Diskuze

Italské mosty jsou zanedbané, kontrol je málo a železobeton dosluhuje

Po zřícení dálničního mostu v Janově se vyrojila řada obvinění, která poukazují na zanedbanou italskou infrastrukturu a nedostatečnou kontrolu mostních konstrukcí. Italský ministr dopravy Danilo Toninelli ve středu nařídil audit všech zastaralých mostů a tunelů a vyzval vedení italské dálniční sítě Autostrade per l’Italia k okamžité rezignaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BV

Toto a další články o této tragedii by si mněl přečíst a důkladně si prohlédnout připojené fotky Čižinský a jemu podobní ochránci Libeňského mostu. Pak by si měli přečíst článek odborníků o technických zkouškách tohoto mostu a prohlédnout si připojené fotky vzorků betonu odebraných z pilířů mostu. Ty odebrané vývrty by měly být homogenní betonové válce. Místo ních je to jen st. která se rozsýpá pod prstem. I naprostý laik pochopí, že taková suť namísto betonu nemůže zaručit potřebnou pevnost a ůnostnost. Jen politik Čižinský to nechápe.

V Italii najednou pochopili, že železobetonové mosty z padesátých let jou už nebezpečné. Stačilo 40 mrtvých při pádu mostu, který procházel opravami.

V Praze máme Libeňský most z dvacátých let, postavený z prostého betonu bez ocelové výztuže. Ovšem betonu značně okradeného, použítím poloviny potřebného množství cementu, takže není divu že totálně zkorodoval. Ten most byl konstruován na třetinu zatížení než mají dnešní tramvaje. Také má nevhodnou konstrukci která nepřenáší zatížení na vedlejší samostatnou paralelní oddělenou část oblouku mostu.

Ten most nebyl celou dobu udržován a působily na něj i tisícileté povodně. Přesto je pan starosta klidný a hodlá ten most zaflikovat za stejnou čátku za kterou by se postavil nový most.Stejně byli klidní v té Itálii, ale aspoň ten most opravovali.

Takže si počkáme na přání pana starosty až do Vltavy hupnou tramvaje ve špičce. To by těch obětí mohlo být vic - klidně stovka. Nebo dáme na odborníky a postavíme za stejné prachy nový most s podstatně lepšími parametry. Dokonce se tam mohou zkopirovat ty betonové výstupky, kterí zakrývaly nedostky původních mostů

0 0
možnosti

Tohle asi bude všeobecný problém kdekoli. Infrastruktura roste víc a víc a údržba prostě není jednoduchá a v některých místech se zanedbává. Myslím, že podobné věci se budou bohužel dít i v budoucnu a možná i ve větším počtu.

1 0
možnosti
JS

Kdyby jen Italské;-)

2 0
možnosti
VP

Praha je na tom stejne.

0 0
možnosti
JP

Vyspělá kapitalistická společnost )). Zisky nadevše lana se ukradli, cement se nedodal. Ono to stojí.

0 0
možnosti

Chteji trestat firmu udzujici most...

Co budou delat, kdyz ji potrestaji a pak zjisti, ze tragedii zpusobil sesuv pudy?

Budou s radosti platit dane spolecnosti vysoke odskodne?

0 0
možnosti
PK

Mosty padají a auta jedou dál.

0 0
možnosti
MP

Tak tady se to svádí na komáry, nic neudržovali.

Ale co se mi líbí, že bylo vše monitorováno a nic se nepoznalo. Dálnice D8 se také monitoruje. Nevím, nevím. A lávka v Praze také.

2 0
možnosti
DH

D86e68n23i27s 34H18u51m95l

15. 8. 2018 18:50

tím bych si nebyl tak jistý, že to bylo monitorováno:

Velmi náročné práce měly začít ihned po létě. Zatím se neví, jestli byly na most nainstalované senzory, které měly monitorovat pohyby mostu.

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/janov-most-italie-zriceny-obeti-deti-trosky-zachranari-pio-/zahranicni.aspx?c=A180815_081903_zahranicni_aha

0 0
možnosti
ČP
PS

Žádný most není na věky.

To by bylo proti Bohu i proti Přírodě.

0 0
možnosti
MP

Jeden vydržel hodně dlouho 427 let než ho zničilo vojsko. Ale již je opravený a zase stojí.

0 0
možnosti