OTÁZKA:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak vypadá příprava rekonstrukce nádraží Karlovy Vary - horní nádraží? A dále, jak pokračuje plánování holdingu SŽDC a ČD?
Pavel Habarta:
Dobrý den. Co se týká stavby koridoru, tam je vše hotovo. Co se týká nádražní budovy jako takové, tak to není otázka na SŽDC, ale na České dráhy, jde o jejich majetek. Otázka holdingu je nová, nedotvořená a jde o rozhodnutí, které musí udělat politici. Já jakoukoliv odpověď v tuto chvíli cítím jako předčasnou. Především je nutné vyčkat na to, jak dopadnou soudní jednání týkající se struktury Deutsche Bahn a tedy na interpretaci železničních "balíčků" Evropské komise. My jsme plně připraveni na projekt živé dopravní cesty. Převezmeme od Českých drah tu část zaměstnanců, kteří zajišťují provoz na dráze, tedy například výpravčí, dispečery a podobně. Jde o zhruba 8500 lidí a tento přesun byl připraven k 1. 7. - nicméně byl krátce před červnovou stávkou přesunut na 1. 9. 2011. Já nepochybuji o tom, že se již blížíme k uskutečnění této akce. Přesun živé dopravní cesty k nám vnímám jako ekonomicky a systémově naprosto logický krok, který dříve nebo později musí proběhnout. Pouze poznamenám, že náklady na tento provoz již dnes hradí SŽDC a v podstatě je to tak, že 8500 zaměstnanců Českých drah pro nás na zakázku a za naše peníze dělá činnosti, které objednáváme. Finančně tedy kryjeme živou dopravní cestu dávno, ale teď se změní to, že ji logicky začleníme do naší organizace.
21.7.2011 13:30