- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To by ma teda fakt zaujímalo, čo je v tých transportéroch keď jeden stojí cez 100 miliónov... To sú zvnútra pozlátené, alebo čo?
Vyzerá to tak, že si niekto pekne napchal vrecká.
Zvolit jako hlavní údernou sílu kolová bojová vozidla je naprosto chybné.
Z hlediska taktiky a zkušeností z Iráku a Afgánistánu je lepší mít pásová vozidla. Navíc ochrana proti RPG7 je naprosto nedostačující
Nejde o údernou sílu, ale o bezpečný prostředek pro dopravu a následnou podporu pěchoty. Při vybavení specializovanými nástavbami potom pro průzkum, boj proti letadlům, proti tankům atd. atp. Z těchto důvodů je nutná spíše rychlost/obratnost a tu by těžký pancíř výrazně omezil, takže stačí odolnost proti malorážovým střelám, střepinám a minám, kromě toho odolnost proti kumulativním střelám typu RPG7 je leckdy iluzorní i bitevních tanků.
Kola jsou vhodnější než pásy, protože umožňují vyšší rychlosti a pohyblivost na většině povrchů, proti pásům je také snažší a levnější údržba. Při poškození pásu je pásové vozidlo znehybněno, ale osmikolový podvozek umožňuje pohyb i když je několik kol zcela zničeno (s vyjímkami, samozřejmě)
Zakázku na obrněnce stejně jako na mýto neměli dostat rakušáci, už jen kvůli postoji k temelínu nebo k uvolnění pracovního trhu uvnitř EU. Byla chyba vlády, že se na věci nedívala z širší souvislosti.