posledních 40 let se z hladomoru vyšplhala ekonomicky jinam. Ekologie pokulhává celou Asií. Je to společenský problém.

0/0
24.5.2019 11:03

J54a16n 14J41e57n98i37c 1254384607554

Tohle přes kopírák můžete napsat o Rusku. Problém kvality v Číně je, že pokud fakt chcete vyrobit a dodat něco použitelného, tak si to musíte přímp v Číně ohlídat. Jistě, že se Čína někam vyšplhala, ale jen díky nepoctivému chování. Když si někdo nakrade patenty a technologie, tak má výrazně jiné náklady na vývoj. Ale to Vám evidentně nevadí...

+1/−1
24.5.2019 11:16

J72a56r30m70i86l73a 29K84u21l80h18á83n37k39o79v40á 7519878784918

Ano, Cina se za poslednich 20 vyhrabala, my jsme zchudli. Dnes je Cina jedna z nejrychleji rostoucich ekonomik, ale za jakou cenu? Za to ze ze zapadnich ekonomik zmizel prumysl! Kam jsme to dopracovali? Vse, doslova vse se vyrabi v Asii, zkuste koupit neco domaci vyroby! Nekoupite. Pereme jeden druhemu spinave trenky, ale ty trenky vyrobi Cina. Otvirame kavarny, kebaby, cinske jidelny, ale nic neprodukujeme. A to nemluvim o stovkach milionu kontejneru, ktere krizuji oceany se shitem vyrobenym v Cine.

0/0
24.5.2019 21:32

T73o68m95á19š 49L42a86n13g 2612649417947

Pane Haas, je to pokrytecká společnost, která podléhá výkřikům, asi. A bohužel najít si cíl v někom, kdo je odlišný od všech ostatních je jednoduché. Jednoduší o tom nepřemýšlí. Jste jiný. Více Vás. Děkuji

0/0
24.5.2019 10:51

P35e86t64r 14Z79w39i38k75i65r31s57c89h 7745755617539

Nějakej Trump nám nebude kázat kdo je dobrý a kdo je špatný.

0/0
24.5.2019 10:44

P77e16t62r 55M42a50r15e39č68e26k 1193321429348

Konečně někdo ty čínské zloděje chytil pod krkem!

+2/−2
24.5.2019 10:43

P58e33t25r 13M13a97r11e13č74e29k 1403871269978

A co jiného než ukňučený psík je EU?!

0/0
24.5.2019 10:41

P16e51t40r 42M78a40r69e20č58e11k 1353181779428

Patřilo jinam

0/0
24.5.2019 10:41

J71a54n 79L14e60d61v27i59n88a 5718118426228

Myslel jsem si ze nejvestsi exot v prezidenstskem svete je Zeman ale Donik je uplne jina liga

+2/0
24.5.2019 10:35

J89a88n 64J48e89n19i71c 1594374567974

Mně se Doník líbí. Nazývá věci pravými jmény a na to už většina sněhových vloček v EU není zvyklá. V EU žijeme v bublině dobrodějů a konačů dobra a čas od času se hodně divíme a jediná akce na kterou se zmůžeme je semknutí se na náměsti a nasvícení nějakých symbolů, třeba petřinské rozhledny nebo té větší věžičky v Paříži...

+3/−3
24.5.2019 10:33

D72a40v98i50d 55D82l40o57u27h96ý 5524227117801

Jestli to nebylo to co se líbilo i posluchačům Lenina nebo Hitlera... :-/

0/0
24.5.2019 10:36

J98a54n 96J73e38n50i53c 1244914787114

Máte pocit, že Doník je bloševický úchyl? Tak z toho bych mnohem více podezíral dnešní levicové elity EU, které nám říkají jak jsme jako voliči idioti a nemáme právo se vyjadřovat k setrvání v EU, protože jsme tak hloupí, že nevíme co to je. Důležité je, že jsem to věděli, když jsme vstupovali do EU. Moc nápadně to připomíná únor 1948...

+2/0
24.5.2019 10:39

D85a50v96i61d 78D68l41o55u39h57ý 5774317697411

Naznačil jste, že tedy může být Hitler?

Spíš se tomu říká populismus. Je to stejné jako když vylezu na Václavák a budu vykřikovat jak je Babiš nebo Zeman špatný. Lidé to chtějí slyšet a je jim ukradené zda to je a nebo není pravda. U velkých zemí jako je např. USA, Čína, Rusko, Francie je důležité co jim říkají jejich média protože všechny ostatní lžou.

0/0
24.5.2019 10:43

J90a29n 87J41e41n90i44c 1664744617684

Nepotřebují jít na Václavák, vím, jak Bureš drancuje tuhle zemí. Největší pěstitel řepky, největší zpracovatel řepky. A jak je řepka škodlivá pro naše pole a erozi...

0/−2
24.5.2019 11:11

M28i45l45o76š 96D86v88o12ř87á75č23e97k 2125878480734

Jestli to nebude v lidech. Dnes tam, zitra treba tady. Vzdy po case, korektor promine, ale vystizneji to nejde, zparchanti.

0/0
24.5.2019 10:30

J89o41s48e17f 34S18v42á96r59o18v56s26k27ý 3421666153605

Firma Huawei má smůlu, že se stala rukojmím v rámci americko-čínské obchodní války. Na druhou stranu určitě Huawei určitá rizika přináší, minimálně v tom, že časem může být celý západ závislý na tomto čínském gigantu. Ale udělali jsme si to sami. Vývozem technologií do Číny, která je na rozdíl od jiných rozvojových zemí dokázala uchopit a dokonce i rozvíjet. Zatím ještě není pozdě, ale tak za 5 minut dvanáct.

0/0
24.5.2019 10:30

M84a81r81t51i53n 50Š81i63m32e66k 4530524548975

Druhá polovina je trochu mimo mísu. Kdokoliv, kdo chce v Číně vyrábět, musí místní firmě předat know how svého výrobku. Nejen na tomhle je postaven úspěch Huawei a celé Číny

+1/−2
24.5.2019 10:32

J98a91n 82J20e58n42i64c 1184204877294

Klidně to řekněte naplno, že Čína je největší zloděj technologii a patentů na světě!

+1/−1
24.5.2019 10:35

D58a64v29i83d 50D13l93o40u56h57ý 5464657207671

Jestli trošku nekecáte. Nejvíc patentů má právě Čína ;-) https://vedavyzkum.cz/dusevni-vlastnictvi/dusevni-vlastnictvi/nejvice-patentu-na-osobu-maji-nemci-v-absolutnim-poctu-vede-cina

+1/−1
24.5.2019 10:38

J73a94n 63J78e20n42i14c 1754974977834

Pokud vám není 12 let, tak byste možná mohl zavzpomínat. Tedy pokud nemáte slektivní paměť. Víte kde se dá koupit např. velké CAD (např. Catia) za 150USD? V Číně a zkuste si zjistit proč... To jen tak úplně na okraj...

0/−1
24.5.2019 10:42

D62a33v56i26d 41D35l27o62u67h12ý 5474877337751

Že by to bylo jinými podmínkami ohledně autorských práv? Zjistěte si proč nejvíc inteligence bylo po vynálezu knihtisku v Německu. Protože se informace dostaly mezi lidi. Knihy se daly koupit za pár marek a ty samé knihy byly v Anglii přibité ke zdi řetězem aby je někdo neukradl. Autorská práva (tak jak jsou nastavená) jsou brzdou.

+1/−1
24.5.2019 10:46

J18a16n 86J44e40n35i96c 1284404477104

Není to jinými podmínkami, ale ukradením autorských práv. Nevím, jestli jsou autorská práva brzdou. To je stejné tvrzení, jako říct, že majetek či peníze jsou brzdou. To je přece nesmysl. To jsou bolševické experimenty, které nemají šanci na úspěch.

Když někdo pracuje a vydělá peníze, tak by je měl dát na společnou hromadu, aby si mohl vzít každý?

Když někdo dělá výzkum a celý ho financuje, tak až na něco přijde, tak podle Vás by to měl poskytnout zdarma všem? Tady asi něco nehraje, nemyslíte?

0/0
24.5.2019 11:32

J59o41s21e89f 44S95v40á71r66o19v76s75k76ý 3871556973775

Ne, není mimo mísu. Proč se na podmínky s know how přistoupilo? Mohlo se to vyrábět dál na západě, kde se to původně vyrábělo. Ale to by si pár jedinců nenamastilo kapsy. Ve vyjednávání mohli být tvrdší, protože Čína zájem měla. Globalizace je výhodná pouze pro pár vyvolených v nadnárodních firmách. Státy a národní firmy na ní jen doplácí a nejhorší na všem je, že kvalita zboží jde hodně a hodně dolů.

+1/0
24.5.2019 10:38

M85a90r64t88i76n 44Š79i17m16e56k 4660594838125

Ale jo, v tomto máte plnou pravdu a 100% s tímto tvrzením souhlasím. Já jen nesouhlasím, že Čína dokázala technologie rozvíjet. Ona je jen prostě krade

0/0
24.5.2019 10:45

P90a44v36e95l 39J85i89n11d92ř69i21š55e87k 3620175186570

Čina se postavila do toho, že nechce být jen levnou montovnou. Sice to není celé knowhow, ale jeho podstatná část. Myslím, že to byly 2/3 linek postavených tak, aby přesně věděli jak fungují a co dělají a s tím dodavatelé, kteří chtěli využít levnou sílu, počítali. Třeba SW právě se šifroval a heslovaly se čipy, aby neměli hned úplně vše na kopírování a museli se snažit. Pravdou je, že to Číňani dotáhli tak daleko, ze i z té jedné třetiny nakonec používají linky mateřských výrobců, ve dne se jede oficial a v noci načerno, ale prostě se to v zájmu ceny a trhu toleruje. Každý kdo tam vyrábí ví o riziku a přesto se jim to pořád vyplácí. A pravdou je, že některé technologie Číňani uchopili a rozvinuli tak jako např. Huawei.

0/0
24.5.2019 13:23

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz