- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel, tento článek je velmi zavádějící a autor převzal článek z britských novin ale neověřil fakta. 15min města je snaha o to, stavět města tak, aby většina služeb byla dostupná do 15 min chůze a lidé nemuseli jezdit autem za základními potřebami. Lidé pochopitelně ale budou moci cestovat jak chtějí.
V případě o kterém se mluví v článku ale udělal Oxford chybu když oznámil plán na 15 min města ve stejném balíku opatření jako LTN (low traffic neighbourhoods - zóny s omezením dopravy), které mají za cíl omezit tranzitní dopravu z klidných obytných ulic, a často se to kontroluje kamerami. Konspirátoři si to dali dohromady (2+2=5) a výsledek vidíte. Takže v zásadě velká PR chyba, přitom většina lidí s 15 min městy souhlasí, a to samé LTN.
Takze “chyba” spociva v tom, ze salamova metoda nebyla v tomhle pripade dostatecne salamova a odkryli karty prilis brzy. Jak smutne.
Peterson to opet vystihl presne: „Myšlenka, že čtvrti by měly být dostupné pěšky, je krásná. Myšlenka, že idiotští tyranští byrokraté mohou nařízeními rozhodovat o tom, kde smíte řídit, je možná nejhorší představitelná zvrácenost této myšlenky,“
Jen dodam, ze pokud chteji postavit infraskfrukturu, kde bude vse dostuone pesky do 15 minut, nikdo jim v tom nebrani (i kdyz jsem velmi skepticky, zda se to povede). Ale oni misto tvoreni jdou zase cestou zakazu a pokut, aby lidem nic jineho nezbylo.
V Rusku a Číně něco takového platilo. Zákaz stěhování do měst.
Dalo by se to popsat jako volnější 15 min. vězení.
Prostě práci musíš vzít do 15 min.od domova, nezájem jakou. Nákup mimo tuto zónu,pouze pro vyvolené. Krušné doby nás čekají.
On tenhle koncept v ČR už v jedné věci funguje - Pošta. Tam je přímo ze zákona určeno, že ve městě musí být odkudkoliv k pobočce pošty max 2km (tedy tak 15 minut svižné schůze).
A snad všichni vidí, k čemu to vedlo - 3/4 poboček jsou ztrátové, nevydělají si ani na svůj provoz. A stát jejich provoz musí dotovat.
Fungovalo by to stejně s dalšími službami, kteér by povinně musely mít takovou hustotu? A kdo by je provozoval?
Opravdu to platí? Slyším to poprvé. K nejbližší pobočce České pošty to mám 3,4 km (a bydlím na území města).
zeptal bych se kazdeho, jestli tam chce bydlet.ti, co chteji - fajn. a potom bych udelal kolem vysoky plot, ktery se neda prelezt....a hlavne neotravovat slusne lidi s hloupostma mentalne nedospelych nymandu
Takže už máš okolo sebe plot?
Přijde mi to naivní, idealistické. Nejvíc cest autem je spojeno s prací. Tohle určitě nevyřešíte nějakou zónou. Jízda do města je už dost otravná kvůli parkování.
jak už jsem npsal níž, je to bydlení pro ty sociálně slabé, co se na auto nevzmůžou. Nebo pro idelaisty, co nechtějí.
Odpůrci by se měli podívat na toto krátké video.
https://www.youtube.com/watch?v=YY6PQAI4TZE
Ty děti jsou dnes ve věku asi 60 let.
Zivot lidem zkvalitnite nejlepe tim kdyz prestanete omezovat pouzivani osobniho vozu.
Život se lidem zkvalitní, pokud bude místo k životu přívětivé, bezpečné a zdravé. A to žádné auto nedokáže.
V podstatě čtyři patnácti minutové zóny vedle sebe a domů nedostanete těžký nákup jinak než hodinou pěšky.
Já myslím, že myšlenka je právě taková, že v rámci 15minut pěšky budete mít k dispozici místo, kde pořídíte velký nákup. A kromě toho i spoustu dalšího vyžití. Výsledek bude panelák vedle polyfunkčního domu s obchody a lékařskou klinikou