- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak se v tom nejsem schopen orientovat. Tak "dráhy" tvrdí, že strojvedoucí je jediným viníkem, protože jel namísto 80 dvoustovkou a aby býval jel oněch kýžených 80, musel by začít brzdit 4 kiláky před obloukem. Z toho mi plyne, že jel-li 200, zřejmě neměl v úmyslu zastavit v Santiagu, protože by to (viz mapa) už býval neubrzdil. A co tomu všemu říkal druhý strojvedoucí? Ten spal? A nebo jsou podobné články pouhými spekulacemi novinářů, kteří musí, omlouvám se za ten výraz, udržovat mrtvolu teplou?
Jen vina strojvedoucího? Podle mě ne. Kde jsou další bezpečnostní prvky, když selže člověk? Proč ty nezafungovali na plno? Kdo je navrhuje, konstruuje, kontroluje? Kdo takový systém pustí na koleje?
Tak nevím ,nevím, něco mně zde nehraje.Třeba to,že by zkušený strojvůdce jel v úseku kde je povolena osmdesátka téměř dvěstě.....
Nehoda nám opět ukázala, jak žalostné je zabezpečení železnic v době, kdy ve vzduchu létají bezpilotní letadla.
Jenže ty bezpilotní letadla "pilotuje"někdo v bezpečí na zemi.
Pokud mačkáte tlačítko bdělosti cca po minutě, tak yen vlak ujede asi 3km než se začne něco dít a to může být pozdě
Proto se taky nemačká TB po minutě, ale daleko dříve, pokud se má mačkat, aby se zahájilo včas brzdění vzhledem ke všem reakčním dobám.
Podobným nehodám můžeme předejít. Ovšem my je způsobujeme, že honíme čas za každou cenu. Viz nehoda ve Studénce. Most se předělává a nechají projíždět vlaky plnou rychlostí. Jinde dělají strouhu a vlaky jezdí 15km/hod úsekem 5km. Nebo nechají projíždět soupravy plnou rychlostí kolem lidí na nástupišti. A děje se to i u nás. Jet více než 150km/hod 4km před cílovou stanicí je taky blbost. Chce se ušetřit pár vteřin a riskuje se příliš moc. A nyní si představte, že na obyčejné trati u nás chtějí jezdit více než 200km/hod. Tato byla alespoň určena pro rychlovlaky. To bude zbořených domů a mrtvých. Tady jsou lidé na železnici snad ještě chráněny svatými. Ale jak dlouho je budeme pokoušet? Osobně bych raději počkal na výsledky vyšetřování, aby to nedopadlo u novinářů jako s nehodou v Německu, kde se tvrdilo, že vůz spadl na trať a způsobil podobnou tragédii. Opak byl pravdou.
myslim, ze spravedlive by asi bylo, kdyby si z vazebniho prosteradla udelal lano ....
Já si zase myslím, kdyby noviny nepsaly hypotetické články a počkaly si na to, až Španělé ukončí vyšetřování a zveřejní své závěry. Takhle jsou to jen samé dohady. (Takže tisíckrát zlynčovaný mašinfíra může být nakonec i bez viny.) Jenže co jiného pak psát, když je ta okurková sezóna a Džambulka už nikoho nezajímá?
jak typický přístup odborů ........... to je ani ta 26% nezaměstnanost ještě nepoučila ?
Ještě že máme moudré pravicové proroky, které "zlo" odborů vymetou provždy...
Bylo by velice krátkozraké vidět za celou událostí pochybení řidiče. Je dobré umět se podívat na věc i z jiného úhlu pohledu
tak ona se da na vsechno vymyslet odpoved a na jednu vec se da vymyslet mnoho variant. Kdyz pominu, ze Hajek a spol. je sorta, ktera vymysli ruzne hovadiny, tu jeho, o tom, ze to byl utok na krestany od muslimu me prijde docela za vlasy pritazena. Uz jenom proto, ze musulmani, pokud by v to mely prsty, by se k tomu hrde priznaly