Závada konkrétně umožnila převést až 1 000 eur (24 tisíc Kč) na kontokorentní účet Revolut anebo obnos vybrat. Banka se zákazníkům za chybu omluvila, uvedla, že problém nastal vinou technické závady, a nikoli z důvodu kybernetického útoku. Odpoledne oznámila zákazníkům, že došlo k problému s její online aplikací a webovými stránkami osobního bankovnictví. „Jsme stále ve velmi rané fázi,“ řekl tisku zástupce banky.
Až do úterního večera měli lidé přístup k převodu nebo výběru hotovosti z bankomatů v Dublinu, Limericku nebo Navanu, přestože nedisponovali na vlastních účtech odpovídajícím stavem finančních prostředků.
„Po 17. hodině se začalo mezi lidmi šířit, co se děje, a šlo to jako požár,“ oznámil jeden ze svědků. „Je to, jako by to byly peníze zdarma,“ dodává další Ir, který ve frontě na bankomat stál také. Nyní se čeká, že lidé, kteří se takto nezákonně obohatili, budou muset peníze vrátit bance.
Banka Bank of Ireland ve svém dalším prohlášení vydaném po úterní jedenácté hodině večerní varovala zákazníky, že veškeré peníze převedené neoprávněně z jejich účtu strhne.
VIDEO: Bank Error Allows Ireland Customers With 0 Balance Withdraw €1,000 From ATM
— Punch Newspapers (@MobilePunch) August 16, 2023
A viral video on Wednesday showed the moment a bank error allowed customers with no money in their account to withdraw €1,000 from their ATMs in Ireland.
An X (formerly Twitter) user, who… pic.twitter.com/NEwY54C9OC
„Rádi bychom zákazníkům připomněli, že pokud budou převádět/vyplácet finanční prostředky, a to i nad rámec běžných limitů, budou tyto peníze strženy z jejich účtu. Jsme si vědomi, že zákazníci nemusí mít možnost kontrolovat zůstatky, ale neměli by vybírat/převádět peníze, pokud je pravděpodobné, že dojde k přečerpání,“ uzavřela banka.