| foto: Mediahub

Týden v médiích: Veteráni facebookových válek

Kdysi dávno bývala tohle zlá rubrika. Mezitím uběhl nějaký čas a svět tam venku nás dohnal a předehnal.

Facebook se proměnil v bojiště. Ne, že by na něm snad dřív nezuřily ideologické války, zvláště takhle před volbami, ale poslední dobou je na ksichtoknize vážně nezdravý vzduch. To, že šílí fanoušci Tomia Okamury a jejich vůdce je podporuje v paranoidním vidění světa (zn. hlavně nepřiznat chybu, za všechno mohou média a ilumináti) je běžný jev. 

Horší je, když na tuhle hru přistoupí lidé, kteří dřív na Facebooku patřili mezi ty nejpříčetnější. 

Odezva z Hradu byla, jak se dalo očekávat stylová. Pan prezident s nonšalancí sobě vlastní prohlásil, že brněnský politik je svině a že mu Ovčáček vyhlásí válku. Nebo ho bude žalovat o pět milionů. Jeden je rád, že panu prezidentovi jde o pravdu a nic, než pravdu. To máte jak s tím Peroutkou, Brezinou a nedávno třeba s cukrovkou, co ji pan prezident zahnal sladkými jídly a zasloužil by si tak za to nejspíš Nobelovku za převratný objev v oblasti zdravotnictví. 

Můžeme si o panu Bartíkovi myslet cokoliv, problém spočívá v tom, že většina Facebooku prostě šílí. Nenávist, hysterie, každý plácá, co kde slyšel bez ověření. Nejde o nic převratného. Popravdě, když jsem ten status četl, ani jsem nepozvedl obočí. Prostě klasika. 

A klasickou byla i odezva fanoušků pana prezidenta. 

Eskapády kolem prezidentova zdraví stejně nejlépe okomentoval "Čtyřlístek".

Další krásnou akci nám na Facebooku předvedl Michal Zlatkovský z Českého rozhlasu, který zaútočil pro změnu na Luďka Staňka ze Streamu kvůli jeho postoji ke kampani #MeToo. 

V Českém rozhlase mají jistě ze svého zaměstnance upřímnou radost. Asi jako Luděk Staněk. 

Jeden je rád, že všechny tyhle eskapády na Facebooku posledních dní nemusí komentovat, protože to za něj udělal Robert Malecký z Hlídacího psa. 

Nejlepší přístup ale ke všemu zaujali Piráti. 

Pojďme ale pryč od malicherných sporů. V sobotu jsme si připomněli Den válečných veteránů. Zajímavé je, jak citlivě umí s takovým tématem pracovat reklama. Podívejte se na pár kousků. Nejspíš vás dojmou, což je většinou účel. A není to na škodu. Pořád lepší, než vést facebookové války. Tak pěknou neděli a čest všem, kdo bojovali a padli za svobodu. 


Témata: Luděk Staněk

Video