- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jasné Monako, mají tam zatáčku :D
Tam jsem nebyl ... leč stydím se za sebe, že ani netuším, že tam taký ostrov je :(
Anglie, bílé skály, co by to mohlo být? :-)
Jen nevím, kde přesně, detaily cesty přes kanál v roce 1991 si nevybavím.
„STŘÍPKY 100 POHLEDŮ“:
16. Případné focení z dronu je to docela problém. Technický a finanční (kvůli jedné fotografii dopravit profesionální dron), ale i právní. Musíte létat nad městem, hlavami lidí, soukromými pozemky a domy. K tomuto získat povolení je poměrně náročné. A tak jsou některé snímky, původně zachycené například z balkonu, focené ze země.
https://zpravy.idnes.cz/100-pohledu-na-cesko-034-/domaci.aspx?c=A161024_112408_domaci_jav
17. Zatímco české snímky byly foceny znovu, dnešní zahraniční pohled zprostředkovaly fotobanky. V knize „100 pohledů na Česko“ se objevují často jiné aktuální snímky, protože kvalita dostačující pro web nevyhovovala záměru pěkné knihy. Běžně vznikly až při třetím i dalším opakování cesty na místo, protože nevyšlo počasí, světlo, záběr mohl být zachycen z lepšího stanoviště, bližšího původnímu. Někdy bylo potřeba ujít i několik kilometrů, než byla nalezena „původní pozice“, ještě navíc „fotografovatelná“, jak se stalo u Obřího dolu v Krkonoších.
https://zpravy.idnes.cz/100-pohledu-na-cesko-034-/sto-pohledu.aspx?c=A170921_120710_sto-pohledu_jav
18. Aktuální snímky pořizovali regionální fotografové iDnes. Některé nové příspěvky jel osobně přefotit i stále nespokojený vedoucí redakce iDnes Jan Vaca, jež tak zužitkoval svoje fotografické vzdělání. Občas vstoupilo do snímku i nadšení nového pořizovatele pro co nejbližší přiblížení originálu. Například na staré i na nové fotografii Chebu se objevují před bránou tři elegantní dámy v kloboučcích. Tedy na novém snímku tři kamarádky fotografa ;-)
https://zpravy.idnes.cz/100-pohledu-c7a-/sto-pohledu.aspx?c=A170608_092224_sto-pohledu_jj
19. Ačkoliv se fotografové snažili o maximální přiblížení, tak kvůli jinému dennímu světlu, oblačnosti, ročnímu období či vegetaci to nebylo úplně možné. Jiná technika focení na čip, oproti snímání na velkou skleněnou desku, a zcela jiné objektivy zase způsobují, že i snímek ze zcela totožného stanoviště nebude mít stejnou perspektivu a „hloubku“.