| foto: YouTube.com, Mediahub

Týden v médiích: Jsou Slušní lidé slušní? Co je to Kajínek efekt? A co má společného queer festival s tradiční rodinou?

Jejich revírem jsou česká média, jejich tempo je vražedné, jejich protivníci jsou nahnědlá politická hnutí, hamouni a oligarchové. Novináři pracují ve dne v noci, jejich úkolem je chránit naši společnost!

Kvalitní žurnalistika má v naší milé zemi vybudovanou velmi silnou tradici. Skandální odhalení, vábivé titulky a vypointované články jsou na denním pořádku. 

Zásadní odhalení se při pátku podařilo například detektivní kanceláři  Šafr & Sherlock ve článku "Kauza Čapí hnízdo: Tajný audit ministerstva financí ukazuje na Babišův podvod". Článek naráží na další materiály zveřejněné skupinou Julius Šuman, která vede svou vlastní kampaň. Názory na jejich konání a teorie o tom, kdo za nimi skutečně stojí se mohou lišit. Ale je jaksi nešťastné, když novináři vydají před rokem propranou věc jako šokující odhalení. Jak ve svém statusu shrnul editor Lidových novin Vojtěch Gibiš: "Ten audit je tak hrozně tajnej, že o něj mohl kdokoliv kdykoliv požádat podle paragrafu 106, což LN udělaly už více než před rokem a všechno popsaly..." 

Zástupci politického hnutí Slušní lidé, kteří nebývale slynuli svým happenigem, při němž zakryli růžový tank v centru Brna, se pustili do redaktorky webu Expres.cz. Je až podivuhodné, jak se protagonisté politického hnutí podivují nad tím, že se dostali do hledáčku bulvárních médií. Je až dechberoucí, jak žasnou nad tím, že se jejich veřejně viditelné fotografie objevily jinde na internetu. A zdá se mi to, nebo jí tam opravdu vyhrožují? 

Bulvární média jsou tu od toho, aby podávala témata jednoduchým způsobem, a nemyslím si, že by inkriminované články (zde a zde) nějak zásadně vybočovaly. I když si můžeme myslet, že sdílení fotografií cizích dětí, byť se začerněnýma očima, je pořád trochu fujky. Zkrátka, když vstupujete do veřejného prostoru, musíte se zájmem médií smířit. 

Velmistři titulků z redakce Blesku opět zasahují. Dodávka najela do zahrádky! (Rozuměj: Určitě ji řídil terorista, protože lidi křičeli!) Lidi, klikejte, klikejte, klikejte! (A zase to Brno.)

Blesk.cz

Blesk.cz

Kvalitní práci předvádějí i v ekonomickém týdeníku S Faktor, který patří do portfolia mediálního domu Empresa Media. Předsedovi Pirátů vyčítají předchozí práci pro T-Mobile, za kterou údajně bral nadprůměrný plat, a dávají to do rozporu s tím, že chce teď bojovat proti korporacím. Ivan Bartoš má prý dokonce pověst "chamtivého vůdce". A teď vážně, viděli jste někdy piráta, co by neměl rád zlaťáky? Humor, hehehe. Jestli by nakonec nebylo lepší masturbovat levačkou

Volby se blíží, je potřeba použít všechny dostupné zbraně. Epickou hudbu, filmové záběry, koncentrovaný patos. Koalice lidovců a Starostů se blýskla novým předvolebním spotem z dílny Filipa Renče.

Co nám to jenom připomíná... Nehledal náhodou režisér inspiraci tady? 

Pokud si chcete spravit náladu dobře udělaným reklamním spotem a přitom se zábavným zpsůobem dovědět informace o poddruzích rodu homo sapiens, doporučujeme vašim zrakům upoutávku na sušický skatepark. 

Skejťáci jsou stále trendy, ale nejsou jediní. Kdo torochu sleduje svět módy, jistě někdy zaslechl pojem Jennifer Aniston, nebo Kate Middelton efekt. Kate Middelton efekt popisuje Wikipedie jako způsob jímž vévodkyně z Cambridge, co se týče odívání, ovlivňuje ostatní. Jednou se třeba vévodkyně na veřejnosti objevila korálově červených džínách a najednou je chtěli úplně všichni. Česko má samozřejmě také svoji módní ikonu a je jen otázkou času, kdy se tak zvaný "Kajínek efekt" dostane na Wikipedii. Milovníci odívání si ale jistě kladou palčivější otázky, co přijde po svítivě zeleném nátělníku? Lososové tenisky? Nebo snad meruňkový revolver? 

Kdyby vám z toho všeho šla hlava kolem, vždycky se dá použít tato skvělá šňůra na prádlo. Omezení na etiketě není třeba věnovat pozornost. 

Facebook

Facebook

A ještě veselá fotomontáž na konec. 

via GIPHY


Video