- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Teď tady poletovala Morava - slzu jsem uronil. Nadčasové nádherné éro. A ten zvuk. Před mnoha léty jsem měl tu čest.
Ty Albatrosy se mi jako stroje moc líbí. Teď uvádějí nové varianty a tohle je almyslím už druhý havarovaný letoun
Z 2800 (nejvíce vyrobených cvičných letadel na světě) vyrobených jistě havarovalo více než dva, od roku 1996 se již nevyrábí
Aspoň že funguje na tom letadle Katapult.
To není dobrá reklama pro Aero, zvlášť když je bude teď nakupovat česká armáda.
Byla to 30 let stará vrána. Ne že by stáří bylo překážkou vždy, ale tady už by to byl stejně jeden z posledních letů před koncem životnosti.
Druha nehoda behem chvile, jak stara jsou ty letadla?
Poslední dodaná do SSSR byla vyrobena na konci osmdesátých let. Původně byla životnost 25 let nebo 4500 letových hodin podle toho, co nastane dříve. Po GO se životnost prodlužuje o 8 let max. Takže stroje jsou prakticky dnes na konci.
Jednou nemohli vyřešit proč se lámou křídla při určitém zatížení. Pomohl chlap co tam zametal na dvoře tím. že u trupu vyvrtal do křídla jednu dírku vedle druhé a vše najednou OK. Na dotaz jak na to přišel : dříve dělal v továrně na toal. papír a podle zkušenosti se nikdy list neutrhne v místě perforace.
Poriadne starý fór z čias dávno minulých...To sa začal vyrábať toaleťák "trhací" - pred ním bol taký skladací - ten sa nemusel trhať.
Na Ukrajině zase spadlo Su 27 dvoumístná verze s jedním ukrajinským pilotem a "žákem" z americké národní gardy . Na Ukrajině cvičí některé státy NATO a přes Slovensko tam proudí velké množství vojenské techniky. Že by naši noví bratři na věčné časy připravovali válku v Evropě. Možná by se provokace "ruského " SU s americkým pilotem v kokpitu mohla hodit.
To si pletete s jinou událostí na Ukrajině . Tam se Amík vrtal v kokpitu a moc to nedopadlo dobře.