Letadlo mířilo z regionální metropole Petropavlovsk-Kamčatskij do města Palana na severu kamčatského poloostrova. Na palubě bylo 22 cestujících, mezi nimi i jedno nebo dvě děti, a 6 členů posádky. Guvernér Kamčatky Vladimir Solodov podle agentury AP sdělil, že trup letadla se našel na pobřeží, další trosky v Ochotském moři.
„Většina (lidí na palubě) jsou obyvatelé Palany. Všichni lékaři v obci jsou mobilizováni, jsou povoláni do práce. Nemocnice je připravena všechny (lidi z letounu) přijmout,“ sdělila agentuře TASS správa Tigilského okresu předtím, než záchranáři trosky objevili.
Kontakt s řízením letového provozu ztratil stroj při pokusu o přistání asi deset kilometrů od cílového letiště, uvedla agentura AP. Zmizel také ze všech radarů.
Záchranáři pátrali nad mořem, ale i v okolí cílového letiště, kde je nízká oblačnost. Do akce byly zapojeny také dva vrtulníky. Podle agentury TASS se zapojila také ruská Tichomořská flotila, konkrétně protiponorkový letoun Il-38.
Vyšetřovatelé našli černou skříňku letadla, které se zřítilo na Filipínách |
Již předtím, než úřady oficiálně oznámily nalezení trosek, uvedly zdroje agentury Ria Novosti, že letoun spadl do Ochotského moře. Interfax napsal, že záchranáři zaznamenali u pobřeží slabý radiový signál, který by mohl vysílat zřícený stroj. Ministerstvo pro mimořádné situace však tyto zprávy o nalezení možného místa dopadu letounu dříve popřelo.
Letadlo patřilo společnosti Kamchatka Aviation Enterprise, která byla založena v roce 1940. Provoz zahájila o osm let později. Pohřešovaný letoun An-26 byl uveden do provozu v roce 1982 a Kamčatská letecká společnost má podle agentury TASS pět letadel stejného typu, která létají na odlehlých trasách na Kamčatce.
Nejzávažnější z nehod této letecké společnosti se stala v září 2012, kdy se zřítil dopravní letoun AN-28. Na palubě bylo čtrnáct cestujících, deset z nich zemřelo. Později se ukázalo, že piloti měli alkohol v krvi.