Diskuze

Šéf dráhy: Vina padá na hlavu strojvedoucího. Ten odmítl vypovídat

Podle představitele španělské železniční správy za středeční nehodu rychlovlaku u města Santiago de Compostela může strojvedoucí. Měl brzdit čtyři kilometry před osudnou zatáčkou. Informovala o tom španělská média. Ta následně uvedla, že strojvedoucí odmítá odpovídat na otázky vyšetřovatelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nějak se v tom nejsem schopen orientovat. Tak "dráhy" tvrdí, že strojvedoucí je jediným viníkem, protože jel namísto 80 dvoustovkou a aby býval jel oněch kýžených 80, musel by začít brzdit 4 kiláky před obloukem. Z toho mi plyne, že jel-li 200, zřejmě neměl v úmyslu zastavit v Santiagu, protože by to (viz mapa) už býval neubrzdil. A co tomu všemu říkal druhý strojvedoucí? Ten spal? A nebo jsou podobné články pouhými spekulacemi novinářů, kteří musí, omlouvám se za ten výraz, udržovat mrtvolu teplou?

1 0
možnosti

Jen vina strojvedoucího? Podle mě ne. Kde jsou další bezpečnostní prvky, když selže člověk? Proč ty nezafungovali na plno? Kdo je navrhuje, konstruuje, kontroluje? Kdo takový systém pustí na koleje?

1 1
možnosti

J96a77n 11H24o51r60a

27. 7. 2013 13:34

Tak nevím ,nevím, něco mně zde nehraje.Třeba to,že by zkušený strojvůdce jel v úseku kde je povolena osmdesátka téměř dvěstě.....

1 0
možnosti

Nehoda nám opět ukázala, jak žalostné je zabezpečení železnic v době, kdy ve vzduchu létají bezpilotní letadla.

0 1
možnosti

J91a28n 56H88o47r93a

27. 7. 2013 13:29

Jenže ty bezpilotní letadla "pilotuje"někdo v bezpečí na zemi.;-)

0 0
možnosti

Pokud mačkáte tlačítko bdělosti cca po minutě, tak yen vlak ujede asi 3km než se začne něco dít a to může být pozdě

0 1
možnosti

K73a69r13e85l 49M77i76š81k37a

27. 7. 2013 12:30

Proto se taky nemačká TB po minutě, ale daleko dříve, pokud se má mačkat, aby se zahájilo včas brzdění vzhledem ke všem reakčním dobám.

1 0
možnosti

Podobným nehodám můžeme předejít. Ovšem my je způsobujeme, že honíme čas za každou cenu. Viz nehoda ve Studénce. Most se předělává a nechají projíždět vlaky plnou rychlostí. Jinde dělají strouhu a vlaky jezdí 15km/hod úsekem 5km. Nebo nechají projíždět soupravy plnou rychlostí kolem lidí na nástupišti. A děje se to i u nás. Jet více než 150km/hod 4km před cílovou stanicí je taky blbost. Chce se ušetřit pár vteřin a riskuje se příliš moc. A nyní si představte, že na obyčejné trati u nás chtějí jezdit více než 200km/hod. Tato byla alespoň určena pro rychlovlaky. To bude zbořených domů a mrtvých. Tady  jsou lidé na železnici snad ještě chráněny svatými. Ale jak dlouho je budeme pokoušet? Osobně bych raději počkal na výsledky vyšetřování, aby to nedopadlo u novinářů jako s nehodou v Německu, kde se tvrdilo, že vůz spadl na trať a způsobil podobnou tragédii. Opak byl pravdou.

1 0
možnosti

myslim, ze spravedlive by asi bylo, kdyby si z vazebniho prosteradla udelal lano ....

1 4
možnosti

L10e72o58š 11E64x49n70e13r

27. 7. 2013 8:09

Já si zase myslím, kdyby noviny nepsaly hypotetické články a počkaly si na to, až Španělé ukončí vyšetřování a zveřejní své závěry. Takhle jsou to jen samé dohady. (Takže tisíckrát zlynčovaný mašinfíra může být nakonec i bez viny.) Jenže co jiného pak psát, když je ta okurková sezóna a Džambulka už nikoho nezajímá?

7 1
možnosti

jak typický přístup odborů ...........  to je ani ta 26% nezaměstnanost ještě nepoučila ?

1 3
možnosti

Ještě že máme moudré pravicové proroky, které "zlo" odborů vymetou provždy...;-)

4 0
možnosti

tak ona se da na vsechno vymyslet odpoved a na jednu vec se da vymyslet mnoho variant. Kdyz pominu, ze Hajek a spol. je sorta, ktera vymysli ruzne hovadiny, tu jeho, o tom, ze to byl utok na krestany od muslimu me prijde docela za vlasy pritazena. Uz jenom proto, ze musulmani, pokud by v to mely prsty, by se k tomu hrde priznaly

0 1
možnosti