Kritika reklamy na hodinky: Ženy se bojí, v noci neběhají, zní z Británie

  • 94
Je to nerealistická reklama. Ženy se bojí a v noci neběhají. Britská skupina bojující za bezpečnější ulice pro ženy a další jednotlivci se pustili do nové reklamy společnosti Samsung na chytré hodinky. V ní je ústřední postavou právě žena, která se uprostřed noci vydává na osamělý běh městem.

A jednotlivci z řad amatérských i profesionálních sportovkyň i nejrůznější sdružení upozornily, že reklama je „naprosto nerealistická“, protože ženy se kvůli obavám o vlastní bezpečnost bojí samy běhat v noci. Reklama totiž zobrazuje ženu, která se rozhodne jít si zaběhat ve dvě hodiny ráno a užívá si běh téměř opuštěným městem se sluchátky na uších. Napsal o tom server BBC.

„Ženy v tuhle dobu neběhají, protože mají strach. Je to skutečně šokující. Neznám žádnou ženu, která by běhala ve dvě ráno. Rozhodně ne ve městě,“ řekla v rozhlasové stanici Radio 1 šéfredaktorka běžeckého magazínu Women’s Running Esther Newmanová.

„Hodně sporným momentem jsou ta sluchátka. Většina žen, které znám, sluchátka kvůli bezpečnosti nenosí ani ve dne,“ dodala.

Vybíháte za tmy? A jaká je vaše oblíbená hodina?

celkem hlasů: 722
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 pátek 6. května 2022. Anketa je uzavřena.

Skupina Reclaim These Streets, která bojuje za bezpečnější ulice pro ženy, uvedla, že Samsung vůbec nereflektuje současnou situaci. Letos v lednu veřejnost šokovala vražda 23leté učitelky v irském Tullamore, kterou útočník napadl, právě když byla běhat.

„Je skoro směšné, jak zle ta reklama vyznívá,“ uvedla spoluzakladatelka sdružení Reclaim These Streets Jamie Klinglerová. Sdružení vzniklo v reakci na vraždu Sarah Everardové. Tu loni v Londýně unesl policista, když se večer vracela z návštěvy přátel domů. Pak ji znásilnil a uškrtil.

Bojíme se samy na ulicích. Britky vyděsilo zmizení ženy, už našli její tělo

Samsung pro stanici Radio 1 zmínil, že nikdy neměl v úmyslu být lhostejný vůči tématice bezpečnosti žen. Následně se společnost omluvila za to, jak byla reklama veřejností přijata. Poselství kampaně s názvem Nights Owls (Noční sovy) mělo být pozitivní: podle společnosti mělo jít o oslavu individuality a možnosti cvičit v kteroukoli hodinu.

Podle některých kritiků je pojetí reklamy znakem, že do kampaně byl zapojen nedostatek žen s rozhodovací pravomocí. Online běžecká komunita Run Mummy Run se shodla, že zobrazení ženy běžící v noci je v souvislosti s výše zmíněnými okolnostmi nereálné.

,