| foto: Mediahub

V Česku je 37.000 eshopů, polovina Čechů uvažuje, že si nějaký pořídí

Údaje poskytl průzkum společnosti NetDirect.

Česko je s 37.000 aktivními on-line obchody e-shopová velmoc, téměř polovina Čechů někdy přemýšlela o založení vlastního internetového obchodu. S myšlenkou založit si v budoucnu vlastní e-shop si podle průzkumu pohrává 46 procent lidí. Mezi lidmi do 44 let věku je to pak dokonce nadpoloviční většina. Do samotné realizace se však dosud pustilo jen zhruba pět procent lidí. Ostatní zatím nemají jasnou představu, na jaký sortiment by se měli zaměřit, častou překážkou je také nedostatek peněz a odvahy.

"Přestože lze tento trend registrovat nejsilněji mezi mladými, ani u lidí nad 50 let nejde o výjimky. Nápad na založení e-shopu už dostala téměř třetina dotázaných ve věku mezi 54 a 65 lety," Marek Krška ze společnosti NetDirect.Téma vlastního e-shopu je bližší mužům než ženám. O provozování internetového obchodu přemýšlelo již někdy 51 procent mužů, zatímco žen jen 40 procent. Vlastní e-shop již provozuje nebo v minulosti provozovalo šest procent mužů a tři procenta žen. "Muži zakládají e-shopy opravdu častěji než ženy, tento poměr se ale postupně vyrovnává. Např. stále více maminek na mateřské si zkouší založit internetový obchod a podnikat z domova," dodal Krška.

Jen necelých pět procent dotázaných skutečně proměnilo své plány ve skutečnost a začalo e-shop provozovat. Ostatní stále váhají, nejčastěji proto, že nevědí na který sortiment by se měli zaměřit. Dalších 23 procent lidí pak považuje za největší překážku finance, 17 procentům dotázaných chybí k založení vlastního e-shopu především dostatek odvahy. Přílišná bojácnost je přitom v této souvislosti častější bariérou u mužů než u žen.


Video